Publicerad: 2025-02-12

Upphandlare med fokus på bygg och anläggning
Landskrona är på frammarsch på många plan. Nya områden med havsnära boende växer fram och allt fler företag väljer att etablera sig just här. Läget mitt i Öresundsregionen med närhet till bad och stad, natur och kultur lockar allt fler till inflyttning, etablering och besök.
I Landskrona stad med drygt 3300 medarbetare arbetar vi efter vår värdegrund BRA, där B står för bemötande, R för resultat och A för ansvar. Vår värdegrund ska genomsyra all vår verksamhet och vi ska vara en arbetsplats där du känner arbetsglädje och stolthet. Här finns utrymme för dig med mod och handlingskraft och du får möjlighet att utvecklas.
Ekonomiavdelningen på stadsledningsförvaltningen har en samordnande roll genom att ge stöd och service till hela staden. Avdelningens ansvarsområde spänner över hela det ekonomiska spektret såsom ekonomisk planering, redovisning, budget och uppföljning, likviditets- och finansieringsfrågor, investeringar och ekonomiadministration. På avdelningen finns också ansvaret för kommunens inköp och upphandlingar samt lokalstrategiska frågor .
Du blir en del av inköp- och upphandlingsenheten som består av ett gäng engagerade upphandlare, avtalscontroller och administratör. Din närmaste chef blir inköp- och upphandlingschefen.
Vill du vara med och påverka utvecklingen i en av Skånes mest spännande städer? Välkommen med din ansökan!
ARBETSUPPGIFTER
Du drivs av att skapa värde genom effektiva upphandlingar och tycker att det är både utmanande och roligt att arbeta med hela processen. Som upphandlare är ditt huvudfokus att genomföra upphandlingar tillsammans med verksamheten, men du är också medskapare till nya arbetssätt och förbättringar.
Dina arbetsuppgifter består i huvudsak av att som upphandlare ansvara för planering och genomförande av upphandlingar med skiftande komplexitet. Du kommer självständigt och i grupp upprätta och sammanställa upphandlingsdokument och avtal samt ansvara för anbudsutvärdering tillsammans med sakkunniga beställare ute i organisationen. Uppföljning av avtal samt rådgivning internt i organisationen är också en del av uppdraget. Utifrån verksamhetens behov kan uppdraget som upphandlare kan även omfatta andra områden, inklusive både varor och tjänster.
I rollen som upphandlare förväntas du kunna se till helheten med fokus på den goda affären. Som en del av arbetet ingår också att vara med och utveckla vårt arbete att stadsledningsförvaltningen villa komma närmare verksamheten genom både stöd och styrning utifrån kommunstyrelsens uppdrag.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har minst tre års erfarenhet, gärna mer, av att självständigt ansvara för upphandlingar; inom det offentliga inom LOU eller det privata. Vi ser gärna att du har tidigare arbetat med upphandlingar inom bygg och fastighet och/eller mark och anläggning, med fokus på ramavtal. Det är en fördel om du även har erfarenhet av att med ABT06, AB04, ABFF 15 och ABK 09.
Du har en mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska, både i tal och skrift. Du har en högskoleutbildning eller annan relevant utbildning, exempelvis en YH-utbildning inom upphandling och/eller inköp, som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Du är trygg i dig själv och i din roll som upphandlare och kan resonera dig fram till gemensamma lösningar. Du trivs med att arbeta självständigt, tar initiativ inom ditt ansvarsområde och har en stark drivkraft att slutföra det du påbörjar. I rollen kommer du att samarbeta med både interna och externa parter, vilket gör att din samarbetsförmåga och vilja att arbeta prestigelöst mot gemensamma mål är värdefulla egenskaper.
Du är lyhörd, smidig och kommunicerar på ett tydligt och konstruktivt sätt, samtidigt som du anpassar din kommunikation efter mottagarens behov. Utöver detta så är du lösningsorienterad och har modet att både uppmuntra, utmana och inspirera till nya idéer och arbetssätt. Vi tror att du kommer att trivas allra bäst i rollen om du också har viljan att ihop med oss utveckla arbetssätt och metoder.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Landskrona stad använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Visma Recruit genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma Recruit 0771-693 693. En ansökan till Landskrona stad är en allmän handling och dina personuppgifter hanteras enligt personuppgiftslagen.
