Publicerad: 2025-02-13

Logotyp

Hyresekonom till bostadsbolag i Göteborg

Anställning

Heltid

Lönetyp

Fast månads- vecko- eller timlön

Är du en erfaren ekonom med passion för hyresadministration och redovisning? Vill du arbeta i en roll där du får ta ett stort ansvar för hyresdebitering, systemhantering och internkontroll? Vi söker nu en Hyresekonom som vill vara en nyckelspelare i vår kunds team och driva utvecklingen av hyresadministrationen framåt!

Om uppdraget

Är du en Hyresekonom som är redo för ett uppdrag med start omgående? Då har vi uppdraget för dig, till vår kommunala kund i Göteborg söker vi en Hyresekonom för ett 6 månaders konsultuppdrag med chans till förlängning. Detta avser en heltid, 100%. Med möjlighet till distansarbete, 2 dagar i veckan.

Dina arbetsuppgifter

I rollen som Hyresekonom kommer du arbeta med bolagets hyror och är den som ser till att deras hyror justeras i enlighet med olika överenskommelser och att hyresavier är korrekta och kommer deras hyresgäster till hands. Hyresekonomen arbetar även med att se till att det mesta kring bolagets hyresintäkter bokförs på rätt sätt.

Huvudsaklig arbetsuppgifter:

Systemförvaltare hyresadministration i Fast2.

  • Registervård
  • Utformning av ändringsbegäran för samt test av nya funktioner i Fast2
  • Felrapportering i Jira med bevakning avseende Fast2
  • Test av nya versioner samt uppdatera rutiner och lathundar vid behov

Samordning Hyresadministration

  • Genomföra hyresändringar i Fast2
  • Beställa och bevaka körningar och kontroller av debitering/avisering
  • Schemaläggning hyresadministrationens löpande rutiner
  • Läser in och bokför inbetalningar samt utför och bokför utbetalningar till HG från Hyresdebiterare
  • Skicka och läsa in dagliga statusfiler över inbetalningar och krav till inkassobolag
  • Skicka medgivandefiler AG och betaluppdrag AG,
  • Kontroll och eventuellt justeringar av filinläsning IMD
  • Hantering av Inexchange

Redovisning

  • Överföring av bokföring från Fast2 till ekonomisystemet Agresso
  • Månadsbokslut
  • Avstämning och ev rättning av felkontering av diverse konton och hyresreskontra
  • Deltar i bolagets och koncernens bokslutsarbete

Utöver dessa rbetsuppgidter ingår även övriga arbetsuppgifter enligt chefs anvisningar samt att vara behjälplig till kollegor och i internt utvecklingsarbete om behov finns.

Dina kvalifikationer

  • Relevant högskoleutbildning omfattande minst tre (3) år eller likvärdig utbildning
  • Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som ekonom/controller
  • Erfarenhet av att arbeta i olika ekonomirelaterade affärs-, planerings och uppföljningssystem
  • Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
  • Erfarenhet av att arbeta i ekonomisystem
  • Erfarenhet av arbete i medelstor eller stor organisation (>50 anställda)
  • God kunskap om hyressystem
  • Mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift
  • Erfarenhet och kunskap om Fast2
  • Erfarenhet och kunskap om Agresso

Vad vi erbjuder dig

Som konsult hos Bemannia får du:

En nära kontakt med din konsultchef Möjlighet till fler spännande uppdrag Erfarenhet på lärorika arbetsplatser där din kompetens gör skillnad Trygga anställningsvillkor

Läs mer om hur det är att vara konsult hos oss här: Att jobba som konsult via Bemannia

Om ansökan

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 28/2

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Kajsa Hessel, kajsa.hessel@bemannia.se.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 070 939 75 00

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök

Redo för nästa steg i karriären?

Hjälp mig hitta jobb

Rekommenderade jobb i Göteborg

Populära jobb i Göteborg