Publicerad: 2025-02-18

Vill du vara en del av ett framgångsrikt företag? Reitan Convenience söker

Anställning

Heltid

Lönetyp

Fast månads- vecko- eller timlön

Nu när en av våra stjärnor går på föräldraledighet söker vi en ersättare till ett föräldravikariat för rollen Systemansvarig & Kategorikoordinator inom Fika. Fika är en spännande kategori som är under ständig utveckling och mycket betydelsefull samt rolig att arbeta med.

Reitan Convenience i Sverige är franchisegivare för Pressbyrån och 7-Eleven. Som marknadsledande i vår bransch vill vi leda vägen mot framtidens mest hållbara convenience genom att göra convenience mer hållbart och hållbarhet mer convenient. För att vi ska vara relevanta i framtiden måste hållbarhetsperspektivet genomsyra hela vår verksamhet. Det som krävs i samhället i stort och för oss som företag, är transformation.

Vi är ett värderingsstyrt företag där du får ta stort eget ansvar, samarbeta i en miljö där det finns högt förtroende för varandra och där vi jobbar fokuserat mot gemensamma mål. Du är en del av en stimulerande och utvecklande arbetsmiljö med härliga kollegor i ljusa och fina lokaler i Stadshagen. Vi är öppna, visar varandra tillit och har mycket kul ihop. Hos oss är mångfald en styrka och vi strävar efter att skapa en arbetsplats där alla känner sig välkomna och inkluderade.

I teamet finns det sex personer vars främsta ansvar är att säkerställa att all produktmasterdata och kampanjer håller högsta kvalitet mot våra köpman samt samarbetar nära kategoriorganisationen med varierande arbetsuppgifter.
Systemansvarig & Kategorikoordinatorns ansvarsområde och arbetsuppgifter


- Koordinera och administrera produktmasterdata samt kampanjer för hela kategori Fika.
- Delta i produktutveckling tillsammans med ansvarig kategorichef där du ansvarar för de mer praktiska delarna av nylanseringar.
- Stötta och samarbeta med kategorichefen och ha dagliga leverantörskontakter.
- Ge butikssupport gentemot franchisetagare.

Vi söker dig som har:

- Eftergymnasial utbildning inom ekonomi, inköp, logistik eller liknande
- Administrativ erfarenhet
- Kunskaper i Office-paketet, främst Excel, samt har arbetat med Google Sheets
- Goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift
Det är meriterande om du har:

- Arbetat i en likvärdig roll tidigare (t.ex. inköpsassistent, kategorikoordinator, masterdataadministration)
- Erfarenhet inom retail, servicehandel eller dagligvaruhandel
- Har arbetet i butik med kategorin Färskvaror.
- Arbetat i affärssystem och gärna inom Relex Promotion
För att lyckas i rollen behöver du vara:


- Självgående och problemlösare
- Kommunikativ i tal och skrift
- En lagspelare
- Noggrann och strukturerad med god prioriteringsförmåga


Övrig information


- Vi önskar att du kan starta senast den 1 maj 2025.
- Tjänsten är en visstidsanställning, föräldravikariat, under en period om minst 11 månader.

- Vi finns på Kungsholmen i moderna lokaler, hållplats Stadshagen.

- Du omfattas av kollektivavtal och förmåner.

- Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden.


Vi är Reitan Convenience i Sverige

Du har säkert någon form av relation till oss via våra varumärken Pressbyrån, 7-Eleven och PBX. Varje dag besöker runt 300 000 personer någon av våra 400 butiker runt om i landet. Vi finns för att vi vill göra våra kunders vardag lite enklare och världen lite bättre. Som marknadsledande i vår bransch vill vi även leda vägen mot framtidens mest hållbara convenience.

Reitan Convenience Sverige är en del av Reitan Retail med butiker under olika varumärken i Norge, Sverige, Danmark, Finland, Lettland, Estland och Litauen. Med 2 000 butiker i 7 olika länder är Reitan Retail ledande inom retail i både Norden och Baltikum.
Ansök

Redo för nästa steg i karriären?

Hjälp mig hitta jobb

Rekommenderade jobb i Stockholm

Populära jobb i Stockholm