Publicerad: 2025-02-06

Administratör med Löneansvar

Anställning

Heltid

Lönetyp

Fast månads- vecko- eller timlön

AlbaCon är branschledande inom besiktning av brandskyddsanläggningar och utbildning inom brandskyddsområdet. Vi har fler SBSC-certifierade ingenjörer än någon annan aktör och är stolta över att bidra till ökad säkerhet över hela Sverige. Vi söker nu en Administratör med Löneansvar som är noggrann, prestigelös och ansvarstagande – en person som trivs i en bred och varierad roll.

I den här rollen får du möjlighet att kombinera dina administrativa skickligheter, kunskaper i lönehantering med en vilja att hjälpa till där det behövs. Du kommer att vara en viktig stöttepelare för både våra besiktningsingenjörer och verksamheten i stort, vilket gör rollen både dynamisk och central för vårt arbete.

Om rollen

I rollen som Administratör med Löneansvar är du ytterst ansvarig för hela löneprocessen och säkerställer att inrapporteringen i vårt lönesystem, Fortnox, sker korrekt och i tid. Du hanterar samtliga lönerelaterade uppgifter och frågor, från att rapportera avvikelser till att se till att skatt, pensionsavsättning och semesterersättning följer gällande regelverk.

En stor del av din roll kommer även vara administration av våra externa utbildningar. Detta innefattar uppgifter som att administrera konferensrum, kontakt och stöd till kursdeltagare och arbeta i vårt kurshanteringssystem, EduAdmin.

Utöver löneansvaret och utbildningsadministrationen så kommer du även att hantera andra administrativa uppgifter som t.ex. upprätta anställningsavtal, hantera interna policydokument och utskick av nyhetsbrev. Denna del av rollen är varierande och kommer se olika ut beroende på i vilket stadie bolaget befinner sig i.

Vem är du?

Vi tror att du är en strukturerad och självgående administratör med erfarenhet av lönehantering. Du trivs i en roll där du får skapa ordning och effektivitet, samtidigt som du är prestigelös och har en god förmåga att samarbeta och stötta dina kollegor.

Vi lägger stor vikt på personliga egenskaper, men för att lyckas krävs det att du:

  • Har erfarenhet av löneadministration
  • God systemvana, gärna erfarenhet av Fortnox eller liknande system
  • Goda kunskaper i svenska i tal och skrift
  • Förmåga att arbeta självständigt och strukturera ditt eget arbete

Vi erbjuder en arbetsplats med stor flexibilitet. Möjlighet att arbeta mycket hemifrån om det passar ditt livspussel men också tillgång till ett modernt kontor i Danvik Center, Nacka.

Om AlbaCon:

AlbaCon har en lång och stabil historia som sträcker sig ända från 1997 när det grundades av vår VD, Bo Hjorth. Kärnverksamhet är besiktning och konsultation inom alla typer av brandskyddsanläggningar samt arrangering av utbildningar inom brandskyddsområdet. Vi är i dagsläget branschledande i Sverige med uppdrag som sträcker sig från Pajala i norr till Ystad i söder. Våra uppdrag begränsar sig inte enbart till Sverige, vi är även aktiva i länder som t.ex. Indien, Mexico och Polen. Utöver det så har vi också aktiva representanter från bolaget i internationella regelkommittéer.

Ansök idag! - Rekrytering sker löpande.

Ansök

Redo för nästa steg i karriären?

Hjälp mig hitta jobb

Rekommenderade jobb i Stockholm

Populära jobb i Stockholm