Publicerad: 2025-04-04
ArkDes söker en projektledare/administratör
ArkDes är Sveriges nationella centrum för arkitektur och design och är en statlig myndighet. Vi är ett museum, ett kunskapscenter och en arena för debatt och diskussion om framtidens arkitektur och design. Vi bjuder in allmänheten till att reflektera, debattera och påverka designens och arkitekturens roll i samhället. Vi är en förlängning av gatan, en del av staden, ett forum att lyfta de stora frågorna om vad det innebär att vara människa, hur strukturer formar våra beteenden och hur vårt agerande formar framtiden. Vi är en öppen plats för eftertanke och debatt, en plats för många röster att höras, en plats som synliggör systemet inifrån systemet.
Till ArkDes administrativa enhet söker vi nu en vass projektledande administratör som, tillsammans med övriga kollegor på enheten, bidrar till att skapa ramar, struktur och stabilitet. Den administrativa enheten ansvarar för planering och uppföljning av myndighetsövergripande processer, samt stödjer och leder arbetet inom ekonomi, HR, IT, arkiv och registratur samt administration och vaktmästeri. Vi jobbar i nära samarbete med varandra där vi hjälps åt att konstruktivt lösa problem, delar med oss av vår kunskap och gläds åt varandras framsteg.
Då myndigheten inväntar beslut om ett eventuellt samgående som del i en större museimyndighet är detta en särskild visstidsanställning om 12 månader.
Arbetsuppgifter:
• Den primära arbetsuppgiften är att självständigt driva mindre projekt inom den administrativa enhetens ansvarsområde.
• Stötta i frågor för enhetens, såväl som myndighetens, räkning som rör ett eventuellt samgående med andra myndigheter.
• Fungera som stöd vid den administrativa enheten i andra vanligt förekommande uppgifter, vilket innefattar såväl strategiska som operativa arbetsuppgifter.
• Det förväntas även att du aktivt arbetar med att hitta synergier, identifierar förbättringspotential samt stödjer i att implementera dessa i verksamheten för att förfina och förbättra gällande arbetssätt.
Kravprofil:
• Avslutad eftergymnasial utbildning inom relevant område.
• Dokumenterad erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Det kan t. ex. vara genom tidigare arbete som administratör, kontorsansvarig, eller intern projektledare.
• Har du arbetat med liknande arbetsuppgifter inom en statlig myndighet är detta en merit.
I denna rekrytering lägger vi särskild vikt vid följande kompetenser:
Som person har du förmågan att snabbt sätta dig in i olika frågor och självständigt driva dina egna arbetsuppgifter mot avstämda mål. Därtill besitter du förmågan att göra adekvata avvägningar mellan kvalitet och kvantitet och trivs med en blandning av strategiska och operativa uppgifter. Då du kommer att arbeta med flera parallella uppgifter med många kontaktytor bör du ha en god administrativ förmåga samt en mycket god samarbetsförmåga och vara en god kommunikatör. För att lyckas i rollen bör du därtill ha en hög integritet och mycket god förmåga att förhålla dig professionellt till olika frågor.
För att trivas hos oss bör du vara nyfiken som person och intresserad av de frågor som ArkDes ansvarar för. Du trivs med att röra dig mellan det operativa och strategiska och kommer att vara ett viktigt stöd i ArkDes strävan efter att styra verksamheten mot de upplevelser vi vill skapa för våra besökare, samarbetspartners och andra intressenter, och samtidigt leverera på våra åtaganden som statlig myndighet.
Vi strävar efter en jämn köns- och åldersfördelning och ser mångfald som en styrka, där våra medarbetares olikheter berikar och utvecklar verksamheten.
Anställning:
Särskild visstidsanställning (SÄVA) under 12 månader
Arbetsplats:
Skeppsholmen i Stockholm
Tillträde:
Enligt överenskommelse
Lön:
Enligt överenskommelse
Kontaktpersoner:
Anna Hammarkrantz, administrativ chef. Fackliga företrädare är Adolfo Vega och Stefan Mossfeldt för ST och Johanna Fogel för SACO-S. Samtliga nås via vår växel på telefon: 08-520 23 500.
