Publicerad: 2025-04-04

Controller till kund i Solna
I ditt uppdrag som controller inom barn och utbildningsförvaltningen ansvarar du för att stödja chefer i olika ekonomiska processer såsom budgetering, prognostisering, uppföljning, bokslut och analyser. Du ska ha en helhetsbild av ekonomifrågor och arbeta med fokus på verksamheternas behov. Du har ett nära samarbete med controllers, chefer och rektorer för att säkerställa att ekonomiska beslut och åtgärder är välinformerade och strategiska. Redovisningsuppgifter kan även ingå i detta uppdrag, så som balanskontoavstämning, kontering av fakturor, uppbokningar m.m.
Du kommer att tillämpa din breda kompetens inom ekonomi för att agera som rådgivare och framställa relevanta underlag för chefer vid strategiska analyser. En viktig del av ditt arbete är att aktivt delta i planerings- och analysprocessen för verksamheten, samt att kommunicera ekonomisk uppföljning på ett tydligt och begripligt sätt för personer utan ekonomisk bakgrund. Din roll kräver därmed både god analytisk förmåga och kommunikationsfärdigheter.
Skallkrav
- Högskoleexamen inom ekonomi
- Några års erfarenhet av arbete inom controlleruppdraget.
Börkrav
- Erfarenhet av ekonomisystemet Raindance
- Erfarenhet från kommunal verksamhet och inom barn- och utbildningsfrågor
- Goda kunskaper i Excel och erfarenhet av att arbeta med digitala beslutsstödsystem.
Personliga egenskaper
Som person behöver du vara självgående, resultatorienterad och ha ett strukturerat arbetssätt. För rollen krävs att du är flexibel och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du är van vid och har förmågan att arbeta med många kontaktytor, där samarbete och relationsskapande är framgångsfaktorer.
Din ansökan
Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning.
Om oss
Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.