Publicerad: 2025-02-10

Administratör Tomtebogården

Adress

Mora

Anställning

Heltid

Lönetyp

Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök idag. Kollegor imorgon.



Beskrivning
Är du den som håller trådarna samman och ser till att allt rullar på smidigt? Tycker du om att ha koll på läget, lösa problem och ge stöd där det behövs? Då är det dig vi söker som administratör till vårt särskilda boende Tomtebogården!

Vad kan du förvänta dig?

- Du blir en viktig del av teamet som arbetar för att skapa trygghet och kvalitet för våra boende.

- Du får en utvecklande och meningsfull roll i en verksamhet med högt engagemang. 

 

Arbetsuppgifter
Som administratör är du verksamhetens koordinator och nyckelperson.

Du kommer bland annat att arbeta med:

- Bemanningsplanering, både långsiktig och kortsiktig vid sjukfrånvaro eller andra frånvarotillfällen.
- Beställning av varor och externa tjänster.
- Stötta enhetschef och medarbetare i administrativa frågor.
- Vara en central kontaktpunkt för personal, boende, anhöriga och externa aktörer.
- Följa upp verksamheten och ta fram rapporter på uppdrag av chef.

 

Kvalifikationer
Vi söker dig som är utbildad undersköterska och som gärna har någon form av utbildning inom administration eller ekonomi som vi som arbetsgivare bedömer relevant för tjänsten.

Du har erfarenhet av administrativt arbete, har arbetat inom särskilt boende eller liknande,
samt har förmåga att uttrycka dig korrekt i det svenska språket, både i tal och skrift.

Vi förutsätter att du som söker har goda datakunskaper och erfarenhet av att arbeta med många olika verksamhetssystem samt kunskap kring ekonomi relevant för arbetet som administratör.

Kunskap inom personalområdet gällande arbetstidsregler och schemaläggning samt erfarenhet av relevanta verksamhetssystem så som Lifecare, Proceedo och olika bemanningssystem är meriterande.

 

Förmågor och färdigheter
Vi söker dig som:

- Är självgående, har en god samarbetsförmåga och ett genuint intresse för service och kvalitet.
- Är strukturerad, flexibel och är van vid att hantera flera uppgifter samtidigt.
- Är lösningsfokuserad, trivs med att skapa ordning och ta initiativ till förbättringar.

 

 

Socialförvaltningen

Med sina drygt 700 medarbetare bedriver socialförvaltningen en bred verksamhet för att se till att våra invånare får det stöd och den hjälp som de har rätt till. Förvaltningen verkar under socialnämnden och ansvarar för vård och omsorg om äldre och personer med fysisk och psykisk funktionsnedsättning samt stöd, rådgivning och övriga insatser till barn, ungdomar och vuxna. Socialförvaltningens arbete är reglerat av lagar och förordningar, då framför allt Socialtjänstlagen (SoL), Hälso- och sjukvårdslagen (HSL) samt Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS).

Mora kommun


Mora kommun är alla vi som jobbar här. För oss är det naturligt att ha medborgaren/kunden i fokus, vara serviceinriktade och bemöta alla med respekt. Vi tar gemensamt ansvar för verksamheten, vår egen och andras arbetssituation. När vi möter utmaningar och nya förutsättningar gör vi det med ett positivt förhållningssätt och tar tillsammans initiativ till utveckling. Var med oss när vi växer som människor och kommun. Idag och imorgon. Läs mer om oss här: https://morakommun.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss/mora-kommun-som-arbetsgivare.html


För dig som sökande har vi möjlighet att erbjuda medflyttarservice, se vidare http://www.rekryteringslots.se/


Om du är eller tidigare har varit anställd i Mora kommun kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning.


Vi värnar om din integritet, läs mer om vår behandling av personuppgifter här: https://morakommun.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/behandling-av-personuppgifter-gdpr.html.


Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


 
Ansök

Redo för nästa steg i karriären?

Hjälp mig hitta jobb

Rekommenderade jobb i Mora

Populära jobb i Mora