Publicerad: 2025-04-16

Utvecklingsledare till vård- och omsorgskontoret
Värmdö är skärgårdens mötesplats med en unik kombination av naturens stilla skönhet och en mer stadslik livsstil. Vårt uppdrag är inte ett utan många: skola, fastigheter, socialtjänst, hamnar, vård, bibliotek, omsorg och många fler. Vi verkar för att alla Värmdöbor kan leva ett rikt och fritt liv. Vi vill vara de som möjliggör drömmen om en livskraftig trygg miljö för hem, familj och företag
Ska vi lyckas med det fullt ut måste vi ha många och omfattande kompetenser och arbeta tillsammans för en gemensam och tillitsfull arbetskultur, byggd på modiga, ansvarstagande medarbetare som förstår invånarnas behov och önskemål. Det är det vi kallar Ett Värmdö, En Förvaltning.
Vår verksamhet
Vill du vara med och bidra i utvecklingen inom vård- och omsorgskontoret i Värmdö kommun? Vi söker en utvecklingsledare till kontorets stab.
Du blir en del av vård- och omsorgskontorets stab som består av fyra utvecklingsledare, medicinskt ansvarig sjuksköterska (MAS), medicinskt ansvarig för rehabilitering (MAR) och en administratör. Staben arbetar kontorsövergripande men tillhör bistånds- och kvalitetsavdelningen och leds av avdelningschef.
Hos oss erbjuds du en bred och självständig roll med utrymme att arbeta med utveckling och förbättring. Du kommer till en inkluderande arbetsplats där vi tar till vara varandras kompetenser, styrkor och värnar om en god och stimulerande arbetsmiljö. Staben ansvarar bland annat för uppföljningar av utförarverksamheter, att driva kontorets politiska uppdrag, beredning av ärenden till nämnd, upphandling, stöd och vägledning i fråga om patientsäkerhet samt för lokalsamordning på kontoret. Vårt ansvarsområde omfattar myndighetsutövning, förebyggande verksamheter och utförarverksamheter både i egen regi och genom privata utförare.
Ditt uppdrag
Arbetsbeskrivning
Som utvecklingsledare bidrar du till att driva kontorets kvalitets och utvecklingsarbete framåt i linje med uppsatta mål. En stor del av tjänsten innebär nära samarbete och kontakter med olika aktörer, såväl internt som externt, med fokus på god kvalitet för brukaren. Arbetet behöver utföras strukturerat, rättssäkert och metodiskt.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
· Framtagande av politiskt styrande dokument
· Utreda enligt lex Sarah
· Uppföljning av det systematiska kvalitetsarbetet
· Uppföljning av verksamheter inom nämndens områden
· Samordning av politiska uppdrag och tjänsteskrivelser till nämnd
· Utveckla och kvalitetssäkra verksamheterna inom vård och omsorg
· Delta i och driva upphandlingsfrågor
Din erfarenhet
Den vi söker har:
· Universitets-/högskoleexamen som socionom, statsvetare, jurist eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
· Förmåga att uttrycka sig väl och pedagogiskt och behärskar svenska på hög nivå, i både tal och skrift
· Vana att driva och leda förändrings- och utvecklingsarbete
· Ett strukturerat arbetssätt och en god analytisk förmåga
Det är meriterande om du även har erfarenhet av:
· Att arbeta inom vård och omsorg kopplat till systematiskt kvalitetsarbete
· Utveckling av ledningssystem
· Processkartläggning
· Projektledning
· Erfarenhet av avtalsuppföljning
· Erfarenhet av arbete med upphandling och avtalsfrågor
Din kompetens
Initiativtagande
Självgående
Serviceinriktad
Strukturerad
Problemlösande analysförmåga
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Värmdö kommun erbjuder
erbjuder friskvårdsbidrag, SL-kort mot nettolöneavdrag, semesterväxling till extra lediga dagar och mycket mer. Vi arbetar även aktivt för att skapa hälsofrämjande arbetsplatser med en god arbetsmiljö och tillämpar rökfri arbetstid.
Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund och livserfarenhet till tjänsten.
Ansökan
Intervjuer sker löpande så sök redan idag. Som ett led i processen ingår även att genomföra arbetsprover.
