Publicerad: 2025-04-02

ISGR söker personal- och löneadministratör
ISGR (The International School of the Gothenburg Region) är en fristående skola i centrala Göteborg med två sektioner; den nationella sektionen som följer den svenska läroplanen och den internationella sektionen som följer IB-programmet (International Baccalaureate), fördelat på två campus (Götaberg och Guldheden).
ISGR erbjuder en trygg och dynamisk miljö där eleverna förbereds för en framgångsrik framtid!
ISGR är ett helägt dotterbolag till Göteborgsregionens kommunalförbund vars medlemmar är Mölndal, Partille, Lerum, Kungsbacka, Kungälv, Öckerö, Stenungsund, Tjörn, Alingsås, Härryda, Ale, Lilla Edet och Göteborgs kommun.
Besök gärna skolans hemsida för mer information: www.isgr.se
ISGR söker nu en personal- och löneadministratör. Tjänsten är en tillsvidareanställning på 80%.
Du kommer att ha en central roll och vara en viktig nyckelspelare för att säkerställa att ISGR fortsätter vara en framstående skola till gagn för elever, ägare och uppdragsgivare.
ISGR befinner sig i ett expansivt skede där vi behöver ta vara på det som vi gör bra och i vissa områden tänka nytt för att utvecklas.
Tjänsten är organisatoriskt placerad på avdelningen administration vars fem medarbetare arbetar med ekonomi, löner, personaladministration och antagning.
Arbetsuppgifter
Du kommer tillsammans med en kollega att löpande administrera och ha ansvar för att löner betalas ut till de anställda i organisationen, med cirka 220 utbetalningar per månad. En stor del av arbetet består av att tolka kollektivavtal och omsätta dessa till praktik. Arbetet innebär också kontakt med olika myndigheter såsom Migrationsverket, Försäkringskassan, med flera. Exempel på andra arbetsuppgifter som förekommer är att skriva anställningsavtal, registrering av tjänstepension, statistikrapportering, sammanställa arbets- och tjänstgöringsintyg, ta fram LAS-listor, ansöka om arbetstillstånd för utomeuropeisk personal, med mera.
Rollen innebär även att vara stödjande för både rektorer, chefer samt personal inom löne- och personaladministrativa frågor.
Vi söker dig som har:
- relevant eftergymnasial utbildning
- minst 3-års arbetslivserfarenhet från självständigt personal- och löneadministrationsarbete
- mycket god kunskap i Office-paketet och har lätt att lära dig nya IT-verktyg
Meriterande
Erfarenhet av:
- arbete med lön och personalfrågor inom offentlig verksamhet
- arbete i löne- och personalsystem Hogia Lön Plus, Hogia Personal
- kollektivavtalen HÖK/AB
- ferielöneberäkning
Då ISGR är en internationell skola är det viktigt att du har god förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska i både tal och skrift. Som person är du service- och samarbetsorienterad och gillar struktur och ordning. Dessutom vill vi att du klarar att hålla deadlines och har pedagogisk förmåga att förklara lönefrågor på ett enkelt sätt. Dina personliga egenskaper är viktiga och vi kommer lägga stor vikt vid dem.
ISGR strävar efter en jämn könsfördelning och värderar mångfald som en styrka som berikar och utvecklar vår verksamhet.
Vi undanber oss alla kontakter från rekryteringsföretag och/eller konsulter som önskar erbjuda tjänster eller hjälp i samband med denna rekrytering.
Vi ser fram emot att välkomna en driven medarbetare till vårt team!
Omfattning: 80%
Anställningsform: Tillsvidare, provanställning kan förekomma
Tillträde: Enligt överenskommelse
Välkommen med din ansökan!
Vid frågor om tjänsten kontakta Maria Vaziri, Ekonomichef, tfn. 070-765 64 91, maria.vaziri@staff.isgr.se
Kontakt facklig företrädare:
Adriana Koscianska
adriana.koscianska@staff.isgr.se
Hur du ansöker
Skicka din ansökan och CV senast 21 april 2025 via e post till recruitment@staff.isgr.se
Märk din ansökan med: ”Personal- & löneadministratör”
Första intervjuer kommer att ske under veckorna 17/18
Ansök via e-post till recruitment@staff.isgr.se