Publicerad: 2025-04-04
Vill du vara en del av ett framgångsrikt företag? Reitan Convenience i Sver
Nu när en av våra stjärnor går på föräldraledighet söker vi en ersättare till ett föräldravikariat för rollen Sälj- och Driftsansvarig med placering i nordvästra Skåne.
Som Sälj- och Driftsansvarig kommer du tillsammans med Regionchefen att arbeta för att öka försäljningen och lönsamheten. Fokus ligger på verksamhetsutveckling, kvalitetssäkring och försäljningsutveckling i nära samarbete med köpmän som driver butiken som egen företagare/franchisetagare. Du kommer ha ansvar för ett 40-tal butiker i Göteborg, Halland och nordvästra Skåne.
Reitan Convenience Sverige är franchisegivare för Pressbyrån och 7-Eleven. Som marknadsledande i vår bransch vill vi leda vägen mot framtidens mest hållbara convenience genom att göra convenience mer hållbart och hållbarhet mer convenient.
För att vara relevanta i framtiden måste hållbarhetsperspektivet genomsyra hela vår verksamhet – vi tror på förändring, innovation och transformation.
Vi är ett värderingsstyrt företag där du får ta stort eget ansvar och samarbeta i en miljö med högt förtroende för varandra. Vi jobbar fokuserat mot gemensamma mål i en stimulerande och utvecklande arbetsmiljö.
Vi är öppna, visar varandra tillit och har kul ihop. Mångfald är en styrka, och vi strävar efter att skapa en arbetsplats där alla känner sig välkomna och inkluderade.
Sälj- och Driftsansvarigs ansvarsområde och arbetsuppgifter:
- Butiksbesök, coacha franchisetagare mot försäljningsmål
- Coacha franchisetagare i att maxa kampanjförsäljning, säljtävlingar
- Ansvara för öppning av nya butiker
- Säkerställa följsamhet av avtal, lagar, rutiner och regler
- Säkerställa konceptföljsamhet
- Säkerställa butiksstandard genom kvalitet- och hygiensäkring
- Ansvar för genomförandet av operativa och administrativa uppgifter
- Delta i projekt och eventuellt fungera som projektledare i butiksnära projekt
Vi söker dig som har:
- Eftergymnasial utbildning inom ekonomi, affärsutveckling eller motsvarande.
- Minst ett års erfarenhet av servicehandel och butiksförsäljning.
- Erfarenhet av merchandising
- B-körkort då resor ingår i tjänsten.
- Goda kunskaper i svenska i tal och skrift då kommunikation främst sker på detta språk.
Det är meriterande om du har:
- God vana av att använda Google Workspace (Sheets, Docs, Slides, Drives).
- Erfarenhet av förändringsarbete inom retail/detaljhandeln.
För att lyckas i rollen behöver du vara:
- Resultatinriktad
- Strukturerad
- Relationsskapare och problemlösare
- Coachande ledarstil
Övrig information
- Vi önskar att du kan starta senast den 1 juni 2025.
- Tjänsten är en visstidsanställning, föräldravikariat, under en period om minst 11 månader.
- Tjänstebil ingår i tjänsten.
- Du omfattas av kollektivavtal och förmåner.
- Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden.
Vi är Reitan Convenience i Sverige
Du har säkert någon form av relation till oss via våra varumärken Pressbyrån, 7-Eleven och PBX. Varje dag besöker runt 350 000 personer någon av våra 400 butiker runt om i landet. Vi finns för att vi vill göra våra kunders vardag lite enklare. Som marknadsledande i vår bransch vill vi leda vägen mot framtidens mest hållbara convenience genom att göra convenience mer hållbart och hållbarhet mer convenient.
Reitan Convenience är en del av Reitan Retail med butiker under olika varumärken i Norge, Sverige, Danmark, Finland, Lettland, Estland och Litauen. Med över 2 000 butiker i 7 olika länder är Reitan Retail ledande inom retail i både Norden och Baltikum.
Som Sälj- och Driftsansvarig kommer du tillsammans med Regionchefen att arbeta för att öka försäljningen och lönsamheten. Fokus ligger på verksamhetsutveckling, kvalitetssäkring och försäljningsutveckling i nära samarbete med köpmän som driver butiken som egen företagare/franchisetagare. Du kommer ha ansvar för ett 40-tal butiker i Göteborg, Halland och nordvästra Skåne.
Reitan Convenience Sverige är franchisegivare för Pressbyrån och 7-Eleven. Som marknadsledande i vår bransch vill vi leda vägen mot framtidens mest hållbara convenience genom att göra convenience mer hållbart och hållbarhet mer convenient.
För att vara relevanta i framtiden måste hållbarhetsperspektivet genomsyra hela vår verksamhet – vi tror på förändring, innovation och transformation.
Vi är ett värderingsstyrt företag där du får ta stort eget ansvar och samarbeta i en miljö med högt förtroende för varandra. Vi jobbar fokuserat mot gemensamma mål i en stimulerande och utvecklande arbetsmiljö.
Vi är öppna, visar varandra tillit och har kul ihop. Mångfald är en styrka, och vi strävar efter att skapa en arbetsplats där alla känner sig välkomna och inkluderade.
Sälj- och Driftsansvarigs ansvarsområde och arbetsuppgifter:
- Butiksbesök, coacha franchisetagare mot försäljningsmål
- Coacha franchisetagare i att maxa kampanjförsäljning, säljtävlingar
- Ansvara för öppning av nya butiker
- Säkerställa följsamhet av avtal, lagar, rutiner och regler
- Säkerställa konceptföljsamhet
- Säkerställa butiksstandard genom kvalitet- och hygiensäkring
- Ansvar för genomförandet av operativa och administrativa uppgifter
- Delta i projekt och eventuellt fungera som projektledare i butiksnära projekt
Vi söker dig som har:
- Eftergymnasial utbildning inom ekonomi, affärsutveckling eller motsvarande.
- Minst ett års erfarenhet av servicehandel och butiksförsäljning.
- Erfarenhet av merchandising
- B-körkort då resor ingår i tjänsten.
- Goda kunskaper i svenska i tal och skrift då kommunikation främst sker på detta språk.
Det är meriterande om du har:
- God vana av att använda Google Workspace (Sheets, Docs, Slides, Drives).
- Erfarenhet av förändringsarbete inom retail/detaljhandeln.
För att lyckas i rollen behöver du vara:
- Resultatinriktad
- Strukturerad
- Relationsskapare och problemlösare
- Coachande ledarstil
Övrig information
- Vi önskar att du kan starta senast den 1 juni 2025.
- Tjänsten är en visstidsanställning, föräldravikariat, under en period om minst 11 månader.
- Tjänstebil ingår i tjänsten.
- Du omfattas av kollektivavtal och förmåner.
- Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden.
Vi är Reitan Convenience i Sverige
Du har säkert någon form av relation till oss via våra varumärken Pressbyrån, 7-Eleven och PBX. Varje dag besöker runt 350 000 personer någon av våra 400 butiker runt om i landet. Vi finns för att vi vill göra våra kunders vardag lite enklare. Som marknadsledande i vår bransch vill vi leda vägen mot framtidens mest hållbara convenience genom att göra convenience mer hållbart och hållbarhet mer convenient.
Reitan Convenience är en del av Reitan Retail med butiker under olika varumärken i Norge, Sverige, Danmark, Finland, Lettland, Estland och Litauen. Med över 2 000 butiker i 7 olika länder är Reitan Retail ledande inom retail i både Norden och Baltikum.