Publicerad: 2025-02-18

Interimsuppdrag som kanslichef till Tomelilla
Gör det som du älskar, som konsult!
Arbetsuppgifter
Tjänsten är placerad i Tomelilla kommunhus och direkt underställd kommundirektören samt är del av kommunens ledningsgrupp.
Vi söker nu en erfaren ledare med kompetens inom ovan nämnda område som kan axla rollen som interimschef under tiden rekryteringsprocess pågår. Ta kontakt för mer information.
Finner du tjänsten till Tomelilla intressant är du är varmt välkommen att höra av dig direkt till Amanda Aletto eller någon av hennes kollegor på rekrytering@almia.se eller 08-410 250 50. Vi ser fram emot att höra från dig!
Tillsammans med din konsultchef på Almia får du skapa det bästa upplägget som passar just dig och dina behov. Vi gör vårt yttersta för att lyssna och förstå vem du är, vad du vill och vad du behöver. Vi vill helt enkelt veta vad som är viktigt för dig. Därför är vi extra lyhörda för vad du har för behov och önskemål när det kommer till uppdragets period, omfattning, geografiskt område samt arbetstider. Det absolut viktigaste för oss är att vi tillsammans hittar ett upplägg som går att anpassa efter ditt livspussel.
Krav på tjänst:
• Juristexamen
• Notariemeritering, helst vid förvaltningsdomstol.
• Flera års erfarenhet av kvalificerat juridiskt arbete, gärna inom offentlig förvaltning.
• Erfarenhet av att arbeta i politiskt styrda organisationer och nära den politiska ledningen.
• Kunskap, erfarenhet och intresse av att digitalisera processflöde och arbetsuppgifter.
Kunskap och erfarenhet av att ta fram relevanta digitala (AI) verktyg, implementera och använda sig av desamma i det dagliga arbetet.
• Erfarenhet av att leda förändrings- och utvecklingsarbete med framgångsrikt resultat.
Vi erbjuder dig:
- Marknadskraftig lön
- En engagerad konsultchef
- Fördelaktiga förmånspaket
- Trygga villkor
- Tipsbonus
Bli en del av Almia-familjen
Almia Vårdbemanning är ett rikstäckande bolag med stort hjärta som gör allt för att du som konsult ska trivas och må bra. Tillsammans med dig följer vi dina önskemål och matchar uppdrag efter din erfarenhet. Du kommer alltid känna att du har ett stöd i din närmaste konsultchef, vars viktigaste uppgift är att se till att du mår bra.
Hos oss på Almia får du ta del av en varm kultur där varje anställd är unik och får högsta prioritet från oss i form av engagemang, tillhörighet och tillgänglighet. I ditt dagliga jobb som konsult är du en del av ett vårdteam, med allt vad det innebär. Som konsult hos Almia är du också en viktig del av vårt team, och vår gemenskap. Vi håller kontakt, följer dig i uppdragen, finns alltid nära till hands och hjälper dig att lösa de eventuella problem som kan dyka upp längs vägen. Vi ser även till att du får träffa dina Almia-kollegor då och då för att utbyta tankar, tips och erfarenheter.
Vi tar hand om varandra, lika självklart naturligt som att du tar hand om andra.
Sista svarsdag
Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt!
Ansök via e-post till daniel@almia.se