Publicerad: 2025-02-06

Logotyp

Arbetsledare kläder och försäljning second hand, Röda Korset Södermalm

Anställning

Heltid

Lönetyp

Fast månads- vecko- eller timlön

Svenska Röda korset

Svenska Röda Korset grundades 1865 och är i dag Sveriges största humanitära frivilligorganisation. Det viktigaste rödakorsarbetet utförs av över 25 000 frivilliga i cirka 350 rödakorskretsar spridda över hela landet. Vi kämpar för att rädda liv och ge hopp över hela världen och i Sverige, varje dag. Röda Korsets grundprinciper är humanitet, opartiskhet, neutralitet, självständighet, frivillighet, enhet och universalitet.

Sista ansökan

2025-02-26

Är du en säljare med passion för second hand/cirkulärt mode och vill bidra till hållbar medmänsklighet? Bli en del av en av världens ledande humanitära organisation!

Röda Korset på Södermalm driver en lokal Second Hand-butik och ett café. I lokaler om ca 1000 kvadratmeter sorterar och exponerar vi gåvor till försäljning samt driver en caféverksamhet. Vårt överskott bidrar till lokalt, nationellt och internationellt rödakorsarbete. Kärnan i Röda Korsets lokala engagemang är ideella insatser, och såväl volontärer som anställda och arbetstränande arbetar tillsammans utifrån Röda Korsets grundläggande värderingar om humanitet och hållbarhet. Verksamheten leds av Södermalms Rödakorskrets styrelse.

Vi söker nu en arbetsledare med ansvar att leda avdelningarna kläder, textilier och Tradera. Vi söker dig som älskar second hand och mode och samtidigt har förmågan att handleda arbetstränande och volontärer. Du trivs med att möta människor och är bra på att skapa samarbete och arbetsglädje. Din roll är att leda och inspirera andra, samtidigt som du själv också utför det praktiska arbetet. Vår verksamhet är en välkomnande mötesplats med mycket humor och skratt, där du får en möjlighet att möta en mångfald av människor varje dag. Detta innebär att du behöver ha ett stort mått av flexibilitet, social kompetens och god förmåga att kommunicera. I butiken kommer du vara en förbild för Röda Korset inför våra givare och kunder och du ser det som självklart att agera utifrån dess grundprinciper och värderingar.


Om tjänsten

Som arbetsledare ansvarar du för den dagliga driften med ansvar för vissa varugrupper, introducerar och handleder volontärer och arbetstränande samtidigt som du arbetar praktiskt i butik, kassa, lager och stundtals även i vårt café. Du ingår i en ledningsgrupp som tillsammans ansvarar för hela verksamheten, vilket förutsätter ett stort mått av flexibilitet, social kompetens och förmågan att kommunicera tydligt. Bli en del av vårt team och var med och utveckla butiken!


Huvudsakliga arbetsuppgifter

Ansvara för avdelningarna kläder, textilier och Tradera

  • Sortera, värdera, prismärka och exponera gåvor
  • ansvarar för att klädavdelningen upplevs som välfylld och att exponeringen är säljande
  • Arbetsleda och handleda volontärer och praktikanter, samt ansvara för relaterad myndighetskontakt
  • Lagerhantering, skapa logistiska lösningar och flöden på sin avdelning
  • Kassaarbete och kassaräkning/skriva kassarapport
  • Kvalitetssäkra rutiner, uppdatera skriftliga instruktioner
  • Hantera alla delar av vår onlineförsäljning, i dagsläget på Tradera
  • Ingå i ledningsgruppen med gemensamt ansvar för helheten


Kvalifikationer

Du har

  • Kunskap och erfarenhet av att arbeta med mode/kläder och/eller second hand-verksamhet eller liknande
  • Erfarenhet av att leda andra
  • Fysiska förutsättningar för att kunna genomföra arbetet, du går och står mestadels hela dagarna, samt utför många lyft under en dag

Det är meriterande om du också har

  • Erfarenhet av arbete inom service och försäljning
  • Erfarenhet av att arbeta med arbetstränande och volontärer
  • Erfarenhet av online-försäljning


För att lyckas i uppdraget, tror vi att du har:

  • Hög social kompetens och förmåga att ge arbetsinstruktioner, inspirera och stötta andra
  • Förmågan att läsa av människor och ha ett individanpassat ledarskap
  • Förmåga att hantera ett högt arbetstempo
  • God kommunikationsförmåga på svenska i tal och skrift
  • Ordningssinne och ett strukturerat arbetssätt
  • Ett tydligt kundfokus och säljinriktat arbetssätt
  • Ett flexibelt och prestigelöst arbetssätt


Mångfald i gruppen är en självklarhet och vi lägger för denna befattning stor vikt vid personlig lämplighet!

Tjänsten är en tillsvidaretjänst på 100% med placering i vår butik på Östgötagatan 67. Arbetstiden är schemalagd på vardagar under våra öppettider inom tidsperioden 9-18.15.

Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Kollektivavtal finns. Tillträde enligt överenskommelse.

Så här rekryterar vi

Sista ansökningsdatum är 26/2, observera dock att vi har ett löpande urval och att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Du söker tjänsten via vårt rekryteringssystem Workbuster, där du laddar upp ditt CV och besvarar våra obligatoriska urvalsfrågor. (Vi tar enbart emot ansökningar via Workbuster, ansökningsformulär hittar du via annonsen på Röda Korsets hemsida.

https://www.rodakorset.se/om-oss/jobba-hos-oss/lediga-jobb/?jobid=288628&ref=https%3A%2F%2Fapp.onecruiter.com%2F

I våra rekryteringsprocesser ingår telefonintervjuer, intervjuer, referenstagning och provpass. Om du har frågor om tjänsten kontakta rekryterande chef Caroline Thulin tel: 073-9504722, secondhand.sodermalm@redcross.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Att arbeta för Röda Korset är mer än en anställning. I vår värld handlar det om att rädda liv, lindra mänskligt lidande och sprida hopp. Det gör vi varje dag runt om i världen och du kan bidra. Hos oss arbetar du med sju grundprinciper som din kompass, oavsett om du är värvare på stan, psykolog på behandlingscenter för krigsskadade och torterade, butikssäljare på Röda Korset i Västerås eller delegat i krigets Syrien.

Ansök

Redo för nästa steg i karriären?

Hjälp mig hitta jobb

Rekommenderade jobb i Stockholm

Populära jobb i Stockholm