Publicerad: 2025-02-26

Technical Customer Success
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:
Älskar du att skapa tekniska lösningar, innovation och ge kundservice i toppklass? Då ska du läsa vidare!
Grafokett 🧡 etiketter!
Grafokett är ett svenskt företag som levererar high-end-lösningar för produktmärkning. Att arbeta hos Grafokett innebär att vara en del av ett innovativt företag. Den här tjänsten är placerad i Göteborg där du kommer att ingå i ett litet och socialt team som arbetar i en kreativ miljö. Då teamet är litet kan du få hugga i där det behövs och vill du utvecklas är möjligheterna stora. På Grafokett värnar vi om balans mellan arbetsliv och fritid, därför har du möjlighet till 1 timmes friskvård per vecka. Dessutom har du 4 timmar i veckan till att utbilda dig online på lärplattformar.
Om rollen
Som Technical Customer Success på Grafokett ingår du i ett sammansvetsat team där alla samarbetar för att säkerställa en framgångsrik leverans av Grafoketts lösningar. Ditt främsta ansvar i denna roll är kundnöjdhet, leverans av tekniska lösningar samt support med fokus på low-code/no-code-plattformar för att skapa applikationer och lösningar för datorer, tablets och smartphones.
Huvudsakliga ansvarsområden 🫱🏽🫲🏼
I rollen som Technical Customer Success deltar du i hela leveransprocessen från behovsanalys till driftsättning vilket kräver teknisk expertis. Det innebär bland annat att delta i kundmöten för att identifiera behov och möjligheter till förbättringar såväl som att hantera och följa upp supportärenden. Rollen innebär att du säkerställer hög kundnöjdhet genom proaktiv support, uppföljning och teknisk vägledning.
Du kommer även att:
delta i kundmöten för att identifiera behov och möjligheter till förbättringar.
arbeta med low-code/no-code-plattformar för att skapa skräddarsydda lösningar för kundbehov.
konfigurera och implementera system för lagerhantering och integrationer.
medverka i tekniska demonstrationer och behovsanalyser tillsammans med säljteamet
stötta säljprocessen genom att presentera tekniska lösningar och bidra med offertunderlag.
Kompetenskrav:
erfarenhet av B2B-kundhantering, gärna i en teknisk miljö.
teknisk förståelse för low-code/no-code-plattformar och lösningsutveckling.
grundläggande kunskap inom programmering, systemdesign, databaser och molnsystem.
erfarenhet av att nyttja AI-lösningar för effektivisering och problemlösning.
Det är meriterande om du har:
erfarenhet av VB/Python-skript, JavaScript och HTML.
kunskap om system för lagerhantering och integrationer.
förmåga att kommunicera teknisk information på ett tydligt och pedagogiskt sätt.
erfarenhet av projektledning och arbete med agila metoder.
Personliga egenskaper 😎
Som person ser vi att du är lösningsorienterad, självgående och proaktiv. Du bör ha en stark kommunikativ förmåga och är grym på att skapa långsiktiga kundrelationer! Du har inga problem att arbeta både självständigt och i team.
Utvecklingsmöjligheter 🚀
För rätt person finns möjlighet att utveckla och forma rollen vidare inom företaget.
Förmåner:
Friskvårdsbidrag: 5 000 kr/år
Kortare arbetstid: Kortare fredagar och reducerad arbetstid under sommaren
1 timmes friskvård / vecka
4 timmar till utbildning / vecka
Bonus: Möjlighet till bonus baserat på gemensamma mål
Krav:
- Du talar svenska flytande
Kan tala, förstå och läsa engelska
Har körkort och tillgång till bil
Mål och mätning av prestation:
Kundnöjdhetsindex
Lösningsgrad på supportärenden
Bidrag till försäljningsstöd och nya affärsmöjligheter
Ansökan:
Ansvarig för denna rekrytering är Sally Jönsson. Frågor? Mejla info@sallyjonsson.se