Publicerad: 2025-02-04
Registrator
Är du serviceinriktad och gillar att strukturera och organisera, kan det här vara sommarjobbet för dig. Vi söker en registrator på vikariat under perioden 1 juni - 31 augusti.
Vi är totalt 18 personer på enheten för Nämnd-och registratur. Vi är duktiga på att utveckla nya arbetssätt och metoder för att skapa moderna och hållbara processer. Vi är placerade på Serviceförvaltningen och arbetar proaktivt för att utveckla och leverera tydliga tjänster. Det ger oss förutsättningar att säkra vårt demokratiska uppdrag och vårt stöd till förvaltningarna.
ARBETSUPPGIFTER
Uppdraget som registrator är brett och vi har ett stort ansvar för att stödja förvaltningarna i deras administration utifrån lagstiftning och informationshanteringsplan. Vi deltar också i övergripande utvecklingsarbete gällande registratur, informationshantering och inom våra projekt för digital administration.
Exempel på arbetsuppgifter som ingår i tjänsten är att öppna, kontrollera och fördela ärenden i ärendesystemet LEX och registrera inkommande och utgående handlingar. Vi arkiverar och lämnar också ut allmänna handlingar. Vi samarbetar med våra nämndsekreterare, systemförvaltare för LEX, jurist och handläggare.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med avklarad gymnasieutbildning och påbörjad eller redan avslutad högskoleutbildning som jurist eller statsvetare. Du ska ha erfarenhet från registratorsarbete och från ärendehanteringssystemet LEX. Du har goda kunskaper om offentlighetsprincipen. Du kan kommunicera och skriva text på tydlig och korrekt svenska. Du behöver också vara snabb på att lära dig nya system och hantera olika IT-verktyg i din vardag.
Ditt arbete sker både självständigt och tillsammans med andra. Eftersom din roll är stödjande är du social, har lätt för att samarbeta och inger förtroende. Du kan hålla fler saker igång samtidigt men trivs också med mer rutinmässiga arbetsuppgifter som du metodiskt strukturerar upp.
Välkommen med din ansökan.
ÖVRIGT
Serviceförvaltningen samordnar, utvecklar, och levererar ett kvalitativt stöd med brett tjänsteinnehåll till kommunkoncernens verksamheter. Det vi levererar ska vara till nytta för invånarna.
Vill du vara med och leda vägen?
Vi erbjuder en arbetsplats som går före och leder vägen i en av Sveriges mest hållbara kommuner. Tillsammans med kompetenta och engagerade medarbetare är du med och utvecklar Eskilstuna genom goda hållbara möten, vägledning och service. Genom ett aktivt och modigt medarbetarskap samt ett tillitsfullt och engagerat ledarskap är du med och driver förändring. Du gör skillnad för människor varje dag.
Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.
Merparten av alla tillsvidareanställda i Eskilstuna kommun krigsplaceras. Om din tjänst berörs informeras du under rekryteringsprocessen. Det innebär att du har en skyldighet att tjänstgöra inom kommunen även under höjd beredskap.
I samband med intervju behöver du styrka ditt medborgarskap. Det kan du göra med pass alternativt personbevis tillsammans med ID-handling. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du uppvisa att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.
Vi ber dig söka tjänsten via länken i denna annons. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan eftersom den ligger till grund för vårt urval.
Om du har skyddad identitet ansöker du genom att skicka in din ansökan skriftligen eller lämna den i vår reception på Alva Myrdals Gata 3 D. Märk din ansökan med Rekryteringsenheten och annonsens referensnummer.
Vi är totalt 18 personer på enheten för Nämnd-och registratur. Vi är duktiga på att utveckla nya arbetssätt och metoder för att skapa moderna och hållbara processer. Vi är placerade på Serviceförvaltningen och arbetar proaktivt för att utveckla och leverera tydliga tjänster. Det ger oss förutsättningar att säkra vårt demokratiska uppdrag och vårt stöd till förvaltningarna.
ARBETSUPPGIFTER
Uppdraget som registrator är brett och vi har ett stort ansvar för att stödja förvaltningarna i deras administration utifrån lagstiftning och informationshanteringsplan. Vi deltar också i övergripande utvecklingsarbete gällande registratur, informationshantering och inom våra projekt för digital administration.
Exempel på arbetsuppgifter som ingår i tjänsten är att öppna, kontrollera och fördela ärenden i ärendesystemet LEX och registrera inkommande och utgående handlingar. Vi arkiverar och lämnar också ut allmänna handlingar. Vi samarbetar med våra nämndsekreterare, systemförvaltare för LEX, jurist och handläggare.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med avklarad gymnasieutbildning och påbörjad eller redan avslutad högskoleutbildning som jurist eller statsvetare. Du ska ha erfarenhet från registratorsarbete och från ärendehanteringssystemet LEX. Du har goda kunskaper om offentlighetsprincipen. Du kan kommunicera och skriva text på tydlig och korrekt svenska. Du behöver också vara snabb på att lära dig nya system och hantera olika IT-verktyg i din vardag.
Ditt arbete sker både självständigt och tillsammans med andra. Eftersom din roll är stödjande är du social, har lätt för att samarbeta och inger förtroende. Du kan hålla fler saker igång samtidigt men trivs också med mer rutinmässiga arbetsuppgifter som du metodiskt strukturerar upp.
Välkommen med din ansökan.
ÖVRIGT
Serviceförvaltningen samordnar, utvecklar, och levererar ett kvalitativt stöd med brett tjänsteinnehåll till kommunkoncernens verksamheter. Det vi levererar ska vara till nytta för invånarna.
Vill du vara med och leda vägen?
Vi erbjuder en arbetsplats som går före och leder vägen i en av Sveriges mest hållbara kommuner. Tillsammans med kompetenta och engagerade medarbetare är du med och utvecklar Eskilstuna genom goda hållbara möten, vägledning och service. Genom ett aktivt och modigt medarbetarskap samt ett tillitsfullt och engagerat ledarskap är du med och driver förändring. Du gör skillnad för människor varje dag.
Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.
Merparten av alla tillsvidareanställda i Eskilstuna kommun krigsplaceras. Om din tjänst berörs informeras du under rekryteringsprocessen. Det innebär att du har en skyldighet att tjänstgöra inom kommunen även under höjd beredskap.
I samband med intervju behöver du styrka ditt medborgarskap. Det kan du göra med pass alternativt personbevis tillsammans med ID-handling. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du uppvisa att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.
Vi ber dig söka tjänsten via länken i denna annons. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan eftersom den ligger till grund för vårt urval.
Om du har skyddad identitet ansöker du genom att skicka in din ansökan skriftligen eller lämna den i vår reception på Alva Myrdals Gata 3 D. Märk din ansökan med Rekryteringsenheten och annonsens referensnummer.