Ansökan
Ansökan ska vara ArkDes tillhanda senast den 22 april. Ange diarienr AM2025-62 i din ansökan.
Varmt välkommen med din ansökan!
Till ArkDes administrativa enhet söker vi nu en vass projektledande administratör som, tillsammans med övriga kollegor på enheten, bidrar till att skapa ramar, struktur och stabilitet. Den administrativa enheten ansvarar för planering och uppföljning av myndighetsövergripande processer, samt stödjer och leder arbetet inom ekonomi, HR, IT, arkiv och registratur samt administration och vaktmästeri. Vi jobbar i nära samarbete med varandra där vi hjälps åt att konstruktivt lösa problem, delar med oss av vår kunskap och gläds åt varandras framsteg.
Då myndigheten inväntar beslut om ett eventuellt samgående som del i en större museimyndighet är detta en särskild visstidsanställning om 12 månader.
Arbetsuppgifter:
• Den primära arbetsuppgiften är att självständigt driva mindre projekt inom den administrativa enhetens ansvarsområde.
• Stötta i frågor för enhetens, såväl som myndighetens, räkning som rör ett eventuellt samgående med andra myndigheter.
• Fungera som stöd vid den administrativa enheten i andra vanligt förekommande uppgifter, vilket innefattar såväl strategiska som operativa arbetsuppgifter.
• Det förväntas även att du aktivt arbetar med att hitta synergier, identifierar förbättringspotential samt stödjer i att implementera dessa i verksamheten för att förfina och förbättra gällande arbetssätt.
Kravprofil:
• Avslutad eftergymnasial utbildning inom relevant område.
• Dokumenterad erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Det kan t. ex. vara genom tidigare arbete som administratör, kontorsansvarig, eller intern projektledare.
• Har du arbetat med liknande arbetsuppgifter inom en statlig myndighet är detta en merit.
I denna rekrytering lägger vi särskild vikt vid följande kompetenser:
Som person har du förmågan att snabbt sätta dig in i olika frågor och självständigt driva dina egna arbetsuppgifter mot avstämda mål. Därtill besitter du förmågan att göra adekvata avvägningar mellan kvalitet och kvantitet och trivs med en blandning av strategiska och operativa uppgifter. Då du kommer att arbeta med flera parallella uppgifter med många kontaktytor bör du ha en god administrativ förmåga samt en mycket god samarbetsförmåga och vara en god kommunikatör. För att lyckas i rollen bör du därtill ha en hög integritet och mycket god förmåga att förhålla dig professionellt till olika frågor.
För att trivas hos oss bör du vara nyfiken som person och intresserad av de frågor som ArkDes ansvarar för. Du trivs med att röra dig mellan det operativa och strategiska och kommer att vara ett viktigt stöd i ArkDes strävan efter att styra verksamheten mot de upplevelser vi vill skapa för våra besökare, samarbetspartners och andra intressenter, och samtidigt leverera på våra åtaganden som statlig myndighet.
Vi strävar efter en jämn köns- och åldersfördelning och ser mångfald som en styrka, där våra medarbetares olikheter berikar och utvecklar verksamheten.
Anställning:
Särskild visstidsanställning (SÄVA) under 12 månader
Arbetsplats:
Skeppsholmen i Stockholm
Tillträde:
Enligt överenskommelse
Lön:
Enligt överenskommelse
Kontaktpersoner:
Anna Hammarkrantz, administrativ chef. Fackliga företrädare är Adolfo Vega och Stefan Mossfeldt för ST och Johanna Fogel för SACO-S. Samtliga nås via vår växel på telefon: 08-520 23 500.
Ansökan
Ansökan ska vara ArkDes tillhanda senast den 22 april. Ange diarienr AM2025-62 i din ansökan.
Varmt välkommen med din ansökan!