Publicerad: 2025-04-14

Logotyp

Sommarjobb som junior administrativ assistent på växande familjeföretag

Anställning

Heltid

Lönetyp

Fast månads- vecko- eller timlön

Till kontoret på vårt grossistlager söker vi för sommaren 2025 en junior medarbetare på heltid. Arbetet är förlagt till måndag-fredag kl 8.30-17.30. Du förväntas arbeta från första halvan av juni till ungefär mitten av augusti – exakt arbetstid kommer vi överens om. Du som söker bör gå eller ha gått ett gymnasieprogram med inriktning naturvetenskap, teknik eller ekonomi.

Arbetsuppgifter

Tjänsten omfattar flera typer av arbetsuppgifter och var tyngdpunkten ligger kommer att bero på företagets behov och din förmåga.

Några av de arbetsuppgifter som kan bli aktuella:

Underhåll av B2B-webshoppen

Underhåll av register i bokföringsprogrammet

Orderadministration

Sammanställning av information (ofta i Excel)

Kontakt via e-mail och telefon med säljare och kunder, t ex för avstämning gällande beställningar

Registrering av leverantörsfakturor och kundbeställningar i bokföringssystemet

Kommunikation med lagret, bland annat gällande kundbeställningar och tillgänglighet av produkter

Naturligtvis är du inte lämnad ensam med ovanstående uppgifter utan du kan förvänta dig hjälp och stöd av dina kollegor. På samma sätt förväntas du vara beredd att rycka in när kollegor behöver din hjälp – på ett litet företag som vårt fungerar det inte annars men att vara behövd upplevs förhoppningsvis bara som roligt och stimulerande av dig.

Dina egenskaper

Du går eller har gått ett gymnasieprogram inriktat mot teknik, naturvetenskap eller ekonomi och du har goda betyg. Du har erfarenhet av åtminstone grundläggande användning av Microsoft-programmet Excel. Det är meriterande men inte ett krav att du har erfarenhet av liknande arbete sedan tidigare – vi lär upp dig på plats.

Du har lätt för att lära dig och har ett bra minne. Du är noggrann i alla arbetsuppgifter och har ett gott sinne för siffror, huvudräkning och välformulerad text. När du väl har lärt dig en viss arbetsuppgift försöker du utföra den så tidseffektivt som möjligt.

Du drar dig inte för att be om hjälp och råd när detta behövs. Du har en vilja att bidra till att det går bra för företaget vilket gör att du försöker se helheten, gör vad du kan för att underlätta kollegors arbete, gärna kommer med förbättringsförslag och påpekar fel som du upptäcker.

Du behärskar svenska mycket väl i tal och skrift. Du har en god förmåga att kommunicera på engelska i tal och skrift. Du har en grundläggande förståelse för danska.

Du har inget emot att utföra tidskrävande administrativa uppgifter men du tycker också om att ha muntlig och skriftlig kontakt med kollegor och kunder.

Om KIDEK AB

KIDEK AB finns på Filborna industriområde och förser framförallt butiker i Sverige och Danmark med presentartiklar och leksaker. Vi är ett relativt litet men växande familjeföretag som har funnits i 17 år och vi har ett knappt tiotal medarbetare.

Ansökan och frågor

Om du är intresserad mejlar du ett personligt brev och ditt CV till jobb@kidek.se. Även eventuella frågor sänds till denna e-mailadress. Märk ditt e-mail ”Sommarjobb, administration”.

Ansök via e-post till jobb@kidek.se

Redo för nästa steg i karriären?

Hjälp mig hitta jobb

Rekommenderade jobb i Helsingborg

Populära jobb i Helsingborg