Publicerad: 2025-04-09

Logotyp

Interim inköpare med inriktning tjänster och LOU

Anställning

Heltid

Lönetyp

Fast månads- vecko- eller timlön

Till vår kund i centrala Linköping söker vi en erfaren inköpare/upphandlingskonsult för att driva upphandlingar, från behovsanalys och kravställning till annonsering. Du blir en del av ett kompetent och välkomnande team som ser fram emot att få stöd under en planerad arbetstopp i vår.


Uppdraget är planerat att påbörjas omgående och förväntas pågå till sommaren. Omfattningen, det vill säga om det ska vara på heltid eller deltid, kan diskuteras. Du förväntas arbeta på plats men har möjlighet till distansarbete två dagar i veckan.


Arbetsuppgifter:


  • Genomföra behovsanalys och kravställning för upphandlingar
  • Leda upphandlingsprocessen fram till annonsering
  • Hantera upphandlingar inom områden som ledarutveckling, städtjänster, elhandel, leasing av företagsbilar, informationssäkerhet, digital transformation, och ramavtal för integrationspartners.

Tidigare upphandlingar, ramavtalshandlingar och underlag finns att tillgå.


Kvalifikationer:


  • Relevant utbildning inom offentlig upphandling (t.ex. universitet eller yrkeshögskola) eller lång erfarenhet inom området
  • Minst tre års erfarenhet av att självständigt leda upphandlingsprojekt
  • Goda kunskaper inom LOU
  • Goda kunskaper i att ta fram kravspecifikationer och samarbeta med kravställare
  • Meriterande är om du är konsult vi eget bolag och haft liknande uppdrag sedan tidigare

Ansökan:


Skicka in din ansökan via länken nedan. Vi vill ha ditt CV och svar på frågorna i formuläret senast den 22 april.


Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök

Redo för nästa steg i karriären?

Hjälp mig hitta jobb

Rekommenderade jobb i Linköping

Populära jobb i Linköping