Publicerad: 2025-02-18

Ekonomikoordinator | Uppsala | Lernia Bemanning & Rekrytering
Vi söker en engagerad Financial Coordinator till vår kund i Uppsala, där du får möjligheten att bidra till en hållbar och effektiv verksamhet inom Facility Management. Ta möjligheten att utvecklas i en roll med stort ansvar och potential för förlängning!
Om tjänsten
I rollen som Ekonomikoordinator kommer du att spela en central roll i att övervaka och administrera budgetarna för investeringar och underhåll inom Facility Management, inklusive att planera budgetar. Du kommer att utveckla och upprätthålla rutiner, vilket omfattar hantering av Funnel, CAR-processer och uppföljning. Dessutom kommer du att fungera som den huvudsakliga kontakten för ekonomiska frågor. Du kommer att ansvara för att hantera investeringar (CAPEX) inom FM, Funnel och budgetplanering, samt säkerställa kvaliteten på CAR-dokumentation. Vidare kommer du att hantera underhållsbudgetar (OPEX) inom FM och samarbeta med finansavdelningen.
Om dig
Formell kompetens
Vi söker dig som har en utbildningsbakgrund inom ekonomi. Du bör ha goda kunskaper i MS Office och kunna kommunicera väl både på svenska och engelska, i både tal och skrift. Din förmåga att arbeta strukturerat och självständigt kombineras med en god samarbetsförmåga och ett lösnings orienterat förhållningssätt. Ledarskap är en viktig del av rollen.
Meriterande
Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete inom kromatografi och Lean. En positiv grundinställning och förmåga att arbeta väl i team ses som fördelaktigt. Om du dessutom trivs med förändringar och har erfarenhet av att driva förändringsarbete, är detta en klar fördel. Förmågan att hantera stress och utföra flera arbetsuppgifter parallellt kommer också att värderas högt.
Som en av oss
Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta inom Facility Management eller liknande områden och har hanterat CAPEX och OPEX-budgetar. Erfarenhet av att leda projekt eller team, samt vana vid att arbeta med ekonomisk rapportering och uppföljning, är också fördelaktigt. Om du har tidigare erfarenhet av att utveckla rutiner och processer inom budgethantering ses detta som en stor tillgång.
Övrigt
Anställningsform/omfattning/arbetsort
Visstidsanställning / Heltid / Uppsala
Arbetstider
Dagtid, flexibelt, on-site.
Tillträdesdag
1 April, uppdraget väntas pågå ett år med möjlighet till förlängning .
Om Lernia
Lernia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag och finns över hela landet. Med vårt omfattande nätverk erbjuder vi spännande jobb hos attraktiva arbetsgivare och varumärken som hjälper dig att utveckla din kompetens och karriär, både på lång och kort sikt.
Hur du söker tjänsten
För att söka tjänsten, scrolla ner till ansökningsformuläret nedan. Urval och intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag! Om du har några frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare via e-post: bemanning.uppsala@lernia.se
Om tjänsten
I rollen som Ekonomikoordinator kommer du att spela en central roll i att övervaka och administrera budgetarna för investeringar och underhåll inom Facility Management, inklusive att planera budgetar. Du kommer att utveckla och upprätthålla rutiner, vilket omfattar hantering av Funnel, CAR-processer och uppföljning. Dessutom kommer du att fungera som den huvudsakliga kontakten för ekonomiska frågor. Du kommer att ansvara för att hantera investeringar (CAPEX) inom FM, Funnel och budgetplanering, samt säkerställa kvaliteten på CAR-dokumentation. Vidare kommer du att hantera underhållsbudgetar (OPEX) inom FM och samarbeta med finansavdelningen.
Om dig
Formell kompetens
Vi söker dig som har en utbildningsbakgrund inom ekonomi. Du bör ha goda kunskaper i MS Office och kunna kommunicera väl både på svenska och engelska, i både tal och skrift. Din förmåga att arbeta strukturerat och självständigt kombineras med en god samarbetsförmåga och ett lösnings orienterat förhållningssätt. Ledarskap är en viktig del av rollen.
Meriterande
Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete inom kromatografi och Lean. En positiv grundinställning och förmåga att arbeta väl i team ses som fördelaktigt. Om du dessutom trivs med förändringar och har erfarenhet av att driva förändringsarbete, är detta en klar fördel. Förmågan att hantera stress och utföra flera arbetsuppgifter parallellt kommer också att värderas högt.
Som en av oss
Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta inom Facility Management eller liknande områden och har hanterat CAPEX och OPEX-budgetar. Erfarenhet av att leda projekt eller team, samt vana vid att arbeta med ekonomisk rapportering och uppföljning, är också fördelaktigt. Om du har tidigare erfarenhet av att utveckla rutiner och processer inom budgethantering ses detta som en stor tillgång.
Övrigt
Anställningsform/omfattning/arbetsort
Visstidsanställning / Heltid / Uppsala
Arbetstider
Dagtid, flexibelt, on-site.
Tillträdesdag
1 April, uppdraget väntas pågå ett år med möjlighet till förlängning .
Om Lernia
Lernia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag och finns över hela landet. Med vårt omfattande nätverk erbjuder vi spännande jobb hos attraktiva arbetsgivare och varumärken som hjälper dig att utveckla din kompetens och karriär, både på lång och kort sikt.
Hur du söker tjänsten
För att söka tjänsten, scrolla ner till ansökningsformuläret nedan. Urval och intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag! Om du har några frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare via e-post: bemanning.uppsala@lernia.se