Publicerad: 2025-04-14

Personlig assistent till kvinna i Helsingborg
Adress
Helsingborg
Anställning
Deltid
Lönetyp
Fast månads- vecko- eller timlön
Vår vision är att vara nära.
Vår organisation bygger på närhet till våra kunder och medarbetare.
Tillsammans planerar, utvärderar, genomför samt förbättrar vi kundens situation. I detta är närheten en stor fördel och korta beslutsvägar är en förutsättning för omedelbara insatser och korrekta beslut. Desto närmare man är kunden ju större insikt har man i de behov som finns som finns och vardagens beslut blir lätta att fatta för såväl assistenter som våra gruppledare.
Tillgängligheten är stor och man har som medarbetare en stor kunskapsbank att ta del av. Det är en trygghet i vardagen att finnas nära den kompetensen.
Vi söker nu flera duktiga assistenter till vårt team i Helsingborg. Kunden är en kvinna i 40-års åldern med diagnosen MS.
Vad vi erbjuder:
- Möjlighet att arbeta nära människor och göra en konkret skillnad.
- Flexibla arbetstider som anpassas efter både dina och klientens behov.
- Fortbildning och utvecklingsmöjligheter inom området.
- Anställningsvillkor enligt kollektivavtal.
- Ett stödjande team och regelbunden handledning.
Om dig:
- Du har en positiv inställning och ett genuint intresse för att arbeta med människor.
- Tidigare erfarenhet inom vård och omsorg är meriterande men inte ett krav.
- Du är ansvarsfull, pålitlig och kan arbeta både självständigt och i team.
- God kommunikationsförmåga på svenska, både muntligt och skriftligt.
- Flexibel och anpassningsbar till olika arbetssituationer och kundens behov.
Arbetsuppgifter:
- Assistera kunden i det dagliga livet, såsom personlig hygien, måltider och sociala aktiviteter.
- Stödja kunden i att upprätthålla och utveckla sina sociala kontakter.
- Medverka vid fritidsaktiviteter och bidra till en meningsfull fritid.
- Var med och skapa en trygg och stimulerande miljö för kunden.
-Vi söker dig som är ansvarsfull, lyhörd och har lätt för att lära dig nya arbetsuppgifter. På Alter assistans får du alltid introduktion hos den aktuella kunden.
Om anställningen:
Initialt börjar man som timanställd för att sedan gå över till anställningsformen ´´så länge uppdraget varar´´
Arbetstiderna varierar utifrån kundernas behov. Arbetstider är förlagda till dag och kväll 8-14 eller 14-22.
Lön och övriga anställningsvillkor enligt kollektivavtal Personlig assistans, Vårdföretagarna - Kommunal.
Så här ansöker du:
Skicka din ansökan via mejl och ange Helsingborg som referens! Bifoga både CV och personligt brev. Viktigt att ange Helsingborg då vi har flera annonser ute.
Varmt välkommen med din ansökan, vi rekryterar löpande!
Ansök via e-post till pernilla@alterassistans.se