Publicerad: 2025-02-05
Bemanningsadministratör extra vid behov
Välkommen till en kommun med positiv laganda och gränslösa framtidsutsikter! Eda är en kommun med c.a 1000 medarbetare som alla på något sätt arbetar med att ge service till våra medborgare, medarbetare och besökare.
Är du en lösningsfokuserad person som trivs i en roll där snabba beslut och god service är i fokus? Vi söker nu en Bemanningsadministratör som kan arbeta extra vid behov samt i sommar.
Om tjänsten
Som bemanningsadministratör ansvarar du för att boka in vikarier vid korttidsfrånvaro samt säkerställa att verksamheten har rätt bemanning. Du kommer att ha mycket kontakt med både personal och chefer via telefon och dator, vilket gör att du behöver vara snabb, effektiv och lyhörd.
ARBETSUPPGIFTER
• Boka in vikarier vid frånvaro
• Hantera inkommande samtal och mejl rörande bemanning
• Uppdatera och administrera scheman i vårt bokningssystem Timecare och Multiacess.
• Samarbeta med chefer och medarbetare för att lösa bemanningsutmaningar
KVALIFIKATIONER
• Erfarenhet av administrativt arbete eller liknande roll är meriterande
• God datorvana och snabb på att navigera i olika system
• Stark kommunikationsförmåga och serviceinriktad inställning
ÖVRIGT
Arbetstider är dag, kväll och helger.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Utdrag ur polisens belastningsregister ska uppvisas vid anställning.
Vår verksamhet bygger på visionen om att vara en positiv gränskommun där människor möts präglad av samverkan, starkt näringsliv och med ambitionen att utvecklas. Vi arbetar aktivt med jämställdhet och värdesätter mångfald både som kommun och som arbetsplats.
Vi erbjuder glada arbetslag, positiva arbetsplatser och goda personalförmåner för dig som anställd!
Är du en lösningsfokuserad person som trivs i en roll där snabba beslut och god service är i fokus? Vi söker nu en Bemanningsadministratör som kan arbeta extra vid behov samt i sommar.
Om tjänsten
Som bemanningsadministratör ansvarar du för att boka in vikarier vid korttidsfrånvaro samt säkerställa att verksamheten har rätt bemanning. Du kommer att ha mycket kontakt med både personal och chefer via telefon och dator, vilket gör att du behöver vara snabb, effektiv och lyhörd.
ARBETSUPPGIFTER
• Boka in vikarier vid frånvaro
• Hantera inkommande samtal och mejl rörande bemanning
• Uppdatera och administrera scheman i vårt bokningssystem Timecare och Multiacess.
• Samarbeta med chefer och medarbetare för att lösa bemanningsutmaningar
KVALIFIKATIONER
• Erfarenhet av administrativt arbete eller liknande roll är meriterande
• God datorvana och snabb på att navigera i olika system
• Stark kommunikationsförmåga och serviceinriktad inställning
ÖVRIGT
Arbetstider är dag, kväll och helger.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Utdrag ur polisens belastningsregister ska uppvisas vid anställning.
Vår verksamhet bygger på visionen om att vara en positiv gränskommun där människor möts präglad av samverkan, starkt näringsliv och med ambitionen att utvecklas. Vi arbetar aktivt med jämställdhet och värdesätter mångfald både som kommun och som arbetsplats.
Vi erbjuder glada arbetslag, positiva arbetsplatser och goda personalförmåner för dig som anställd!