Publicerad: 2025-02-14
Platsansvarig till Smaklabbet i Väderstad, vikariat
Vi är Mjölby kommun. Tillsammans levererar vi service och tjänster, är samhällsbyggare och myndighetsutövare. Vårt arbete är till nytta för samhället och med medborgarens bästa i fokus – genom hela livet
Smaklabbet är platsen där konsumenter, forskare och livsmedelsföretag möts för att tillsammans utforska nya idéer och lösningar för framtidens hållbara mat. Här kan du prova spännande matnyheter, lära dig mer om matens resa från jord till bord, ta del av intressanta föreläsningar och interaktiva utställningar.
Brinner du för mat, innovation och hållbarhet och vill vara en del av en unik mötesplats?
ARBETSUPPGIFTER
Som platsansvarig på Smaklabbet har du ett övergripande ansvar för drift och logistik. Du ser till att området, lokalerna, utrustningen och testmiljöerna är redo för daglig verksamhet, koordinerar leveranser och material samt säkerställer att säkerhetsrutiner, arbetsmiljöregler och livsmedelshantering följs.
Du leder och fördelar arbetet för extrapersonal, introducerar och instruerar nya medarbetare samt fungerar som kontaktpunkt och stöd för föreläsare, företag och forskare inför och under deras medverkan.
För att skapa en positiv besökarupplevelse vägleder du besökarna genom utställningar och testmiljöer, besvarar frågor och säkerställer att all information är tydlig och lättillgänglig. Du organiserar driften av workshops och interaktiva moment för att engagera besökarna och göra upplevelsen inspirerande.
Du bistår företag och andra aktörer vid produkt- och koncepttester samt säkerställer att företagen får relevant feedback från besökare för att uppfylla projektets mål.
Du bidrar till projektets kommunikation och dokumentation. Du rapporterar till och har löpande avstämningar med projektledningen.
KVALIFIKATIONER
För tjänsten som platsansvarig på Smaklabbet är de viktigaste kvalifikationerna drifterfarenhet och flexibilitet. Du bör ha erfarenhet av att sköta den dagliga driften av en verksamhet, gärna inom event, eller besöksnäring. Det handlar om att kunna hantera logistik, planering och se till att allt flyter på smidigt under öppettiderna.
God datorvana och B-körkort är ett krav. För tjänsten krävs goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift, eftersom kommunikation och dokumentation är en viktig del av arbetet.
Flexibilitet är avgörande eftersom arbetsdagen kan variera, och oväntade situationer kan uppstå. Det krävs en lösningsorienterad person som snabbt kan anpassa sig och lösa problem på plats.
Utöver detta är praktisk erfarenhet av arbetsledning och samordning en fördel, då rollen innebär att leda och fördela arbete för extrapersonal.
Några års erfarenhet av att arbeta i en liknande roll där man hanterat drift, personal och besökare är ett krav. Vi lägger stor vikt på personlig lämplighet.
Vi är en trygg och hållbar arbetsgivare. Stor nog att erbjuda medarbetare goda arbetsvillkor och spännande utvecklingsmöjligheter. Liten nog för nära samarbeten, delaktighet och inflytande.
Med fokus på vårt uppdrag, att göra nytta för samhället, möjliggör vi utrymme för eget ansvar och kreativitet. Tillsammans driver vi kommunen och den hållbara samhällsutvecklingen framåt.
ÖVRIGT
Vår kommun är expansiv med cirka 28 600 invånare. Vi har nära till varandra och nära till resten av världen, kommunikationerna är utmärkta. Mjölby kommuns vision sammanfattas i en slogan: Världsvan och hemkär. Världsvan står för öppenhet, nytänkande, vilja att växa och tro på framtiden. Hemkär står för stolthet och glädje över hembygden. Hos oss är det enkelt att leva ett gott liv.