Vill du veta mer
Vill du veta mer är du välkommen att kontakta oss, se kontaktperson nedan.
Kontaktuppgifter till arbetstagarorganisationerna hittar du på https://www.varmdo.se/fackligaorganisationer eller via Servicecenter, 08-570 470 00. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Ska vi lyckas med det fullt ut måste vi ha många och omfattande kompetenser och arbeta tillsammans för en gemensam och tillitsfull arbetskultur, byggd på modiga, ansvarstagande medarbetare som förstår invånarnas behov och önskemål. Det är det vi kallar Ett Värmdö, En Förvaltning.
Vår verksamhet
Vill du vara med och bidra i utvecklingen inom vård- och omsorgskontoret i Värmdö kommun? Vi söker en utvecklingsledare till kontorets stab.
Du blir en del av vård- och omsorgskontorets stab som består av fyra utvecklingsledare, medicinskt ansvarig sjuksköterska (MAS), medicinskt ansvarig för rehabilitering (MAR) och en administratör. Staben arbetar kontorsövergripande men tillhör bistånds- och kvalitetsavdelningen och leds av avdelningschef.
Hos oss erbjuds du en bred och självständig roll med utrymme att arbeta med utveckling och förbättring. Du kommer till en inkluderande arbetsplats där vi tar till vara varandras kompetenser, styrkor och värnar om en god och stimulerande arbetsmiljö. Staben ansvarar bland annat för uppföljningar av utförarverksamheter, att driva kontorets politiska uppdrag, beredning av ärenden till nämnd, upphandling, stöd och vägledning i fråga om patientsäkerhet samt för lokalsamordning på kontoret. Vårt ansvarsområde omfattar myndighetsutövning, förebyggande verksamheter och utförarverksamheter både i egen regi och genom privata utförare.
Ditt uppdrag
Arbetsbeskrivning
Som utvecklingsledare bidrar du till att driva kontorets kvalitets och utvecklingsarbete framåt i linje med uppsatta mål. En stor del av tjänsten innebär nära samarbete och kontakter med olika aktörer, såväl internt som externt, med fokus på god kvalitet för brukaren. Arbetet behöver utföras strukturerat, rättssäkert och metodiskt.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
· Framtagande av politiskt styrande dokument
· Utreda enligt lex Sarah
· Uppföljning av det systematiska kvalitetsarbetet
· Uppföljning av verksamheter inom nämndens områden
· Samordning av politiska uppdrag och tjänsteskrivelser till nämnd
· Utveckla och kvalitetssäkra verksamheterna inom vård och omsorg
· Delta i och driva upphandlingsfrågor
Din erfarenhet
Den vi söker har:
· Universitets-/högskoleexamen som socionom, statsvetare, jurist eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
· Förmåga att uttrycka sig väl och pedagogiskt och behärskar svenska på hög nivå, i både tal och skrift
· Vana att driva och leda förändrings- och utvecklingsarbete
· Ett strukturerat arbetssätt och en god analytisk förmåga
Det är meriterande om du även har erfarenhet av:
· Att arbeta inom vård och omsorg kopplat till systematiskt kvalitetsarbete
· Utveckling av ledningssystem
· Processkartläggning
· Projektledning
· Erfarenhet av avtalsuppföljning
· Erfarenhet av arbete med upphandling och avtalsfrågor
Din kompetens
Initiativtagande
Självgående
Serviceinriktad
Strukturerad
Problemlösande analysförmåga
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Värmdö kommun erbjuder
erbjuder friskvårdsbidrag, SL-kort mot nettolöneavdrag, semesterväxling till extra lediga dagar och mycket mer. Vi arbetar även aktivt för att skapa hälsofrämjande arbetsplatser med en god arbetsmiljö och tillämpar rökfri arbetstid.
Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund och livserfarenhet till tjänsten.
Ansökan
Intervjuer sker löpande så sök redan idag. Som ett led i processen ingår även att genomföra arbetsprover.
Vill du veta mer
Vill du veta mer är du välkommen att kontakta oss, se kontaktperson nedan.
Kontaktuppgifter till arbetstagarorganisationerna hittar du på https://www.varmdo.se/fackligaorganisationer eller via Servicecenter, 08-570 470 00. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.