Publicerad: 2025-04-03

Ekonomiansvarig sökes till spännande företag i Växjö
Nu söker vi för kunds räkning en person som ska vara ekonomiansvarig för ett spännande bolag i Växjö
Detaljinriktad och strukturerad Ekonomiansvarig till ekonomiavdelningen
Vi söker en noggrann och strukturerad ekonomiansvarig till vår ekonomiavdelning. Du kommer att få en nyckelroll i bolagets ekonomiska processer med huvudfokus på hantering av inköpsfakturor samt ge understöd till SCM (supply chain management) och försäljning i samband med inköp och fakturering. Du kommer att vara ”spindeln i nätet” på kontoret.
Du rapporterar till CFO som sitter på huvudkontoret i Danmark samt Countrymanager i Sverige.
Arbetsuppgifter:
Bokföring:
Personliga egenskaper:
Detaljinriktad och strukturerad Ekonomiansvarig till ekonomiavdelningen
Vi söker en noggrann och strukturerad ekonomiansvarig till vår ekonomiavdelning. Du kommer att få en nyckelroll i bolagets ekonomiska processer med huvudfokus på hantering av inköpsfakturor samt ge understöd till SCM (supply chain management) och försäljning i samband med inköp och fakturering. Du kommer att vara ”spindeln i nätet” på kontoret.
Du rapporterar till CFO som sitter på huvudkontoret i Danmark samt Countrymanager i Sverige.
Arbetsuppgifter:
Bokföring:
- Bokföring av omkostnads och inköpsfakturor
- Uppföljning på och av kreditorer och debitorer
- Hantering av betalningar och avstämningar med banker
- Uppföljning av fakturor och avstämningar med leverantörer.
- Lönehantering för personal inkl. Insamling och kontroll av lönedata.
- Hantering av semester, frånvaro och återbetalningar.
- Inrapportering till Skatteverket, pension, ATP och andra relevanta myndigheter.
- Administration av personalutgifter och utlägg.
- Framställning av lönerapporter och statistik.
- Deltagande vid månads och årsavslutningar
- Relevant ekonomutbildning (t.ex. handelsrevisor, kontorsexamen med inriktning ekonomi eller liknande)
- Erfarenhet av bokföring och redovisning
- Erfarenhet av lönehantering
- Kunskap till moms- og skatteregler
- Erfarenhet av ERP- och ekonomisystem (tex. Navision, Business Central, e-conomic)
- Goda IT-kunskaper, bland annat Excel
Personliga egenskaper:
- Strukturerad och detaljinriktad
- Självständig och ansvarsfull
- Serviceminded och bra på att kommunicera
- Förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt