Publicerad: 2025-03-03

Interim inköpare – skapa struktur och långsiktighet
Vi söker en erfaren strategisk inköpare till ett konsultuppdrag hos en av våra kunder. Uppdraget innebär att bygga upp och implementera effektiva inköpsprocesser för att säkerställa rätt leverantörer och kostnadseffektiva avtal i en komplex verksamhet.
I rollen som interim inköpare ligger fokus på att skapa struktur och långsiktighet i inköpsarbetet. Uppdraget innebär att:- Kartlägga och analysera befintliga leverantörer och inköpsprocesser.
- Utveckla och implementera strukturerade processer för inköp och leverantörshantering.
- Säkerställa kostnadseffektiva och kvalitativa leverantörsavtal.
- Etablera en långsiktig strategi för inköp och leverantörssamarbeten.
- Driva förändringsarbete och skapa en effektiv och enhetlig struktur för inköp i en organisation med bred verksamhet och många intressenter.
Gedigen erfarenhet av strategiskt inköp och vana av att bygga upp och implementera processer från grunden. Analytisk, affärsmässig och strukturerad med fokus på kostnadsoptimering och effektivitet.
ÖvrigtUppdraget är på heltid, startar så snart du kan och beräknas pågå cirka sex månader. Du utgår från kontoret i Göteborgsområdet och har möjlighet att arbeta till viss del på distans.
Detta är ett konsultuppdrag, du väljer om du vill bli anställd av oss eller fakturera med F-skattsedel.
AnsökanVälkommen med frågor, funderingar och din ansökan!
Om Seemly Finance & SearchVi erbjuder effektiva lösningar inom rekrytering och konsultinhyrning. Med oss får du professionell och snabb hjälp inom rekrytering, search, interim management, konsultinhyrning och headhunting. Vi rekryterar kompetensbaserat och fördomsfritt chefer och specialister till både stora koncerner, ägarledda bolag, kommuner och kommunala bolag. Vi erbjuder även outsourcing inom redovisning och lön och hjälper bolag och dess ägare med löpande bokföring, bokslut, deklarationer, årsredovisningar, hållbarhetsredovisning och företagsrådgivning. Läs mer om oss på www.finance.seemlygroup.com