Publicerad: 2025-02-26

Logotyp

Teknisk applikationsspecialist till vår kund i Sundbyberg

Anställning

Heltid

Lönetyp

Fast månads- vecko- eller timlön

Uppdragsbeskrivning


Uppdraget innebär löpande förvaltning och utveckling av befintliga finansiella system hos vår kund. Förvaltningen styrs enligt pm3 och som applikationsspecialist rapporterar du till en systemansvarig IT. 


Arbetsuppgifter


  • Bistå vid utarbetning av förvaltningsplan, planera systemunderhåll, samt planera och genomföra förändringar.
  • Omvandla verksamhetskrav till systemkrav samt bistå vid teknisk kravspecificering och framtagning av nya lösningar.
  • Samarbeta med verksamhetsspecialister för framtagning och realisering av aktivitetslistor för systemen.
  • Samarbeta med externa leverantörer samt bidra i avtalshantering.
  • Delta i arbete med IT-säkerhet genom att bistå vid risk- och sårbarhetsanalyser, omvärldsbevaka informationssäkerhet med mera.
  • Uppdatera dokumentation för systemen t.ex. drift- och förvaltningsanvisningar respektive systemberoenden.
  • Hantera IT-incidenter för sina system och delta i felsökning och samordning av insatser.
  • Rapportera incident- och tillgänglighetsstatistik samt status och avvikelser.

Obligatoriska krav:


  • Högskole-/universitetsutbildning om minst 120p/180hp inom IT, teknik eller systemvetenskap. Kompletterande utbildning eller kurser inom ekonomi, alternativt en teknisk utbildning i kombination med arbetslivserfarenhet inom ekonomi eller affärssystem.
  • Minst 9 års dokumenterad arbetslivserfarenhet av system- eller förvaltningsansvar av affärssystem.
  • Minst 5 års dokumenterad arbetslivserfarenhet av system- eller förvaltningsansvar av affärssystemet Unit4 Business World (UBW).
  • Minst 5 års dokumenterad arbetslivserfarenhet av integrationsarbete mellan affärssystem och andra IT-system.
  • Minst 3 års dokumenterad arbetslivserfarenhet av arbete inom energi- eller infrastrukturbranschen.

Mervärdeskrav


  • Minst 2 års dokumenterad arbetslivserfarenhet av upphandling och avtalshantering inom projekt eller förvaltning.
  • Minst 5 års dokumenterad arbetslivserfarenhet inom IT-förvaltning av ekonomiska analysverktyg.
  • Minst 5 års dokumenterad arbetslivserfarenhet och arbete i en projektledarroll i projekt eller förvaltning med implementering av affärssystem.

Din ansökan


Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.


Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning.


Om oss


Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.  

Ansök

Redo för nästa steg i karriären?

Hjälp mig hitta jobb

Rekommenderade jobb i Sundbyberg

Populära jobb i Sundbyberg