Publicerad: 2025-04-16

VD till Tjolöholm
Är du en strategisk och relationsbyggande ledare med erfarenhet från kommunal verksamhet? Då är detta uppdraget för dig – som interim-VD får du chansen att leda och utveckla Tjolöholm mot framtidens mål och visioner! Om uppdraget
Vi söker en VD för ett konsult och interimuppdrag hos vår kund i Tjolöholm. Uppdraget är med start 20 maj och pågår i maximalt 18 månader. Uppdraget är på heltid och du arbetar på plats på kundens kontor i Tjolöholm under kontorstider. Dina arbetsuppgifter
I rollen som verkställande direktör (VD) ansvarar du för organisation och förvaltning av stiftelsen enligt de riktlinjer och styrelsen tilldelar konsulten. Du ska även genomdriva ekonomiska mål och strategiska mål som styrelsen tilldelat dig.
Du kommer att arbeta med följande:
- Arbeta utifrån Styrelsens riktlinjer och mål kan bl. a. omfattas av att säkerställa att företagets strategi ligger i linje med affärsmålen, planera affärsmål på lång sikt, ta beslut om investeringar, ingå avtal med samarbetspartners och kunder, säkerställa att stiftelsen följer lagar och regler samt ansvara för stiftelsens verksamhet som helhet.
- Jobba med en för verksamheten gynnsam organisationskultur och värdegrund utifrån ett utvecklande och indirekt ledarskap samt utvecklande medarbetarskap
- Skapa relation med kommunens näringsliv- och destinationsutveckling, kultur och utbildningsverksamheter samt med regionens olika verksamheter
- Skapa hållbara relationer och nätverk med näringsliv och organisationer
- Skapa struktur för systematisk arbetsmiljö och upphandling i synnerhet och annan kommunal struktur i allmänhet.
- Skapa förutsättningar för företag och organisationer som vill vara på Tjolöholm för att genomföra evenemang och aktiviteter
- Aktivt arbeta med flera mindre aktiviteter som skapar engagemang för många olika målgrupper, göra Tjolöholm till ”Folkets slott”
Dina kvalifikationer
- Inneha adekvat akademisk utbildning eller annan erfarenhet som kan bedömas som likvärdig
- Minst fem (5) år arbetslivserfarenhet från kommunal verksamhet med hög förståelse för kommunala strukturer
- Minst fem års yrkeslivserfarenhet som chef
- Ha varit chef över chefer i en linjeorganisation (detta bekräftas genom referensuppdrag)
Vad vi erbjuder dig
Som konsult hos Bemannia får du:
En nära kontakt med din konsultchef Möjlighet till fler spännande uppdrag Erfarenhet på lärorika arbetsplatser där din kompetens gör skillnad Trygga anställningsvillkor
Läs mer om hur det är att vara konsult hos oss här: Att jobba som konsult via Bemannia
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 29 april.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Jan Snellman, jan.snellman@bemannia.se.
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072-194 5000.
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.