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling samt annonserings- och rekryteringshjälp.
I Landskrona stad med drygt 3300 medarbetare arbetar vi efter vår värdegrund BRA, där B står för bemötande, R för resultat och A för ansvar. Vår värdegrund ska genomsyra all vår verksamhet och vi ska vara en arbetsplats där du känner arbetsglädje och stolthet. Här finns utrymme för dig med mod och handlingskraft och du får möjlighet att utvecklas.
Ekonomiavdelningen på stadsledningsförvaltningen har en samordnande roll genom att ge stöd och service till hela staden. Avdelningens ansvarsområde spänner över hela det ekonomiska spektret såsom ekonomisk planering, redovisning, budget och uppföljning, likviditets- och finansieringsfrågor, investeringar och ekonomiadministration. På avdelningen finns också ansvaret för kommunens inköp och upphandlingar samt lokalstrategiska frågor .
Du blir en del av inköp- och upphandlingsenheten som består av ett gäng engagerade upphandlare, avtalscontroller och administratör. Din närmaste chef blir inköp- och upphandlingschefen.
Vill du vara med och påverka utvecklingen i en av Skånes mest spännande städer? Välkommen med din ansökan!
ARBETSUPPGIFTER
Du drivs av att skapa värde genom effektiva upphandlingar och tycker att det är både utmanande och roligt att arbeta med hela processen. Som upphandlare är ditt huvudfokus att genomföra upphandlingar tillsammans med verksamheten, men du är också medskapare till nya arbetssätt och förbättringar.
Dina arbetsuppgifter består i huvudsak av att som upphandlare ansvara för planering och genomförande av upphandlingar med skiftande komplexitet. Du kommer självständigt och i grupp upprätta och sammanställa upphandlingsdokument och avtal samt ansvara för anbudsutvärdering tillsammans med sakkunniga beställare ute i organisationen. Uppföljning av avtal samt rådgivning internt i organisationen är också en del av uppdraget. Utifrån verksamhetens behov kan uppdraget som upphandlare kan även omfatta andra områden, inklusive både varor och tjänster.
I rollen som upphandlare förväntas du kunna se till helheten med fokus på den goda affären. Som en del av arbetet ingår också att vara med och utveckla vårt arbete att stadsledningsförvaltningen villa komma närmare verksamheten genom både stöd och styrning utifrån kommunstyrelsens uppdrag.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har minst tre års erfarenhet, gärna mer, av att självständigt ansvara för upphandlingar; inom det offentliga inom LOU eller det privata. Vi ser gärna att du har tidigare arbetat med upphandlingar inom bygg och fastighet och/eller mark och anläggning, med fokus på ramavtal. Det är en fördel om du även har erfarenhet av att med ABT06, AB04, ABFF 15 och ABK 09.
Du har en mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska, både i tal och skrift. Du har en högskoleutbildning eller annan relevant utbildning, exempelvis en YH-utbildning inom upphandling och/eller inköp, som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Du är trygg i dig själv och i din roll som upphandlare och kan resonera dig fram till gemensamma lösningar. Du trivs med att arbeta självständigt, tar initiativ inom ditt ansvarsområde och har en stark drivkraft att slutföra det du påbörjar. I rollen kommer du att samarbeta med både interna och externa parter, vilket gör att din samarbetsförmåga och vilja att arbeta prestigelöst mot gemensamma mål är värdefulla egenskaper.
Du är lyhörd, smidig och kommunicerar på ett tydligt och konstruktivt sätt, samtidigt som du anpassar din kommunikation efter mottagarens behov. Utöver detta så är du lösningsorienterad och har modet att både uppmuntra, utmana och inspirera till nya idéer och arbetssätt. Vi tror att du kommer att trivas allra bäst i rollen om du också har viljan att ihop med oss utveckla arbetssätt och metoder.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Landskrona stad använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Visma Recruit genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma Recruit 0771-693 693. En ansökan till Landskrona stad är en allmän handling och dina personuppgifter hanteras enligt personuppgiftslagen.
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling samt annonserings- och rekryteringshjälp.