Publicerad: 2025-04-15

Administrativ handläggare inom leverantörsreskontra – Telge Bostäder

Anställning

Heltid

Lönetyp

Fast månads- vecko- eller timlön

Välj Telge – här får du kombinera affärsmässighet med samhällsnytta och som medarbetare får du frihet under ansvar och möjlighet att påverka.  

Vi tror på dig som individ och utgår ifrån att du bär på din alldeles egna unika förmåga att kunna göra skillnad. Vi tror också på att det är bra att vi har olika bakgrunder och erfarenheter för att vi tillsammans ska kunna göra skillnad.  Modig är ett av våra fyra kärnvärden och tillsammans med våra tre andra kärnvärden – öppen, enkel och personlig – ­präglar de mycket av det vi gör. För att du ska må bra och nå din fulla potential, så vet vi att du behöver en god balans mellan arbete och fritid.

 

Så här säger Peter Gustafsson, rekryterande chef om rollen: ”I rollen som administrativ handläggare kommer du att ansvara för att våra leverantörer får betalt och vår redovisning blir korrekt. Det är uppgifter som kräver noggrannhet och administrativ förmåga. Du blir en del av ett positivt team där vi stöttar varandra!”

 

Arbetsuppgifter och ansvar Som administrativ handläggare på enheten Affärsstöd arbetar du främst med inkommande leverantörsfakturor. Du granskar fakturor och skapar konteringsförslag som hjälper dina kollegor att bearbeta fakturorna vidare. Du besitter en specialistkompetens om fakturaflödet och är en naturlig kontaktpunkt för kollegor som har frågor och behöver hjälp. Vid behov gör du utredningar kring fakturor och kontaktar leverantör, bank eller kollegor. Du hanterar även inbetalningsfiler, manuella betalningar och krediteringar. Vid månadsbokslut samt vid behov tar du fram underlag från olika system eller gör avprickningar och analyser.

 

Arbetsuppgifterna innebär mycket arbete i stödsystem som Unit4, Vitec, banksystem samt i Excel, Teams och Outlook. Du förväntas skapa och uppdatera manualer och instruktioner. Tillsammans med dina kollegor arbetar du med ständiga förbättringar.

 

Som en del av Affärsstöd stöttar vi varandra, vilket kan innebära att du är backup för arbetsuppgifter inom hyresadministration. Vid behov kan du även stödja andra avdelningar med diverse administration. Enheten arbetar kontinuerligt med utvecklingsprojekt och digitalisering för att effektivisera verksamheten i linje med bolagets affärsplan.

 

Vi är Telge Bostäder Telge Bostäder är mer än bara tak, golv och väggar, vi bygger och utvecklar socialt hållbara hem för framtiden. Just nu jobbar vi extra mycket med att komma närmare våra hyresgäster – en utvecklingsresa vi hoppas du vill vara med oss på! Vi är också HBTQI-certifierade och jobbar aktivt med inkludering, mångfald och social hållbarhet.

 

Vår önskelista Vi vill gärna lära känna dig och veta lite mer om vad du kan. För rollen som administrativ handläggare krävs erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, helst inom hantering av leverantörsfakturor. Du bör ha erfarenhet av kundkontakt och vara van vid digitaliserat arbete samt systemanvändning.

 

Vi söker dig som är kommunikativ, lösningsorienterad och noggrann. Du är effektiv och trivs med att samarbeta. Du är metodisk och har förmågan att hantera flera parallella arbetsuppgifter samtidigt. Som person är du öppen, enkel, personlig och modig – värderingar som ligger i linje med Telges kärnvärden.

 

Bra svenska och kunskaper i Office-paketet är andra förmågor som också behövs för den här tjänsten.

 

Plus i kanten Vi begär inte att du ska kunna allt, men om du har erfarenhet av någon eller några av följande är det ett plus: B-körkort är meriterande.

 

Mångfald, inkludering och trygghet Vi på Telge arbetar aktivt för mångfald och inkludering och välkomnar därför medarbetare med olika erfarenheter, bakgrunder och kompetenser. En trygg och säker arbetsmiljö är vår högsta prioritet. Arbetspsykologiska tester ingår i våra rekryteringsprocesser till chefs- och specialisttjänster och vi genomför återkommande, slumpmässiga drogtester bland alla våra medarbetare.

 

Sista ansökningsdatum 28 april 2025. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista datum för ansökning. För denna tjänst värdesätter vi ett snabbt tillträde. Ange löneanspråk i ansökan.

 

Några frågor? Vill du veta mer om tjänsten eller har frågor om rekryteringsprocessen? Då är det rekryterande chef Peter Gustafsson du ska kontakta, på 08-550 212 71. Fackliga kontaktpersoner är Robert Holm för Vision och Nickolina Kostic för SACO, du når båda på 08-550 220 00.

 

Välkommen hit, du med! Telgekoncernen ägs av Södertälje kommun och består av nio helägda bolag med cirka 900 medarbetare som fördelas över drygt 250 olika yrkesgrupper. Inom Telgekoncernen finns en stor bredd av bolag och de som ingår är Södertälje Hamn, moderbolaget Telge AB, Telge Bostäder, Telge Fastigheter, Telge Inköp, Telge Nät, Telge Tillväxt, Telge Återvinning och Tom Tits Experiment. Det som binder ihop oss och är gemensamt för oss alla är att vi jobbar för att förena affärer med samhällsnytta, samtidigt som vi har kul på jobbet. Hållbarhet genomsyrar allt vi gör och för oss handlar hållbarhet om social, miljömässig och ekonomisk hållbarhet. Vi planerar långsiktigt och agerar kortsiktigt för att nå vara hållbarhetsmål.

 

Vår bas finns i Södertälje – här är ambitionsnivån hög, expansionstakten snabb och utvecklingsviljan stor. Vi är familjära och hälsar på varandra när vi möts i korridoren eller vid kaffemaskinen. Bolagens variation gör att du med rätt personlighet och attityd kan komma långt. Det finns många olika karriärvägar att välja mellan. Vi arbetar tillsammans för att följa vår strategi och nå koncernens hållbarhetsmål med ambitionen att göra det så bra vi kan för de som bor och verkar i Södertälje.
Ansök

Redo för nästa steg i karriären?

Hjälp mig hitta jobb

Rekommenderade jobb i Södertälje

Populära jobb i Södertälje