Publicerad: 2025-02-19
Debt Collection Agent till Sergel I Visby
Adress
Gotland
Anställning
Heltid
Lönetyp
Fast månads- vecko- eller timlön
Debt Collection Agent till Sergel I Visby
Creating opportunities for people and businesses
Vi är uppstickaren som utmanar kredithanteringsbranschen! På Sergel bryr vi oss om varandra och stärker individer genom goda insikter, omtanke och stort engagemang. Tillsammans jobbar vi med ett tydligt ägandeskap & delat ansvar som genererar långsiktiga & lojala affärsrelationer. Vi jobbar alltid för att hitta nya affärsmöjligheter, utmana marknaden och därmed bli än mer konkurrenskraftiga. Vi vill ständigt vårda en kultur där våra medarbetare utvecklas tillsammans med företaget och har roligt med sina kollegor på vägen.
Vi vet att mångfald av erfarenheter, bakgrunder och idéer berikar våra team och leder till ökad innovation och kreativitet. Vi strävar alltid efter att främja en arbetsplats där alla känner sig sedda, respekterade och uppskattade för den unika kompetens och erfarenhet de bidrar med.
_________________________________________________________________________________
Som Debt Collection Agent har du den viktiga uppgiften att hjälpa människor att bli skuldfria. Hos oss får du möjlighet att växa i ett spännande företag med goda utvecklingsmöjligheter och samtidigt bidra till stor förändring för andra människor.
Är det dig vi söker? Läs mer i annonsen nedan!
Om tjänsten
I tjänsten kommer du ha daglig kontakt med kunder som av olika anledningar inte betalat sina räkningar där du får möjlighet att göra stor skillnad och hitta lösningar för att uppnå betalningar. Du kommer erbjudas ett varierat dagligt arbete med både kontakt via telefon samt administrativa uppgifter
Du kommer att tillhöra Sergels största avdelning Operations som är uppdelat i team med olika inriktningar. Tjänstens huvudsakliga arbetsuppgifter är densamma i samtliga team men med en viss skillnad i fokusområden.
Huvudsakliga arbetsuppgifter som Debt Collection Agent:
- På ett personligt och effektivt sätt hantera inkommande inkassoärenden via telefon och våra affärssystem
- Administrera inkassoärenden
- Med ett starkt problemlösnings- och servicefokus komma fram till rätt betalningslösning tillsammans med kunden
- Agera rådgivare inom inkasso och upprätta avbetalningsplaner och anstånd
Utbildning och onboarding
Din onboarding omfattar två veckor, utbildningen är obligatorisk och sker på plats för att ge dig en bra förberedelse inför starten. Eftersom tjänsten kräver djupgående kunskaper inom inkassoprocessen är denna utbildning en viktig del av onboardingprocessen. Under denna tid får du även möjlighet att träffa och lära känna dina nya kollegor.
Vem söker vi?
Vi söker dig som är en problemlösare ut i fingerspetsarna samt har ett tydligt mål och resultatfokus. För att lyckas i rollen ser vi att du är snabblärd, effektiv och har en mycket god kommunikativ förmåga. Vidare ser vi att du har modet att ta egna initiativ och komma med idéer för effektivisering i ditt dagliga arbete.
Du ska ha lätt för att samarbeta med ditt team, vara lyhörd för din omgivning och ha en vilja att utvecklas tillsammans med företaget. Vi ser också att du har en positiv inställning till förändring och utveckling samt har förmågan att agera flexibelt och hantera olika typer av ärenden som kommer in. Med en hög arbetsmoral ser vi att du tar dig an rollen på ett professionellt och ansvarsfullt sätt.
Nice to have
- Tidigare erfarenhet av kundservice eller supportarbete
- Erfarenhet av administrativt arbete som omfattar dokumentation och ärendehantering
- System- och datorvana
- Du talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska
- Meriterande med erfarenhet inom inkassobranschen
- Erfarenhet av att arbeta med telefonen som ditt primära arbetsverktyg
Övrigt
Tjänsten är ett konsultuppdrag med visstidsanställning. Start 9 juni med sista datum 22 augusti. Omfattning heltid 100%
Vanligaste arbetstiderna som du kommer att arbeta är vardagar 08:30-17.15 och 09.30-18.15.
Övrigt:
Omfattning- Heltid.
Visstidsanställning hos Manpower
Startdatum 9 juni 2025. Två veckors utbildning/introduktion startar detta datum och därför är det viktigt att du då är tillgänglig!
Välkommen med din ansökan på www.lbkarriar.se senast 9 mars 2025. Frågor om tjänsten besvaras av våra rekryteringskonsulter Sören Lorentzon eller Jan Lager på telefon 0498-201780. Vi träffar kandidater löpande och tjänsten kan därför komma tillsättas innan sista ansökningsdatum.