Publicerad: 2025-03-10

Logotyp

Ekonomiadministratör

Anställning

Heltid

Lönetyp

Fast månads- vecko- eller timlön

I Skellefteå kommun arbetar vi tillsammans över gränserna, i en arbetskultur präglad av en stark framtidstro. I ett växande Skellefteå handlar varje arbetsdag om att kommunen ska fungera och utvecklas så bra som möjligt för alla som bor och verkar här. Det är inte alltid enkelt, och prioriteringar av tid, kompetens och engagemang är sällan lätta. Men vi lovar att det alltid kommer att vara värt det.

Vi söker nu en ekonomiadministratör som, utöver vanliga arbetsuppgifter inom ekonomiadministration, även vill arbeta extra med e-handel och systemfrågor. Här får du möjlighet att aktivt bidra till vår vision om en hållbar framtid och utveckla din kompetens i en spännande och växande organisation. Om du flyttar hit från en annan ort erbjuder vi stöd med att hitta bostad för att göra din övergång så smidig som möjligt.

Ekonomicenter har som uppdrag att samordna Skellefteå Kommuns ekonomiprocesser i samarbete med kommunens övriga verksamheter. Detta skall leda till kvalitetsförbättringar och effektivisering av kommunens ekonomiadministration. Ekonomicenter ansvarar för utveckling av processerna behörighetsadministration, leverantörsfaktura, kundfaktura samt delar inom redovisning/bokslut. Ekonomicenter bistår också kommunledningen och övriga verksamheter med kompetens och specialistkunskap inom olika ekonomifrågor. Verksamheten strävar efter att tillföra största möjliga kommunnytta.

Ansökningarna hanteras löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Vi ser fram emot att höra från dig!

ARBETSUPPGIFTER
I din roll som ekonomiadministratör kommer du att arbeta både i leverantörsreskontragruppen och den tvärfunktionella e-handelsgruppen. Ditt arbete kommer att fokusera på hantering av leverantörsfakturor, registrera och kontera fakturor, utbetalningar, påminnelser och inkasso, kommunikation med leverantörer vid avvikelser, samt att ge support till kommunens medarbetare. Du ansvarar för administration av behörigheter i ekonomisystemet och säkerställer att elektroniska flöden inom e-handel fungerar korrekt samt avtalshantering. Rollen innebär även hantering av offentliga handlingar och eventuellt andra arbetsuppgifter inom Ekonomicenter

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller har förvärvat motsvarande kunskaper genom arbetslivserfarenhet. Du ska vara trygg i att föra dialoger med kunder och gärna ha erfarenhet av e-handel i en större organisation samt arbete med systemfrågor.

Som person är du noggrann, kvalitetsmedveten och strukturerar ditt arbete inom de givna ramarna. När förutsättningarna förändras har du ett lösningsfokuserat förhållningssätt. Du har god förmåga att kommunicera, både i tal och skrift på svenska. I samarbete med andra delar du gärna med dig av din kunskap och erfarenhet, samtidigt som du lyssnar på andras synpunkter och idéer.

I den här ansökan vill vi att du endast bifogar ditt CV. Personligt brev ersätts med frågor som du svarar på när du gör din ansökan.

ÖVRIGT
Förvaltningen Support och lokaler har till uppdrag att samordna och utveckla effektivt stöd så att kommunens verksamheter kan fokusera på sina olika huvuduppdrag och ge effektivare service till kommunens invånare. Vi ansvarar för kommunens övergripande samordning och utveckling av tjänster inom områden som måltid, fastighet, personal, ekonomi, inköp, information, kundtjänst och IT.

Läs mer om Skellefteå här:

https://skelleftea.se

Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds.
Ansök

Redo för nästa steg i karriären?

Hjälp mig hitta jobb

Rekommenderade jobb i Skellefteå

Populära jobb i Skellefteå