Publicerad: 2025-02-11

Logistikchef med operativt inköpsansvar
Är du en engagerad ledare med erfarenhet av logistik, materialflöden och leveranskedjor? Har du en stark IT-förståelse och vill arbeta i en omväxlande och positiv miljö där du får möjlighet att utveckla och optimera processer? Då kan vi ha nästa arbete för dig!
Detta gör livet trevligt hos ossVi på Sesol är mycket stolta över att tillhöra en bolag där vi tar hand om varandra och vill varandras bästa. Hos oss blir du en del av ett prestigelöst företag där alla hjälps åt för att vi gemensamt ska ta oss hela vägen och förbi våra mål. Vår familjära stämning är något som kännetecknar oss och vi lägger grunden för den vid vår onboarding som alla våra nyanställda deltar i sin första anställningsvecka. På Sesol hälsar vi på varandra, ser varandra och hjälper varandra på riktigt, varje dag.
Ta utmaningenSom Logistikchef på Sesol har du det övergripande ansvaret för att säkerställa effektiva materialflöden, lagerhantering, transport och distribution. Du ansvarar för vårt centrallager samt har ett funktionellt ansvar för våra lokala lager runt om i landet och fungerar som kontaktperson för vår samarbetspartners.
I rollen ingår att hantera logistiken av inkommande komponenter och utgående produkter till kunder, antingen via våra egna lager eller genom vår tredjepartslogistikpartner. Du leder det operativa inköpsteamet, där ni tillsammans säkerställer att varor levereras i tid till våra lager. Dessutom kommer du att vara superuser för vårt WMS-lagersystem Ongoing och arbeta mycket i inköpsmodulen i Visma.
Du har personalansvar för medarbetarna på vår logistik-/inköpsavdelning och rapporterar till Chief Suppy Chain Officer. I rollen ingår att skapa goda kontakter med övrig organisation både på huvudkontoret och på kontoren på övriga orter.
Vem är vår perfekta matchVi söker dig som har erfarenhet av logistik, materialflöden och leveranskedjor samt en god förståelse för affärssystem och IT-lösningar. Mycket god IT-mognad är avgörande i rollen. Du är en prestigelös och lösningsorienterad ledare som kan arbeta operativt men samtidigt höja blicken och se helheten.
Vi önskar att du har- Erfarenhet av logistik, lagerhantering och inköp
- Erfarenhet av WMS och stor vana att arbeta i affärssystem
- Förståelse för ekonomiska processer som revisioner, årsbokslut och månadsbokslut
- Erfarenhet av 3PL och transporthantering
- En ledarskapsstil som bygger på tydlighet och ansvarstagande
- Förmåga att hantera många kontaktytor både internt och externt
- God erfarenhet av att framgångsrikt leda team
Lön: Fast lön
Placering: Jönköping
Tillträde: Enligt överenskommelse
Sista ansökningsdag 9 mars, observera att intervjuer kommer ske löpande och tillsättning av tjänsten kan ske tidigare.
Frågor om tjänsten? Kontakt ansvarig rekryterare Anna Henebäck 0735 236398 anna.heneback@sesol.se
Om SesolVi älskar solen lite mer än andra - att jobba hos oss på Sesol innebär därför ett soligt äventyr som vi vill att du ska få uppleva. Tillsammans bidrar vi alla till att göra världen till en lite grönare plats. Med vårt huvudkontor i Jönköping och kontor i 17 andra städer i Sverige och Norge, är vi en arbetsgivare för alla som vill ta sig ut ur skuggorna och ut i solen. Med Nordic Capital som majoritetsägare och vårt dotterbolag Nordic Energy på Cypern, så fortsätter vi vår tillväxtresa inom förnybar energi.
Välkommen till Sveriges bästa arbetsgivare!