Publicerad: 2025-04-08

Verksamhetschef hemtjänst Tyresö
Noga Omsorg söker nu en Verksamhetschef till vårt engagerade team inom hemtjänst i Tyresö. Har du ett genuint intresse för att hjälpa andra och bidra till högkvalitativ vård och omvårdnad? Då är det här tjänsten för dig!
Ansvarsområden för Verksamhetschef inom HemtjänstSom Verksamhetschef kommer du att leda och organisera arbetet inom vår hemtjänstverksamhet. Du kommer att ha följande huvudansvarsområden:
- Övergripande ansvar för verksamhetens drift och utveckling
- Säkerställa hög kvalitet i personlig omvårdnad och service
- Planera och delegera arbetsuppgifter
- Stötta och utveckla teamet för att främja ett gott kommunikationsklimat
- I arbetet som verksamhetsansvarig har du personal-, verksamhets-, arbetsmiljö- och kvalitetsansvar
För att lyckas i rollen som Verksamhetschef ser vi gärna att du har:
- Erfarenhet av ledarskap inom vård- och omsorgssektorn
- Förmåga att kommunicera klart och tydligt på svenska, både muntligt och skriftligt
- Empatisk förmåga och ett genuint intresse för att hjälpa andra
- Verksamhetschefen ska ha: adekvat högskoleexamen som exempelvis socionom, sjuksköterska, beteendevetare eller annan jämförbar utbildning. Vid examen från annat land ska den vara validerad i Sverige. • minst tolv (12) månaders praktisk erfarenhet av budget-, personal- och arbetsmiljöansvar inom omsorgsverksamhet. Erfarenheten ska vara förvärvad under de senaste sex åren räknat från ansökningsåret och bakåt. • ingående kunskaper om tillämpliga lagar, förordningar, föreskrifter, allmänna råd och nationella handlingsprogram. • dokumenterad erfarenhet av administration och datorvana. behärska svenska språket i tal och skrift. Det innebär kunskaper i svenska motsvarande lägst nivå C1-C2 enligt Europarådets språkskala (Europeiska rådet: Gemensamma europeiska referensramen för språk (CEF)
- B-körkort
För dig som saknar högskolekompetens enligt ovan krävs: • slutförd utbildning på gymnasienivå. • minst 36 månaders praktisk erfarenhet av arbete inom omsorgsverksamhet. minst tolv (12) månaders praktisk erfarenhet av budget-, personal- och arbetsmiljöansvar inom omsorgsverksamhet. Erfarenheten ska vara förvärvad under de senaste sex åren räknat från ansökningsåret och bakåt. • ingående kunskaper om tillämpliga lagar, förordningar, föreskrifter, allmänna råd och nationella handlingsprogram. • dokumenterad erfarenhet av administration och datorvana. behärska svenska språket i tal och i skrift. Det innebär kunskaper i svenska motsvarande lägst nivå C1-C2 enligt Europarådets språkskala.
Tjänsten är en heltidstjänst med varierande arbetstider. Du förväntas vara flexibel och tillgänglig för att möta verksamhetens behov.
Fördelar med att Arbeta hos Noga OmsorgNoga Omsorg erbjuder en dynamisk arbetsmiljö där du har möjlighet att växa och utvecklas. Vi värdesätter våra medarbetare och erbjuder:
- Möjligheter till löpande utbildning och kompetensutveckling
- En stöttande och engagerande arbetsmiljö
- Arbete där du verkligen gör skillnad varje dag
- Trygghet i form av kollektivavtal
Är du redo att bli en del av vårt engagerade team? Skicka in din ansökan snarast möjligt då urval och intervjuer sker löpande.
Vänligen inkludera följande i din ansökan:
- Ett personligt brev där du beskriver varför du är rätt för tjänsten
- Ditt CV
- Kontaktuppgifter till referenser
Vi ser fram emot din ansökan!