Publicerad: 2025-03-04

Logotyp

Ekonomiassistent till flygbolaget Braathens

Anställning

Heltid

Lönetyp

Fast månads- vecko- eller timlön

Flygbolaget Braathens söker förstärkning till ekonomiteamet - nu söker vi en ny ekonomiassistent!

Flygbolaget Braathens expanderar och söker nu en engagerad och noggrann Ekonomiassistent till ekonomiavdelningen. Vi erbjuder en unik möjlighet för dig som vill utveckla din karriär inom ekonomi i en dynamisk och internationell miljö. Hos oss får du chansen att vara en del av ett företag som ständigt strävar efter att förbättra och växa, där ditt arbete gör en direkt skillnad.

Braathens har varit en nyckelspelare i flygindustrin inom Skandinavien sedan 1946 och opererar sedan januari i år både charterflygningar och reguljärflygningar för andra flygbolag. Vi levererar våra tjänster till stora kunder som SAS, Austrian Airlines, VING och Apollo. Som en del av ekonomiteamet bidrar du till att ekonomifunktionen fungerar smidigt och effektivt vilket är avgörande i leveransen mot våra nyckelkunder.

Vi erbjuder en arbetsmiljö där du är med och påverkar din roll och våra processer. Som en del av oss på Braathens jobbar du i en framtidsinriktad organisation där innovation och förbättringar står i fokus.

Arbetsuppgifter

Som Ekonomiassistent kommer du att hantera arbetsuppgifter för både leverantörsreskontra och kundreskontra. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:

  • Hantering av leverantörsfakturor, registrering, kontering, betalning och avstämning
  • Fakturering, uppföljning och avstämning av kundfakturor
  • Skapa och underhålla goda relationer med leverantörer och kunder
  • Arbeta nära verksamheten för att upprätthålla och utveckla våra processer
  • Delta i månadsbokslut och rapportering
  • Assistera med övriga administrativa och ekonomiska uppgifter vid behov

Kvalifikationer

  • Relevant utbildning inom ekonomi eller motsvarande arbetslivserfarenhet
  • Erfarenhet av arbete med leverantörsreskontra och kundreskontra.
  • Stort intresse för att utveckla processer och rutiner och erfarenhet från utvecklingsprojekt är meriterande
  • Goda kunskaper i Excel och erfarenhet av ekonomisystem
  • Flytande svenska och goda kunskaper i engelska
  • Noggrann, ansvarstagande och serviceinriktad
  • Positiv och arbetsvillig med en prestigelös inställning

Vad vi erbjuder

  • Fast tjänst (100%, heltid). Tjänsten är placerad i vårt kontor vid Bromma Blocks, Stockholm
  • Möjlighet att växa och utvecklas inom ett expansivt och innovativt företag
  • Förmånliga resor med ett antal olika flygbolag efter sex månaders anställning

Ansökan

Varmt välkommen med din ansökan innehållande CV och ett personligt brev. Vi tar emot ansökningar till den 16 april. Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Ta chansen att bli en del av Braathens-familjen. Välkommen ombord!

Ansök

Redo för nästa steg i karriären?

Hjälp mig hitta jobb

Rekommenderade jobb i Stockholm

Populära jobb i Stockholm