Publicerad: 2025-02-23
Export Support – Area Representative / Pricing Administrator
Export Support – Area Representative / Pricing Administrator
Systemair är en världsledande koncern inom ventilation med verksamhet i 54 länder i Europa, Nordamerika, Sydamerika, Mellanöstern, Asien, Australien och Afrika. Sedan grundandet av Systemair 1974 har bolaget uppvisat positiva rörelseresultat. Under de senaste 15 åren har den genomsnittliga tillväxten uppgått till cirka 10 procent. Företaget tillverkar och marknadsför energieffektiva och hållbara produkter som bidrar till ett förbättrat inomhusklimat och minskade koldioxidutsläpp. Vi ser till att det finns ren luft som gör att vi människor kan leva och verka tillsammans.
Är du redo för en ny utmaning i en internationell koncern? Vi söker en självständig, engagerad och driven lagspelare till vår Exportavdelning.
Om rollen
Har du en god känsla för service, trivs med ansvar och gillar att arbeta i ett högt tempo mot gemensamma mål? Då kan du vara den vi söker till rollen som Export Area Representative / Price Administrator!
Som Export Area Representative / Price Administrator kommer du att ha en central roll i vår exportverksamhet. Du ansvarar för ett antal länder och arbetar aktivt för att utveckla samarbetet med våra direktköpande kunder och systerbolag.
Dina arbetsuppgifter är bland annat:
- Daglig kontakt med internationella kunder och systerbolag via e-post, telefon och Teams.
- Månatlig analys av försäljningsutveckling per land.
- Kundspecifika förfrågningar / projekt gällande våra produkter.
- Prisfrågor och offerter – beräkning av priser utifrån de interna reglerna samt förberedelser av offerter vid behov.
- Ansvarig för hantering och administration av Systemair Productions prislistor.
- Upprätthålla Systemair Sveriges lönsamhet genom korrekt prissättning och marginalkontroll.
Vem är du?
Vi söker dig som är strukturerad, lösningsorienterad och har en stark analytisk förmåga. Du trivs i en dynamisk arbetsmiljö där du hanterar flera uppgifter samtidigt.
För att lyckas i rollen är du:
- Van att arbeta i högt tempo och hantera flera uppgifter parallellt
- Driven, engagerad och tar initiativ
- Noggrann, strukturerad och detaljorienterad
- Van och gillar såväl team- som självständigt arbete
- En skicklig kommunikatör och behärskar svenska och engelska flytande – muntligt och skriftligt
Tidigare erfarenhet från en liknande roll är meriterande, men det viktigaste är din förmåga att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter. Goda arbetskunskaper i M3 och avancerad nivå i Microsoft Office-paketet är en fördel. Meriterande är utbildning och erfarenhet i kundrelationer och administration.
Övrig information
Tjänsten är placerad i Skinnskatteberg och är ett vikariat på 18 månader.
Vi hoppas att du har möjlighet att starta din nya anställning senast i månadsskiftet Mars - april och helst tidigare om det är möjligt.
Ansökan
Skicka in din ansökan senast 10 mars 2025. Urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan!
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Sarah Enbom, Export Manager, telefon 0222-441 87. För frågor som rör rekryteringsprocessen kan du kontakta Henrik Nilsson, HR Business Partner, telefon 0222-440 53
Vi ser fram emot din ansökan!
- Systemair stävar efter jämställdhet och mångfald och arbetar aktivt med dessa frågor.
- Systemair har tagit ställning till rekryteringskanaler och tackar nej till annonsförsäljning och rekryteringstjänster.
Systemair är en världsledande koncern inom ventilation med verksamhet i 54 länder i Europa, Nordamerika, Sydamerika, Mellanöstern, Asien, Australien och Afrika. Sedan grundandet av Systemair 1974 har bolaget uppvisat positiva rörelseresultat. Under de senaste 15 åren har den genomsnittliga tillväxten uppgått till cirka 10 procent. Företaget tillverkar och marknadsför energieffektiva och hållbara produkter som bidrar till ett förbättrat inomhusklimat och minskade koldioxidutsläpp. Vi ser till att det finns ren luft som gör att vi människor kan leva och verka tillsammans.
Är du redo för en ny utmaning i en internationell koncern? Vi söker en självständig, engagerad och driven lagspelare till vår Exportavdelning.
Om rollen
Har du en god känsla för service, trivs med ansvar och gillar att arbeta i ett högt tempo mot gemensamma mål? Då kan du vara den vi söker till rollen som Export Area Representative / Price Administrator!
Som Export Area Representative / Price Administrator kommer du att ha en central roll i vår exportverksamhet. Du ansvarar för ett antal länder och arbetar aktivt för att utveckla samarbetet med våra direktköpande kunder och systerbolag.
Dina arbetsuppgifter är bland annat:
- Daglig kontakt med internationella kunder och systerbolag via e-post, telefon och Teams.
- Månatlig analys av försäljningsutveckling per land.
- Kundspecifika förfrågningar / projekt gällande våra produkter.
- Prisfrågor och offerter – beräkning av priser utifrån de interna reglerna samt förberedelser av offerter vid behov.
- Ansvarig för hantering och administration av Systemair Productions prislistor.
- Upprätthålla Systemair Sveriges lönsamhet genom korrekt prissättning och marginalkontroll.
Vem är du?
Vi söker dig som är strukturerad, lösningsorienterad och har en stark analytisk förmåga. Du trivs i en dynamisk arbetsmiljö där du hanterar flera uppgifter samtidigt.
För att lyckas i rollen är du:
- Van att arbeta i högt tempo och hantera flera uppgifter parallellt
- Driven, engagerad och tar initiativ
- Noggrann, strukturerad och detaljorienterad
- Van och gillar såväl team- som självständigt arbete
- En skicklig kommunikatör och behärskar svenska och engelska flytande – muntligt och skriftligt
Tidigare erfarenhet från en liknande roll är meriterande, men det viktigaste är din förmåga att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter. Goda arbetskunskaper i M3 och avancerad nivå i Microsoft Office-paketet är en fördel. Meriterande är utbildning och erfarenhet i kundrelationer och administration.
Övrig information
Tjänsten är placerad i Skinnskatteberg och är ett vikariat på 18 månader.
Vi hoppas att du har möjlighet att starta din nya anställning senast i månadsskiftet Mars - april och helst tidigare om det är möjligt.
Ansökan
Skicka in din ansökan senast 10 mars 2025. Urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan!
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Sarah Enbom, Export Manager, telefon 0222-441 87. För frågor som rör rekryteringsprocessen kan du kontakta Henrik Nilsson, HR Business Partner, telefon 0222-440 53
Vi ser fram emot din ansökan!
- Systemair stävar efter jämställdhet och mångfald och arbetar aktivt med dessa frågor.
- Systemair har tagit ställning till rekryteringskanaler och tackar nej till annonsförsäljning och rekryteringstjänster.