Publicerad: 2025-02-05
![Logotyp](https://arbetsformedlingen.se/rest/agas/api/v1/organisation/2120002759/logotyper/logo.png)
Socialtjänsten Administratör/bemannare
Hej där, blivande stjärna inom socialtjänsten! 🚀 Har du koll på administration och rekrytering? Är du en mästare på att skapa relationer och en stor servicekänsla? Då ska du läsa vidare!
Arbetsuppgifter
Som administratör/bemannare hos oss kommer du att vara spindeln i nätet. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att inkludera:
• Hantering av bemanning och schemaläggning med hjälp av vårt digitala verktyg Time Care.
• Administrativ support och uppföljning av anställningsprocesser.
• Samarbete med olika avdelningar och externa aktörer.
• Stötta våra verksamheter med rekryteringar och vikarieförmedling.
• Bidra till vår positiva arbetsmiljö där samarbete och trivsel står i fokus.
Kvalifikationer
Du har en gymnasial utbildning samt erfarenhet av administrativt arbete. Meriterande om du har erfarenhet av rekrytering och matchning, erfarenhet av kund- och serviceinriktade arbetsuppgifter, erfarenhet av bemanning och vikarieförmedling och/eller påbörjad (eller avslutad) akademisk utbildning inom personalvetenskap eller likvärdig utbildning.
För tjänsten krävs mycket god datavana samt god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Meriterande om du har kunskap om digitala schemaläggingssystem och/eller digitala verktyg för bemanning samt arbetsrättsliga kunskaper.
Vi tror att du är en positiv och flexibel person som älskar att hjälpa andra. Du strävar efter att se och möta varje individs behov och är inte rädd för att hugga i när det behövs. Du är en lagspelare som trivs i en miljö där arbetsglädje och utveckling står i centrum. Du trivs i att själv strukturera ditt arbete och driva processer vidare, är utåtriktad och skapar kontakter i dina yrkesmässiga sammanhang. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Vi hoppas att just du vill bli en del av vårt härliga team och vara med och skapa en bättre vardag för våra medborgare. Kom med på resan mot ett hållbart och välmående samhälle!
Vad vi erbjuder
Varför ska du välja oss? Här är bara några av de fantastiska förmåner vi erbjuder:
• Tillsvidareanställning på heltid med möjlighet till deltid.
• Friskvårdbidrag 3000kr eller friskvårdstimme och friskvårdsbidrag 1000kr
• Tillgång till medarbetarportal med flertalet förmånliga erbjudanden
• Möjlighet att prova olika uppdrag – aldrig en tråkig dag på jobbet!
Intresserad? Vi ser fram emot att lära känna dig! 🌟
Mer om tjänsten
Tillsvidareanställning, heltid. Tillträde enligt överenskommelse.
Vår verksamhet har öppet 365 dagar om året. Detta innebär att din arbetstid ibland är
förlagd på helger och storhelger. Den huvudsakliga arbetstiden är dock dagtid, måndag-
fredag.
Välkommen med din ansökan senast 2025-02-23
Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta Rekryteringsteamet för alternativ sökväg på telefon 0911-69 65 10 .
Om arbetsplatsen
Socialtjänsten är en av kommunens sju förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med pitebor, näringsliv och föreningar utvecklar vi Piteå till en ännu bättre plats att bo, leva och verka i.
Läs mer:
Socialtjänsten i Piteå - vi bygger framtiden tillsammans - Våra verksamheter
Jobba hos oss - Arbete (pitea.se)
Piteå växer - Kommun & politik
Move to Piteå – för dig som vill flytta till Piteå
Letar du bostad, vill du veta mer om skola och barnomsorg eller är du nyfiken på kultur- och fritidsutbudet? Inflyttarservice Piteå erbjuder dig stöd från start till mål.
Läs mer - Move to Piteå
Arbetsuppgifter
Som administratör/bemannare hos oss kommer du att vara spindeln i nätet. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att inkludera:
• Hantering av bemanning och schemaläggning med hjälp av vårt digitala verktyg Time Care.
• Administrativ support och uppföljning av anställningsprocesser.
• Samarbete med olika avdelningar och externa aktörer.
• Stötta våra verksamheter med rekryteringar och vikarieförmedling.
• Bidra till vår positiva arbetsmiljö där samarbete och trivsel står i fokus.
Kvalifikationer
Du har en gymnasial utbildning samt erfarenhet av administrativt arbete. Meriterande om du har erfarenhet av rekrytering och matchning, erfarenhet av kund- och serviceinriktade arbetsuppgifter, erfarenhet av bemanning och vikarieförmedling och/eller påbörjad (eller avslutad) akademisk utbildning inom personalvetenskap eller likvärdig utbildning.
För tjänsten krävs mycket god datavana samt god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Meriterande om du har kunskap om digitala schemaläggingssystem och/eller digitala verktyg för bemanning samt arbetsrättsliga kunskaper.
Vi tror att du är en positiv och flexibel person som älskar att hjälpa andra. Du strävar efter att se och möta varje individs behov och är inte rädd för att hugga i när det behövs. Du är en lagspelare som trivs i en miljö där arbetsglädje och utveckling står i centrum. Du trivs i att själv strukturera ditt arbete och driva processer vidare, är utåtriktad och skapar kontakter i dina yrkesmässiga sammanhang. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Vi hoppas att just du vill bli en del av vårt härliga team och vara med och skapa en bättre vardag för våra medborgare. Kom med på resan mot ett hållbart och välmående samhälle!
Vad vi erbjuder
Varför ska du välja oss? Här är bara några av de fantastiska förmåner vi erbjuder:
• Tillsvidareanställning på heltid med möjlighet till deltid.
• Friskvårdbidrag 3000kr eller friskvårdstimme och friskvårdsbidrag 1000kr
• Tillgång till medarbetarportal med flertalet förmånliga erbjudanden
• Möjlighet att prova olika uppdrag – aldrig en tråkig dag på jobbet!
Intresserad? Vi ser fram emot att lära känna dig! 🌟
Mer om tjänsten
Tillsvidareanställning, heltid. Tillträde enligt överenskommelse.
Vår verksamhet har öppet 365 dagar om året. Detta innebär att din arbetstid ibland är
förlagd på helger och storhelger. Den huvudsakliga arbetstiden är dock dagtid, måndag-
fredag.
Välkommen med din ansökan senast 2025-02-23
Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta Rekryteringsteamet för alternativ sökväg på telefon 0911-69 65 10 .
Om arbetsplatsen
Socialtjänsten är en av kommunens sju förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med pitebor, näringsliv och föreningar utvecklar vi Piteå till en ännu bättre plats att bo, leva och verka i.
Läs mer:
Socialtjänsten i Piteå - vi bygger framtiden tillsammans - Våra verksamheter
Jobba hos oss - Arbete (pitea.se)
Piteå växer - Kommun & politik
Move to Piteå – för dig som vill flytta till Piteå
Letar du bostad, vill du veta mer om skola och barnomsorg eller är du nyfiken på kultur- och fritidsutbudet? Inflyttarservice Piteå erbjuder dig stöd från start till mål.
Läs mer - Move to Piteå