Publicerad: 2025-02-20

Ekonomiassistent omgående i Göteborg
Har du minst fem års arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent? Gillar du att skapa struktur och har lätt för att sätta dig in i nya moment? Varmt välkommen med din ansökan!
Om uppdraget
Vi söker en ekonomiassistent till vår kund i Göteborg. Tjänsten är ett konsultuppdrag via Bemannia som preliminärt startar 3 mars och pågår till och med 30 januari 2026. Tjänstgöringsgraden är 100% och du arbetar under kontorstider vid kundens kontor i centrala Göteborg.
Period: 2025-03-03 till 2026-01-30 Plats: Centrala Göteborg, möjlighet till distansarbete när verksamheten tillåter Arbetstid: 08:00–16:30, flextid Sysselsättningsgrad: 100 %
Dina arbetsuppgifter
I denna tjänst kommer du framförallt arbeta med inskanning och verifiering av pappersfakturor. Tjänsten innebär bland annat administrativt arbete med fakturasystemet Proceedo i form av abonnemangshantering, behörighetsadministration och delegeringshantering. Tjänsten innebär också hantering av leasingfrågor t ex, leasingkontrakt, investering leasingtillgångar m.m. Utöver detta hanterar du administrering av tider, lager och bilar i verksamhetssystemet IFS. Vidare arbetsuppgifter kan också förekomma:
- Varierande arbetsuppgifter inom daglig redovisning och ekonomiadministration
- Arbete med redovisning och bokföring (exempelvis fakturering, hantering av leverantörsfakturor i systemet Proceedo, uppbokningar och rättningar i huvudboken)
Dina kvalifikationer
Vi söker dig som har:
- Minst fem (5) års arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent
- Gymnasieutbildning inom ekonomi eller likvärdig utbildning
- Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
- Erfarenhet av att arbeta i ekonomisystem
- Grundläggande kunskaper om redovisning och bokföring samt fakturahanteringskunskaper
- Goda kunskaper i Proceedo
- Erfarenhet av offentlig förvaltning
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 26 februari
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Alicia Belila, via alicia.belila@bemannia.se
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072 881 30 00
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.