Publicerad: 2025-03-06

Logotyp

Administratör till Hemsjukvården

Adress

Alvesta

Anställning

Heltid

Lönetyp

Fast månads- vecko- eller timlön

Alvesta kommun med ca 20 000 invånare — södra Sveriges mittpunkt — Integrerar lokalt boende med globala möjligheter. En position som bygger på högkvalitativ kommunal service, ett framgångsrikt näringsliv och en bra blandning av tätorter och landsbygd. Lägg därtill en stark infrastruktur med järnväg, flyg och ett välutvecklat vägnät så förstår du varför Alvesta kommun är rätt val.
– Stor nog för att idéer skall födas och utvecklas
– Liten nog för att alla skall bli sedda och uppskattade samt korta beslutsvägar

I Alvesta kommunkoncern är vi ca 2000 medarbetare inom flera olika yrkeskategorier som varje dag arbetar med att göra skillnad för våra invånare. Vår gemensamma värdegrund är ”Tillsammans skapar vi en bättre vardag för våra invånare och oss medarbetare. Vi utvecklas genom goda möten och öppen dialog. Detta uppnår vi genom vår värdegrund som bygger på ”Delaktighet, Engagemang och Tillit”. Vårt fokus är att skapa den bästa möjliga kommunala servicen för dem vi är till för; invånare, företagare och besökare. Alvesta kommun arbetar utifrån en styrmodell som bygger på tillitsbaserad ledning och styrning med fokus på Agenda 2030.
Vill du vara med på vår spännande resa med siktet inställt på hållbar samhällsutveckling?

Vi söker nu en administratör till Hemsjukvården. Inom hemsjukvården arbetar sjuksköterskor och rehabpersonal.

ARBETSUPPGIFTER
Du kommer i nära samarbete med enhetschefer inom Hemsjukvården i Alvesta kommun, ansvara för administrativa arbetsuppgifter knutna till verksamhetsområdet. 

Det innebär bland annat: 

- Löne- och fakturahantering, beställningar och inköp.
- Medverka i budgetuppföljningar.
- Personaladministrativa uppgifter viss bemannings- och schemaplanering inklusive lönehantering samt uppdrag i samband med rekrytering och introduktion.
- Systemadministration såsom administrering och tilldelning av behörigheter och roller i olika verksamhetsknutna system. Kring exempelvis inlogg, telefon, lösenord, nyckeltaggar m m.
- I tjänsten kan även förekomma andra arbetsuppgifter utifrån det stöd cheferna behöver.

Arbetstiden är förlagd till dagtid helgfri vecka och tjänsten är placerad på Högåsen i Alvesta. Det kan även bli aktuellt med besök på andra enheter inom kommunen.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har gymnasial utbildning med ekonomisk inriktning eller motsvarande samt tidigare erfarenhet från administrativt arbete. Har du utbildning inom löneadministration ser vi det som meriterande. 

Eftersom arbetet till stor del innefattar muntlig och skriftlig kommunikation, är det ett krav att du kan uttrycka dig väl i det svenska språket i både tal och skrift samt är en van användare av Officepaketet. Du har goda datorkunskaper och vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta i personal- och ekonomisystem samt med schemaläggning. Erfarenhet av Visma Window, Lifecare och TimeCare är meriterande.

Du är självständig och ansvarsfull i ditt arbete och som person är du uppmärksam och tillmötesgående med en vilja och förmåga att stödja andra samt samarbeta med kollegor. Du trivs med att skapa kontakter och underhålla relationer i ditt arbete, såväl internt som externt. 

Du tar ansvar, strukturerar och organiserar självständigt ditt arbete och fullföljer dina arbetsuppgifter i tid. Du arbetar noggrant och är kvalitetsmedveten. Du har lätt för att förhålla dig till ändrade omständigheter vilket innebär att kunna vara flexibel, ta egna initiativ i arbetet och kunna fatta beslut inom ramen för ditt ansvarsområde. 

Du trivs i en miljö där du får möjlighet att vara kreativ och hitta nya lösningar på de situationer som uppstår. 

Körkort är ett krav.

ÖVRIGT
Vi undanber oss samtliga annonsförsäljare.
Ansök

Redo för nästa steg i karriären?

Hjälp mig hitta jobb

Rekommenderade jobb i Alvesta

Populära jobb i Alvesta