Publicerad: 2025-02-25
Projektinköpare - FM
Uppdragsbeskrivning:
Vår kund är i en fas där de ska utföra ett antal förändringar i sin hantering inom FM i stort, arbetet beräknas pågå till Januari 2026 för att sedan gå över i linjeverksamheten. De ser att denna förflyttning är bäst att genomföra sett som ett projekt i linjeverksamheten. De söker därför en projektinköpare med kunskap inom teknisk FM och inköps/arbetsprocesser inom FM organisatoriskt. Det finns strategiska inslag i uppdraget, en omfattande taktisk upphandlingsfas. Och en del där de behöver sätta rutin och process för framtiden inom inköpsflödena för FM. I detta uppdrag ingår:
- Att identifiera vilka avtal som behöver finnas i det framtida FM setup som eftersträvas, samt upphandling eller övertagande av dessa avtal från annan företagspart. Det är i sig ett större arbete som förväntas utföras av projektinköparen.
- Att tillsammans med gruppchef för Produktionsinköp samt Chef fastighet (dina beställare) hitta och ta fram den effektivaste processen för hur inköpshantering ska möjliggöras på enklaste sätt, mellan inköpsfunktion och beställarfunktion. Denna process och hantering ska även säkra en förväntad kvalitet inom samtliga leveranser per område. Arbetet kommer att vägledas av dina representanter inom organisationen, men olika modeller ska kunna bearbetas och presenteras av projektinköparen under arbetets gång
- Process och inköpshantering skall efterleva de krav som finns inom inköpsprocessen samtidigt som den blir så smidig som möjligt för beställarfunktionen inom fastighet. Den ska ha målet att med minsta resurs uppnå så mycket som möjligt, samt även leva upp till de juridiska grundkrav som finns. Arbetet kommer även här vägledas av dina representanter, men olika modeller ska kunna bearbetas och presenteras av projektinköparen under arbetets gång.
- Under uppdraget måste vi gemensamt estimera hur resurssättningen bör se ut både på inköpssidan och på fastighetssidan för att framtidens arbete efter Januari 2026 ska fungera så smidigt som möjligt, med minsta möjliga resurs som möjligt. Det arbetet kommer vägledas av dina representanter. Olika modeller ska dock kunna föreslås som stöd till kommande beslut inom organisationen.
Skallkrav:
- Mycket god svenska och Engelska i tal och skrift
- Tillgång till bil och B körkort
- God erfarenhet av inköp/upphandlingar inom området fastighetsrelaterade varor och tjänster. Tyngdpunkt på taktisk nivå med de strategiska inslag som är nämnda i kravprofilen
- Lägst högskolenivå med inriktning passande för uppdraget
- God tekniskt förståelse på FM området
- Minst 7 år inom relevant inköpsområde
- God kunskap och erfarenhet inom AB/ABT/ABFF/NU
Meriterande:
- Arbetat med projektinköp inom bygg och anläggning, helst inom energiproduktion
- Kunskap inom NL/NLM
Personliga egenskaper:
- God kommunikativ förmåga
- Processförståelse i företag med organisatoriska gränssnitt
- Självständig
- Affärsmässig
- Helhetssyn
- Mål och resultatorienterad
- Problemlösande analysförmåga
- Samarbetsförmåga
Omfattning och villkor
Detta är en visstidsanställning på heltid under perioden ASAP -2025 – 31 jan-2026, hos NXT Interim Stockholm AB, med uppdrag hos vår kund.
40 h per vecka och med option på förlängning. Vi tillämpar kollektivavtal.
Placering på vår kunds kontor i Hjorthagen.
Låter detta som en intressant roll?
Sök redan i dag så berättar vi mer. Vi behöver en ansökan, inkluderat CV, på svenska, som matchar vår kunds önskemål. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan då vi behöver komplettera med mer information och anbudstiden är kort.
NXT Interim och NXT Rekrytering är ett nischat och innovativt företag som är verksamma inom konsult och rekryterings branschen. Vi är verksamma inom HR, IT, Ekonomi, Sälj och Marknad och har 20 års erfarenhet i branschen. Vi erbjuder våra konsulter bl a sjukförsäkring, remote-arbetsplatser och flera andra förmåner som förgyller deras vardag. Vid projektanställning tillämpar vi kollektivavtal.