Publicerad: 2025-04-08
Fastighetsskötare & Fordonssamordnare
Om Vivab
Vi jobbar helhjärtat för en hållbar framtid med rent och gott dricksvatten, friska vattendrag och minskat avfall. Vivab är ett kommunalt bolag och en viktig aktör inom grön samhällsutveckling på västkustens mittpunkt. Vi vill förändra hur vi bygger våra samhällen och tar hand om våra resurser. Vi gör det genom att erbjuda hållbara vatten- och avfallstjänster och inspirera dig till en hållbar konsumtion. Tillsammans kan vi göra det möjligt!
Vi söker dig som vill vara en nyckelperson i att skapa välfungerande och trygga fastigheter. I rollen som Fastighetsskötare och fordonssamordnare hos oss på Vivab ansvarar du för att utföra och samordna förebyggande underhåll, hantera fordon och körjournaler, samt administrera fastighetsrelaterade ärenden. Du arbetar både praktiskt och administrativt, med allt från brandronder och driftssystem till möbelservice och entreprenörskontakter. Här har du en varierad vardag där du bidrar till både effektivitet och hållbarhet.
De här arbetsuppgifterna ingår i rollen:
Fastighetsskötsel - I samordning med fastighetsförvaltare
- Utföra och identifiera förebyggande underhåll avseende fastigheter.
- Utföra brandronder på våra kontor i Falkenberg och Varberg.
- Ta emot, föreslå och utföra fastighetsrelaterade åtgärder som framkommer i tex skyddsronder eller via ärenden.
- Utföra regelbundna kontroller av anläggningars driftssystem så som värme.
- Beställa/Avropa fastighetsrelaterade åtgärder mot leverantörer.
- Följa upp fastighetsrelaterade åtgärder och dess effekt.
- Agera resurs vid behov att ta emot entreprenörer på anläggningar.
- Vid behov agera ledsagare vid besök och arbeten på skyddsvärda anläggningar.
Fordonssamordning
- Förvaltning av poolbilar tex genom säkerställande av underhåll, inköp, försäljning och skötsel.
- Stöd till fordonsansvariga i val och beställning av nya fordon.
Möbelsamordning
- Samordna möbelservice internt och mot kommunernas likvärdiga funktioner.
- Montering, flytt och stöd vid beställning av möbler och inredning på huvudkontoren.
Administration
- Följa upp budget avseende poolbilar.
- Stöd vid budgetläggning avseende fordon.
- Avrop och stöd vid upphandling kring fordon, däck.
- Vid behov ta fram styrdokument tex fordonsstrategi.
- Framtagning och sammanställning av statistik för miljörapportering kring fordon.
- Administrera körjournaler och fordonsregistrering i Abax systemet.
- Läsa av, sammanställa och redovisa drivmedelstankar så som Ecopar, samt hantera taggar för dessa.
Kvalifikationer
Vem är du?
Vi tror att du har en god förmåga att samarbeta och samtidigt arbeta självständigt med ett starkt driv för att nå uppsatta mål. Du är alltså en problemlösare och samtidigt en serviceinriktad person med god samarbetsförmåga.
Vi söker dig som har erfarenhet av praktiskt arbete inom fastighetsunderhåll och det är även meriterande om du erfarenhet av fordonsplanering och en grundläggande förståelse för system och datorer.
Vi jobbar helhjärtat för en hållbar framtid med rent och gott dricksvatten, friska vattendrag och minskat avfall. Vivab är ett kommunalt bolag och en viktig aktör inom grön samhällsutveckling på västkustens mittpunkt. Vi vill förändra hur vi bygger våra samhällen och tar hand om våra resurser. Vi gör det genom att erbjuda hållbara vatten- och avfallstjänster och inspirera dig till en hållbar konsumtion. Tillsammans kan vi göra det möjligt!
Vi söker dig som vill vara en nyckelperson i att skapa välfungerande och trygga fastigheter. I rollen som Fastighetsskötare och fordonssamordnare hos oss på Vivab ansvarar du för att utföra och samordna förebyggande underhåll, hantera fordon och körjournaler, samt administrera fastighetsrelaterade ärenden. Du arbetar både praktiskt och administrativt, med allt från brandronder och driftssystem till möbelservice och entreprenörskontakter. Här har du en varierad vardag där du bidrar till både effektivitet och hållbarhet.
De här arbetsuppgifterna ingår i rollen:
Fastighetsskötsel - I samordning med fastighetsförvaltare
- Utföra och identifiera förebyggande underhåll avseende fastigheter.
- Utföra brandronder på våra kontor i Falkenberg och Varberg.
- Ta emot, föreslå och utföra fastighetsrelaterade åtgärder som framkommer i tex skyddsronder eller via ärenden.
- Utföra regelbundna kontroller av anläggningars driftssystem så som värme.
- Beställa/Avropa fastighetsrelaterade åtgärder mot leverantörer.
- Följa upp fastighetsrelaterade åtgärder och dess effekt.
- Agera resurs vid behov att ta emot entreprenörer på anläggningar.
- Vid behov agera ledsagare vid besök och arbeten på skyddsvärda anläggningar.
Fordonssamordning
- Förvaltning av poolbilar tex genom säkerställande av underhåll, inköp, försäljning och skötsel.
- Stöd till fordonsansvariga i val och beställning av nya fordon.
Möbelsamordning
- Samordna möbelservice internt och mot kommunernas likvärdiga funktioner.
- Montering, flytt och stöd vid beställning av möbler och inredning på huvudkontoren.
Administration
- Följa upp budget avseende poolbilar.
- Stöd vid budgetläggning avseende fordon.
- Avrop och stöd vid upphandling kring fordon, däck.
- Vid behov ta fram styrdokument tex fordonsstrategi.
- Framtagning och sammanställning av statistik för miljörapportering kring fordon.
- Administrera körjournaler och fordonsregistrering i Abax systemet.
- Läsa av, sammanställa och redovisa drivmedelstankar så som Ecopar, samt hantera taggar för dessa.
Kvalifikationer
Vem är du?
Vi tror att du har en god förmåga att samarbeta och samtidigt arbeta självständigt med ett starkt driv för att nå uppsatta mål. Du är alltså en problemlösare och samtidigt en serviceinriktad person med god samarbetsförmåga.
Vi söker dig som har erfarenhet av praktiskt arbete inom fastighetsunderhåll och det är även meriterande om du erfarenhet av fordonsplanering och en grundläggande förståelse för system och datorer.