Publicerad: 2025-02-26

Logotyp

Planerare till Hemtjänsten

Anställning

Heltid

Lönetyp

Fast månads- vecko- eller timlön

I Karlskrona är våra ambitioner höga och vi brinner för att utveckla den moderna staden i havet. Nu söker vi dig som vill vara med och göra skillnad. Välkommen till Blekinges största arbetsgivare, där dina möjligheter att utvecklas är goda.




ARBETSUPPGIFTER
Som planerare kommer du att arbeta nära enhetschefen och ha arbetsuppgifter som syftar till att planera, optimera och hantera bemanning och schema. I rollen ingår också att planera för introduktion av elever, praktikanter, vikarier, nyanställda samt semestervikarier. Som en del i uppdraget ingår det att kunna täcka upp i vård- och omsorgsarbetet vid akut frånvaro om inga andra alternativ finns samt kontinuerligt arbeta i verksamheten för att få en relevant bild av verksamhetens behov.

Planeraren arbetar främst med verksamhetsplanering i Life Care vilket innebär att anpassa planeringen efter verksamhetens förutsättningar. Planerare är behjälpliga att sätta bemanningskrav inför nya schemaperioder. Du ska dagligen kunna anpassa personal­resurserna utifrån verksamhetens behov och enhetschefens direktiv. Säkerställa att alla kunder har en kontaktpersonal samt upprätta tid för upprättande och uppföljning av genomförande­planer. Planeraren har också i uppdrag att säkerställa att de insatser kunden är beviljad blir inplanerade i Life Care. Vidare ingår det också i ditt uppdrag som planerare att vara behjälplig enhetschef med att bemanna verksamheten vid frånvaro. I planerarens administrativa uppdrag innefattas hantering av de olika datorsystem som förvaltningen arbetar med ex. Procapita, Life Care och Phoniro.

KVALIFIKATIONER
• Fullgjord gymnasial utbildning, med inriktning mot exempelvis samhälle, vård och omsorg, ekonomi eller motsvarande.
• Du behöver även ha flerårig erfarenhet (minst 3 år) av arbetsuppgifter som arbetsgivaren bedömer relevanta för uppdraget såsom liknande administrativa eller koordinerande arbetsuppgifter.
• Meriterande om du har arbetat inom vård- och omsorg och att ha genomfört den ettåriga utbildningen Administratör inom vård och omsorg och funktionsstöd som leder till yrkeshögskoleexamen.
• B-körkort erfordras.
• Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

I rollen som planerare behöver du vara trygg, lojal och förtroendeingivande med förmågan att skapa goda relationer. Du är lösningsfokuserad, har god prioritering- och samarbetsförmåga, stresstålig och flexibel med helheten och verksamhetens bästa i fokus. Arbetet som planerare innefattar mycket kontakter, planering och dokumentation och därför krävs det att du har god datorvana erfarenhet av att hantera IT-system, och kan uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift.

ÖVRIGT
Vikariat ca 12 månader. 

I Karlskrona kommun har du som medarbetare ett flertal förmåner. Några av de förmånerna är extra semesterdagar när du når en viss ålder, friskvårdsbidrag, möjligheten att gratis simma i någon av kommunens simhallar och ett riktigt bra tjänstepensionsavtal.

För att komma ifråga för en anställning inom Äldreförvaltningen i Karlskrona kommun ska ett utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas. Det är viktigt att korrekt utdrag beställs; Registerutdrag för arbete på HVB-hem och tänk på att beställa utdraget i god tid, då handläggningstiden kan vara ett par veckor. Information om beställning finns här Belastningsregistret - begär utdrag | Polismyndigheten (polisen.se)
Ansök

Redo för nästa steg i karriären?

Hjälp mig hitta jobb

Rekommenderade jobb i Karlskrona

Populära jobb i Karlskrona