Publicerad: 2025-03-31

Personalplanerare till Mälartåg i hjärtat av Stockholm - Bli vår nästa s...
Vill du vara en del av ett dynamiskt team och ta ansvar för att bland annat säkerställa effektiv personalbemanning, vakanstäckning samt KPI-uppföljning för lokförare och tågvärdar hos oss på Mälartåg? Transdevs uppdrag Mälartåg söker just nu en engagerad och driven person som drivs av ett nära samarbete med medarbetare och ledare. Vi har du erfarenhet av personalplanering, administrativt arbete samt förbättringsarbete och som är redo för en spännande utmaning? Som Personalplanerare kommer du att ha en nyckelroll i att fördela och kontrollera personalbemanningen, schemaläggning, semester- samt ledighetsplanering. Du kommer dessutom att ha en nyckelroll i att driva förbättring och utvecklingsarbete. Du kommer att vara ansvarig för att säkerställa kostnadseffektiv bemanning inom verksamheten och genomföra löpande uppföljning och rapportering av den utförda planeringen. Vidare kommer du att delta aktivt i möten för att analysera affärens prestation och utveckla nödvändiga rutiner och processer och identifiera förbättringsområden.
Huvudsakliga Arbetsuppgifter:
- Ansvar för fördelning och kontroll av personalbemanningen inklusive schemaläggning, bemanningsplanering samt semester- och ledighetsplanering.
- Tillse kostnadseffektiv bemanning av lokförare och tågvärdar samt genomföra löpande uppföljning och rapportering av den utförda planeringen.
- Delta aktivt i regelbundna möten för att analysera och diskutera nyckeltal för affärens prestation.
- Tillsammans med övriga planeringsavdelningen driva förbättrings- och utvecklingsarbete.
- Upprätthålla kontinuerlig kommunikation och god kontakt med driften för att säkerställa att planeringen följs och för att identifiera förbättringsområden.
- Erbjuda stöd och tillhandahålla nödvändig information, processer och rutiner för uppdraget.
- Hantera både den kortsiktiga vakanstäckningen och arbeta med långsiktig planering för att säkerställa kontinuitet och effektivitet i verksamheten.
Kvalifikationer:
- Minst en gymnasial utbildning
- Minst 2-3 års erfarenhet inom planering, schemaläggning och bemanning.
- Goda kunskaper i Officepaketet Nice to have
- Meriterande om du har eftergymnasial utbildning.
- Meriterande med tidigare erfarenhet inom Spårtrafik
Varför Transdev? Vi på Transdev är ett internationellt nätverk med över 100 000 medarbetare globalt vilket gör oss till en av de ledande aktörerna inom persontrafik och integrerade transportlösningar. I en bransch som ständigt utvecklas finns det alltid utrymme för personlig tillväxt och nya utmaningar och vi vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter. För oss är våra värderingar - handling, ansvar, nytänkande och samspel - det som genomsyrar vårt dagliga arbeta och gör dig till en värdefull del av vårt team.
Övrig information: Placeringsort: Stockholm City Startdatum: Enligt överenskommelse
Vi tillämpar tester vid rekryteringsprocessen och urval sker löpande. Vår rekryteringsprocess förekommer kompetensbaseradetester följt av telefonintervju, därefter intervju och referenstagning. Vid en tillsvidareanställning tillämpar vi 6 månaders provanställning.
Vi hoppas att du vill följa med på vår resa och göra en positiv skillnad samtidigt som du utvecklas i din karriär. Ansökan sker via hemsidan då vi inte har möjlighet att ta emot ansökningar via e-post. Sista ansökningsdag är 24/4, men vi går igenom ansökningarna löpande så vi rekommenderar att ansöka snarast! Vid frågor om tjänsten kontakta ansvarig chef: Åsa Svensson asa.svensson@transdev.se
Ansök redan idag och låt oss tillsammans skapa en framtid på räls!