Publicerad: 2025-04-11

Administratör till Selma Lagerlöfs Center
Vi är alla olika. Vi är alla också lika och har samma rätt till ett tryggt hem, en meningsfull sysselsättning och att känna oss värdefulla. Med rätt förutsättningar kan vi växa, utvecklas och delta i samhället på våra egna villkor.
Inom förvaltningen för funktionsstöd ger vi stöd, service och omsorg till barn och vuxna med funktionsnedsättning och skapar möjlighet för dem att leva ett gott och självständigt liv, som alla andra. Genom att sprida kunskap och samarbeta inom Göteborgs Stad och med andra aktörer ökar vi förståelsen för individers behov och utformar insatser som gör verklig skillnad.
Med 6 200 engagerade medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning. Vi arbetar inom boenden med särskild service, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, barn- och korttidsboenden, avlastning samt stöd och ledsagning.
Vill du vara med och bidra till ett mer inkluderande samhälle? Välkommen till oss!
Du är Göteborg.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en serviceinriktad och organiserad administratör till informationen på förvaltningens huvudkontor, Selma Lagerlöfs Center. I rollen kommer du att vara den första kontakten för besökare och medarbetare och bidra till att skapa en positiv upplevelse för alla som besöker centret.
Selma Lagerlöfs Center är en del av Förvaltningen för Funktionsstöd i Göteborgs Stad. Vi arbetar med att skapa en tillgänglig och inkluderande miljö där vi stödjer individer med olika funktionsnedsättningar för att de ska kunna leva ett självständigt och meningsfullt liv.
Tjänsten som Administratör är placerad på IT och serviceenheten där du blir en del av serviceenheten som består av två tjänster inom vaktmästeri samt två tjänster som arbetar i informationen på Selma Lagerlöfs Center.
Hos oss blir du en viktig del i att säkerställa en välkomnande och effektiv verksamhet.
Dina arbetsuppgifter inkluderar bland annat:
• Välkomna och assistera besökare samt besvara frågor
• Hantera inkommande samtal och e-post
• Boka mötesrum och administrera kalendrar
• Hantera beställningar
• Samordna/hantera lokaluthyrning och fakturering
• Stödja den administrativa verksamheten vid behov
• Uppdatera informationsmaterial och digitala plattformar
Arbetstider: Du arbetar i snitt 8 timmar per dag, enligt ett schema som läggs inom tidsramen 08:0019:00. Vi planerar schemat i god tid och försöker ta hänsyn till önskemål när det är möjligt.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en gymnasieutbildning inom administration, service eller annat relevant område. Du behöver ha erfarenhet av receptions- eller servicearbete och god datorvana samt erfarenhet av Office-paketet.
Det är nödvändigt att du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och vi ser gärna att du har goda kunskaper i engelska också.
Du är trevlig och hjälpsam mot andra människor även i en stressig situation. Du visar respekt för alla du träffar på jobbet. Du är inbjudande och positiv. Du jobbar för att eleven/kunden/brukaren får vad den personen behöver.
Du förmedlar information och idéer på ett tydligt sätt såväl muntligt som skriftligt. Du säkerställer att ditt budskap går fram. Du anpassar din kommunikation efter mottagare, målgrupp och situation.
Du är uppmärksam i ditt bemötande. Du är positiv, hittar lösningar och vill hjälpa till. Du förstår vad de vi är till för behöver och ser till att de blir nöjda.
Du arbetar bra med andra genom att du lyssnar, visar intresse och respekt. Du förstår det gemensamma uppdraget och arbetar för att det ska bli så bra som möjligt.
ÖVRIGT
Bifoga studieintyg eller examensbevis på efterfrågad utbildning.
Urval och intervjuer påbörjas under ansökningstiden.
I den här rekryteringen kommer du få svara på ett antal frågor där du får beskriva din kunskap inom området i stället för att skicka ett personligt brev.
Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.
Som medarbetare i förvaltningen för funktionsstöd erbjuder vi dig:
- Trygg anställning med goda anställningsvillkor
- Heltid med möjlighet till deltid
- Introduktion vid nyanställning
- Kompetensutveckling
- Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden
Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.
Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta ansvarig rekryterande chef för hantering av din ansökan.
Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningen eller stadens omställningsarbete.
Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi valt rekryteringskanaler och önskar inte erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- eller rekryteringshjälp.
Inom förvaltningen för funktionsstöd ger vi stöd, service och omsorg till barn och vuxna med funktionsnedsättning och skapar möjlighet för dem att leva ett gott och självständigt liv, som alla andra. Genom att sprida kunskap och samarbeta inom Göteborgs Stad och med andra aktörer ökar vi förståelsen för individers behov och utformar insatser som gör verklig skillnad.
Med 6 200 engagerade medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning. Vi arbetar inom boenden med särskild service, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, barn- och korttidsboenden, avlastning samt stöd och ledsagning.
Vill du vara med och bidra till ett mer inkluderande samhälle? Välkommen till oss!
Du är Göteborg.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en serviceinriktad och organiserad administratör till informationen på förvaltningens huvudkontor, Selma Lagerlöfs Center. I rollen kommer du att vara den första kontakten för besökare och medarbetare och bidra till att skapa en positiv upplevelse för alla som besöker centret.
Selma Lagerlöfs Center är en del av Förvaltningen för Funktionsstöd i Göteborgs Stad. Vi arbetar med att skapa en tillgänglig och inkluderande miljö där vi stödjer individer med olika funktionsnedsättningar för att de ska kunna leva ett självständigt och meningsfullt liv.
Tjänsten som Administratör är placerad på IT och serviceenheten där du blir en del av serviceenheten som består av två tjänster inom vaktmästeri samt två tjänster som arbetar i informationen på Selma Lagerlöfs Center.
Hos oss blir du en viktig del i att säkerställa en välkomnande och effektiv verksamhet.
Dina arbetsuppgifter inkluderar bland annat:
• Välkomna och assistera besökare samt besvara frågor
• Hantera inkommande samtal och e-post
• Boka mötesrum och administrera kalendrar
• Hantera beställningar
• Samordna/hantera lokaluthyrning och fakturering
• Stödja den administrativa verksamheten vid behov
• Uppdatera informationsmaterial och digitala plattformar
Arbetstider: Du arbetar i snitt 8 timmar per dag, enligt ett schema som läggs inom tidsramen 08:0019:00. Vi planerar schemat i god tid och försöker ta hänsyn till önskemål när det är möjligt.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en gymnasieutbildning inom administration, service eller annat relevant område. Du behöver ha erfarenhet av receptions- eller servicearbete och god datorvana samt erfarenhet av Office-paketet.
Det är nödvändigt att du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och vi ser gärna att du har goda kunskaper i engelska också.
Du är trevlig och hjälpsam mot andra människor även i en stressig situation. Du visar respekt för alla du träffar på jobbet. Du är inbjudande och positiv. Du jobbar för att eleven/kunden/brukaren får vad den personen behöver.
Du förmedlar information och idéer på ett tydligt sätt såväl muntligt som skriftligt. Du säkerställer att ditt budskap går fram. Du anpassar din kommunikation efter mottagare, målgrupp och situation.
Du är uppmärksam i ditt bemötande. Du är positiv, hittar lösningar och vill hjälpa till. Du förstår vad de vi är till för behöver och ser till att de blir nöjda.
Du arbetar bra med andra genom att du lyssnar, visar intresse och respekt. Du förstår det gemensamma uppdraget och arbetar för att det ska bli så bra som möjligt.
ÖVRIGT
Bifoga studieintyg eller examensbevis på efterfrågad utbildning.
Urval och intervjuer påbörjas under ansökningstiden.
I den här rekryteringen kommer du få svara på ett antal frågor där du får beskriva din kunskap inom området i stället för att skicka ett personligt brev.
Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.
Som medarbetare i förvaltningen för funktionsstöd erbjuder vi dig:
- Trygg anställning med goda anställningsvillkor
- Heltid med möjlighet till deltid
- Introduktion vid nyanställning
- Kompetensutveckling
- Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden
Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.
Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta ansvarig rekryterande chef för hantering av din ansökan.
Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningen eller stadens omställningsarbete.
Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi valt rekryteringskanaler och önskar inte erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- eller rekryteringshjälp.