Publicerad: 2025-02-11

Logotyp

Familjehemsrekryterare till Caleo Omsorg

Anställning

Heltid

Lönetyp

Fast månads- vecko- eller timlön


Om Caleo Omsorg

Caleo Omsorg erbjuder trygga och individanpassade insatser för socialtjänsten sedan 2012. Vi erbjuder enskilda och samordnade och tillståndspliktiga behandlingsinsatser inom öppenvård och behandling i familjeboende utifrån vår konsulentstödda jour- och familjehemsvård, vi tillhandahåller tillståndspliktiga stödboende för ungdomar, samt skräddarsyr skyddade boendelösningar för individer och familjer.

Familjeteamet är en del av Caleo omsorg och startade i januari 2021. Teamet består av en operativ verksamhetschef och ett team på elva heltidsanställda behandlare och samordnare. I teamet har vi även en kvalitetssamordnare och ett par familjehemsutredare. För att säkerställa tillräcklig personaltäthet har teamet även ett tiotal timanställda behandlare, färdighetstränare och skyddspedagoger. Teamet eftersträvar ett nära och kollegialt arbete med socialtjänsten för att kunna utveckla insatser som matchar de reella behov som finns samt stötta upp där de kommunala insatserna inte räcker till. Teamet är särskilt inriktat på intensiva och samordnade insatser för barn och unga i hemmet, familjens närmiljö och med stöd av Caleos trygga och kraftigt förstärkta familjeboenden.

Vår värdegrund – Ett team för barnets bästa och allas lika värde!


Om tjänsten –

Med fortsatta framgångar och nya satsningar på fler målgrupper, har vi just nu ett Familjeteam som växer så det knakar. Trots att vi nyligen rekryterat ännu en stjärna till vårt team söker vi ytterligare en kollega. På grund av en stor efterfrågan på jour- och familjehem samt då en kollega går vidare till nya äventyr, söker vi en ny familjehemsrekryterare/-konsulent till vårt härliga team. Vi söker dig som ät driftig och ansvarstagande och som vill jobba med att söka, utreda och rekrytera nya familjer samt ta över väl etablerade kontakter med både familjer och kunder.


Dina arbetsuppgifter:

Rekrytera, utreda och utbilda jour-, familjehem och behandlingsfamiljer

Handleda och stödja jour-, familjehem och behandlingsfamiljer

Samarbeta i team med familjer, samordnare och behandlare

Ta emot förfrågningar och upprätta och hålla kontakt med kunder

Delta i utvecklingsarbetet

Beredskapstjänstgöring ingår och arbete kan förekomma på kvällar och helger

Vi tillämpar förtroendearbetstid och du har möjlighet att utgå från hemmet.

Du kommer i din tjänst få en mobiltelefon, bärbar dator och tillgång till poolbil för att kunna genomföra dina arbetsuppgifter. Därtill ser vi också till att du får de eventuella utbildningar som saknas för att kunna hålla en god kvalitet i din yrkesutövning hos oss.

Vad söker vi?

Vi söker en medarbetare som brinner för socialt arbete!

En person med goda självledaregenskaper som kan arbeta både i team och även vara bekväm med ensamarbete där man behöver ta egna initiativ och få saker gjorda på egen hand. Någon som är trygg i sig själv och kan vägleda och stötta andra. Den vi söker måste vara flexibel, lyhörd, strukturerad, tydlig och ansvarstagande. Att ha ett pedagogiskt förhållningsätt både mot familjer och kunder och att vara lösningsfokuserad, är ett stort plus.

För att trivas i rollen är det en fördel om du har lätt för att skapa relationer samt har en god samarbetsförmåga. Du behöver även ha lätt för att kommunicera och hantera stressfulla situationer på ett lågaffektivt sätt.

Uppvisande av ett giltigt utdrag från polisens belastning- och misstankeregister är en förutsättning för anställning och ska tas med och uppvisas vid intervju.

Då arbetet innebär mycket resor vill vi att du är en van bilförare och inte ser några problem med att göra kontinuerliga resor i tjänsten. Du kommer mestadels att ha kollegor med dig på olika hembesök men kan också behöva göra vissa tjänsteresor på egen hand.

För denna tjänst krävs det att du:

Är utbildad socionom

Har B-körkort

Har god kännedom om BBIC.

Det är även meriterande om du:

Har utbildning i utredningsmetodik

Har gått en handledarutbildning motsvarande 15hp

Har erfarenhet av att ha handlett familjehem i minst 3 år

Vad erbjuder vi?

Är du vår framtida kollega kommer vi att kunna erbjuda dig ett meningsfullt arbete på ett mellanstort vårdföretag med låg personalomsättning, goda anställningsvillkor och utvecklingsmöjligheter. Vår arbetsmiljö är dynamisk och utvecklande, där egna idéer och initiativ uppmuntras. Vi är en heterogen arbetsgrupp där humor, värdegrundsarbete och en tydlig professionalitet, binder oss samman. Vår organisationsstruktur och arbetskultur bjuder in till delaktighet och möjlighet till påverkan med en nära och tillgänglig arbetsledning. Vi befinner oss i fräscha kontors- och behandlingslokaler i city, vi erbjuder en konkurrenskraftig lön och generösa förmåner, flexibla arbetstider, samt modern och ändamålsenlig teknikutrustning och digitala hjälpmedel.

Rekryteringen pågår löpande, skicka in din ansökan idag till;

jill@caleoomsorg.se

För frågor ring:

Verksamhetschef Jill Fialdini Yenidogan

Tfn: 073- 723 85 18.

Om anställningen

Möjlighet till fast anställning efter 6 månaders provanställning

Lön

Fast

Var ligger arbetsplatsen?

Roslagsgatan 44

11354 Stockholm

Arbetsgivaren

Caleo Omsorg AB

Ansök via e-post till jill@caleoomsorg.se

Redo för nästa steg i karriären?

Hjälp mig hitta jobb

Rekommenderade jobb i Stockholm

Populära jobb i Stockholm