Publicerad: 2025-02-10

Logotyp

Systemspecialist inom lönesystem till vår kund i Södertälje!

Anställning

Heltid

Lönetyp

Fast månads- vecko- eller timlön

Är du en systemadministratör med passion för lönesystem och Comp & Ben? Vill du vara en del av ett dynamiskt team där du får arbeta med systemförvaltning, felsökning och utveckling av systemstöd? Då kan detta vara rätt möjlighet för dig!

Om rollen

Som Systemspecialist kommer du att arbeta med administration och 3rd line-support för lönesystemet SD Worx Lön samt andra system inom Comp & Ben, såsom reseräkningssystem och förmånsportaler. Du spelar en nyckelroll i att säkerställa systemens funktionalitet och vidareutveckling för att effektivisera den operativa lönehanteringen.

Dina arbetsuppgifter inkluderar:

Incidenthantering, felsökning och lösningsförslag

Konfigurationsförändringar via admingränssnitt

Övervakning och hantering av felloggar

Testning av ny funktionalitet och vidareutveckling av systemstöd

Aktivt deltagande i förbättringsarbete

Vem är du?

Vi söker dig som har en teknisk förståelse, ett analytiskt tänkande och en problemlösningsförmåga utöver det vanliga. Du är självgående, initiativrik och trivs i en miljö där du får arbeta med både systemförvaltning och användarsupport.

Kvalifikationer
  • Högskoleutbildning eller relevant YH-utbildning
  • Minst 2 års erfarenhet av SD Worx Lön på systemförvaltningsnivå
  • Erfarenhet av att konfigurera rapporter och lönearter samt uppdatera matriser och avtalskonstanter
  • God teknisk förståelse och erfarenhet av systemadministration inom lön eller HR
  • Mycket goda kunskaper i Excel
  • Erfarenhet av teknisk support
  • Tidigare arbete i medelstora till stora organisationer (3 000–5 000+ anställda)
  • Erfarenhet av hantering av externa och interna granskningar samt system- och processkontroller
  • Erfarenhet av storskaliga processer, exempelvis lönerevisioner och massändringar av data
  • Flytande i svenska och engelska

Placering & arbetstid

Du kommer att arbeta på plats i Södertälje två dagar i veckan, med möjlighet till distansarbete övriga dagar.

Varför jobba hos oss?

Hos oss får du en central roll i ett framåtlutat team där innovation och förbättringsarbete står i fokus. Vi erbjuder en stimulerande arbetsmiljö med möjlighet att utvecklas och påverka vår framtida systemförvaltning.

Är du den vi söker? Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av vårt team! Vi ser fram emot att höra från dig!

Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher.

Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.

Ansök

Redo för nästa steg i karriären?

Hjälp mig hitta jobb

Rekommenderade jobb i Södertälje

Populära jobb i Södertälje