Publicerad: 2025-02-18
Vill du vara en del av ett framgångsrikt företag? Reitan Convenience söker
Nu när en av våra stjärnor går på föräldraledighet söker vi en ersättare till ett föräldravikariat för rollen Systemansvarig & Kategorikoordinator inom Fika. Fika är en spännande kategori som är under ständig utveckling och mycket betydelsefull samt rolig att arbeta med.
Reitan Convenience i Sverige är franchisegivare för Pressbyrån och 7-Eleven. Som marknadsledande i vår bransch vill vi leda vägen mot framtidens mest hållbara convenience genom att göra convenience mer hållbart och hållbarhet mer convenient. För att vi ska vara relevanta i framtiden måste hållbarhetsperspektivet genomsyra hela vår verksamhet. Det som krävs i samhället i stort och för oss som företag, är transformation.
Vi är ett värderingsstyrt företag där du får ta stort eget ansvar, samarbeta i en miljö där det finns högt förtroende för varandra och där vi jobbar fokuserat mot gemensamma mål. Du är en del av en stimulerande och utvecklande arbetsmiljö med härliga kollegor i ljusa och fina lokaler i Stadshagen. Vi är öppna, visar varandra tillit och har mycket kul ihop. Hos oss är mångfald en styrka och vi strävar efter att skapa en arbetsplats där alla känner sig välkomna och inkluderade.
I teamet finns det sex personer vars främsta ansvar är att säkerställa att all produktmasterdata och kampanjer håller högsta kvalitet mot våra köpman samt samarbetar nära kategoriorganisationen med varierande arbetsuppgifter.
Systemansvarig & Kategorikoordinatorns ansvarsområde och arbetsuppgifter
- Koordinera och administrera produktmasterdata samt kampanjer för hela kategori Fika.
- Delta i produktutveckling tillsammans med ansvarig kategorichef där du ansvarar för de mer praktiska delarna av nylanseringar.
- Stötta och samarbeta med kategorichefen och ha dagliga leverantörskontakter.
- Ge butikssupport gentemot franchisetagare.
Vi söker dig som har:
- Eftergymnasial utbildning inom ekonomi, inköp, logistik eller liknande
- Administrativ erfarenhet
- Kunskaper i Office-paketet, främst Excel, samt har arbetat med Google Sheets
- Goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift
Det är meriterande om du har:
- Arbetat i en likvärdig roll tidigare (t.ex. inköpsassistent, kategorikoordinator, masterdataadministration)
- Erfarenhet inom retail, servicehandel eller dagligvaruhandel
- Har arbetet i butik med kategorin Färskvaror.
- Arbetat i affärssystem och gärna inom Relex Promotion
För att lyckas i rollen behöver du vara:
- Självgående och problemlösare
- Kommunikativ i tal och skrift
- En lagspelare
- Noggrann och strukturerad med god prioriteringsförmåga
Övrig information
- Vi önskar att du kan starta senast den 1 maj 2025.
- Tjänsten är en visstidsanställning, föräldravikariat, under en period om minst 11 månader.
- Vi finns på Kungsholmen i moderna lokaler, hållplats Stadshagen.
- Du omfattas av kollektivavtal och förmåner.
- Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden.
Vi är Reitan Convenience i Sverige
Du har säkert någon form av relation till oss via våra varumärken Pressbyrån, 7-Eleven och PBX. Varje dag besöker runt 300 000 personer någon av våra 400 butiker runt om i landet. Vi finns för att vi vill göra våra kunders vardag lite enklare och världen lite bättre. Som marknadsledande i vår bransch vill vi även leda vägen mot framtidens mest hållbara convenience.
Reitan Convenience Sverige är en del av Reitan Retail med butiker under olika varumärken i Norge, Sverige, Danmark, Finland, Lettland, Estland och Litauen. Med 2 000 butiker i 7 olika länder är Reitan Retail ledande inom retail i både Norden och Baltikum.
Reitan Convenience i Sverige är franchisegivare för Pressbyrån och 7-Eleven. Som marknadsledande i vår bransch vill vi leda vägen mot framtidens mest hållbara convenience genom att göra convenience mer hållbart och hållbarhet mer convenient. För att vi ska vara relevanta i framtiden måste hållbarhetsperspektivet genomsyra hela vår verksamhet. Det som krävs i samhället i stort och för oss som företag, är transformation.
Vi är ett värderingsstyrt företag där du får ta stort eget ansvar, samarbeta i en miljö där det finns högt förtroende för varandra och där vi jobbar fokuserat mot gemensamma mål. Du är en del av en stimulerande och utvecklande arbetsmiljö med härliga kollegor i ljusa och fina lokaler i Stadshagen. Vi är öppna, visar varandra tillit och har mycket kul ihop. Hos oss är mångfald en styrka och vi strävar efter att skapa en arbetsplats där alla känner sig välkomna och inkluderade.
I teamet finns det sex personer vars främsta ansvar är att säkerställa att all produktmasterdata och kampanjer håller högsta kvalitet mot våra köpman samt samarbetar nära kategoriorganisationen med varierande arbetsuppgifter.
Systemansvarig & Kategorikoordinatorns ansvarsområde och arbetsuppgifter
- Koordinera och administrera produktmasterdata samt kampanjer för hela kategori Fika.
- Delta i produktutveckling tillsammans med ansvarig kategorichef där du ansvarar för de mer praktiska delarna av nylanseringar.
- Stötta och samarbeta med kategorichefen och ha dagliga leverantörskontakter.
- Ge butikssupport gentemot franchisetagare.
Vi söker dig som har:
- Eftergymnasial utbildning inom ekonomi, inköp, logistik eller liknande
- Administrativ erfarenhet
- Kunskaper i Office-paketet, främst Excel, samt har arbetat med Google Sheets
- Goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift
Det är meriterande om du har:
- Arbetat i en likvärdig roll tidigare (t.ex. inköpsassistent, kategorikoordinator, masterdataadministration)
- Erfarenhet inom retail, servicehandel eller dagligvaruhandel
- Har arbetet i butik med kategorin Färskvaror.
- Arbetat i affärssystem och gärna inom Relex Promotion
För att lyckas i rollen behöver du vara:
- Självgående och problemlösare
- Kommunikativ i tal och skrift
- En lagspelare
- Noggrann och strukturerad med god prioriteringsförmåga
Övrig information
- Vi önskar att du kan starta senast den 1 maj 2025.
- Tjänsten är en visstidsanställning, föräldravikariat, under en period om minst 11 månader.
- Vi finns på Kungsholmen i moderna lokaler, hållplats Stadshagen.
- Du omfattas av kollektivavtal och förmåner.
- Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden.
Vi är Reitan Convenience i Sverige
Du har säkert någon form av relation till oss via våra varumärken Pressbyrån, 7-Eleven och PBX. Varje dag besöker runt 300 000 personer någon av våra 400 butiker runt om i landet. Vi finns för att vi vill göra våra kunders vardag lite enklare och världen lite bättre. Som marknadsledande i vår bransch vill vi även leda vägen mot framtidens mest hållbara convenience.
Reitan Convenience Sverige är en del av Reitan Retail med butiker under olika varumärken i Norge, Sverige, Danmark, Finland, Lettland, Estland och Litauen. Med 2 000 butiker i 7 olika länder är Reitan Retail ledande inom retail i både Norden och Baltikum.