I din ansökan bifogar du relevanta utbildningsintyg och examensbevis som styrker ditt CV. Om du kommer vidare till intervju kommer vi kontrollera din ID-handling. Läs mer om vår rekryteringsprocess på www.mjolby.se/ledigajobb.
Smaklabbet är platsen där konsumenter, forskare och livsmedelsföretag möts för att tillsammans utforska nya idéer och lösningar för framtidens hållbara mat. Här kan du prova spännande matnyheter, lära dig mer om matens resa från jord till bord, ta del av intressanta föreläsningar och interaktiva utställningar.
Brinner du för mat, innovation och hållbarhet och vill vara en del av en unik mötesplats?
ARBETSUPPGIFTER
Som platsansvarig på Smaklabbet har du ett övergripande ansvar för drift och logistik. Du ser till att området, lokalerna, utrustningen och testmiljöerna är redo för daglig verksamhet, koordinerar leveranser och material samt säkerställer att säkerhetsrutiner, arbetsmiljöregler och livsmedelshantering följs.
Du leder och fördelar arbetet för extrapersonal, introducerar och instruerar nya medarbetare samt fungerar som kontaktpunkt och stöd för föreläsare, företag och forskare inför och under deras medverkan.
För att skapa en positiv besökarupplevelse vägleder du besökarna genom utställningar och testmiljöer, besvarar frågor och säkerställer att all information är tydlig och lättillgänglig. Du organiserar driften av workshops och interaktiva moment för att engagera besökarna och göra upplevelsen inspirerande.
Du bistår företag och andra aktörer vid produkt- och koncepttester samt säkerställer att företagen får relevant feedback från besökare för att uppfylla projektets mål.
Du bidrar till projektets kommunikation och dokumentation. Du rapporterar till och har löpande avstämningar med projektledningen.
KVALIFIKATIONER
För tjänsten som platsansvarig på Smaklabbet är de viktigaste kvalifikationerna drifterfarenhet och flexibilitet. Du bör ha erfarenhet av att sköta den dagliga driften av en verksamhet, gärna inom event, eller besöksnäring. Det handlar om att kunna hantera logistik, planering och se till att allt flyter på smidigt under öppettiderna.
God datorvana och B-körkort är ett krav. För tjänsten krävs goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift, eftersom kommunikation och dokumentation är en viktig del av arbetet.
Flexibilitet är avgörande eftersom arbetsdagen kan variera, och oväntade situationer kan uppstå. Det krävs en lösningsorienterad person som snabbt kan anpassa sig och lösa problem på plats.
Utöver detta är praktisk erfarenhet av arbetsledning och samordning en fördel, då rollen innebär att leda och fördela arbete för extrapersonal.
Några års erfarenhet av att arbeta i en liknande roll där man hanterat drift, personal och besökare är ett krav. Vi lägger stor vikt på personlig lämplighet.
Vi är en trygg och hållbar arbetsgivare. Stor nog att erbjuda medarbetare goda arbetsvillkor och spännande utvecklingsmöjligheter. Liten nog för nära samarbeten, delaktighet och inflytande.
Med fokus på vårt uppdrag, att göra nytta för samhället, möjliggör vi utrymme för eget ansvar och kreativitet. Tillsammans driver vi kommunen och den hållbara samhällsutvecklingen framåt.
ÖVRIGT
Vår kommun är expansiv med cirka 28 600 invånare. Vi har nära till varandra och nära till resten av världen, kommunikationerna är utmärkta. Mjölby kommuns vision sammanfattas i en slogan: Världsvan och hemkär. Världsvan står för öppenhet, nytänkande, vilja att växa och tro på framtiden. Hemkär står för stolthet och glädje över hembygden. Hos oss är det enkelt att leva ett gott liv.
I din ansökan bifogar du relevanta utbildningsintyg och examensbevis som styrker ditt CV. Om du kommer vidare till intervju kommer vi kontrollera din ID-handling. Läs mer om vår rekryteringsprocess på www.mjolby.se/ledigajobb.