Publicerad: 2025-04-16

HR-specialister till Bemanningsenheten Centrum
Vi är en ledande aktör inom hälsa vård och omsorg med höga ambitioner som erbjuder många möjligheter till utveckling. Vi söker dig som tillsammans med 10 000 kollegor vill vara med och göra det möjligt – i både handling och bemötande.
Vi är i en framtidsbransch och därför är det viktigt att visa vad vi står för och vad du kan få uppleva om du blir en del av oss. Det kommer bli en spännande resa mot världens bästa stad för ett långt och värdigt liv. Vi är Göteborg. Välkommen ombord!
ARBETSUPPGIFTER
Nu söker vi tre kompetenta och självständiga HR-specialister med inriktning bemanningsplanering till vårt team!
Bemanningsenheten ligger under HR i Äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen och är en viktig samt värdefull del av stadens arbete med bemanning. Vårt uppdrag är att tillgodose timavlönade vikarier till våra verksamheter när ordinarie personal är frånvarande. Bemanningsenheten Centrum består idag av ett team på 10 medarbetare och ca 450 timavlönade. Vi söker dig som gör vårt team komplett. Enhetschef är Cecilia Fernelid som anser att det ska vara roligt att gå till jobbet!
Rollen är komplex, varierande och framförallt viktigt. Du har direktkontakt med både timavlönade vikarier och välfärdsutförande verksamheter. Du har kontinuerliga uppföljningar och håller även utbildningar för våra timavlönade vikarier. Du förväntas även vara aktiv och delaktig i de gemensamma möten på bemanningsenheten.
Du ansvarar bland annat över dessa arbetsuppgifter:
• Bokningar av arbetspass i Time Care Pool.
• Stöttar/samarbetar med verksamheter och timavlönad personal för bästa resultat. Detta sker både i text och via telefon.
• Ansvara över administration för de timavlönades lön, frånvaro och övertid.
Arbetstider är förlagda måndag till fredag 6:30-15:00, samt stängning till 16:00 någon dag/vecka.
Tjänsterna är vikariat för föräldraledighet som sträcker sig ca ett år. Det ena vikariatet kommer att tillsättas omgående och dom andra två kommer att tillsättas efter sommaren, alternativt enligt överenskommelse.
KVALIFIKATIONER
Du har en akademisk utbildning inom personalvetenskap eller annan utbildning vi bedömer som likvärdig.
Vi söker dig som har erfarenhet av bemanningsplanering/schemaplanering och har systemkunskap i Time Care Pool/Planering och Personec. Du ska ha vana av att arbeta självständigt och vi ser gärna att du har erfarenhet av att själv arbetat inom omvårdande verksamhet. Krav är att du har god datorvana, uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och har goda kunskaper om arbetstidslagen.
Inom bemanningsenheten strävar vi alltid efter att ge en utmärkt service till våra verksamheter, chefer och timavlönade. Vi söker därför dig som är lösningsfokuserad, har förmågan att vilja hjälpa till och förmåga att skapa goda relationer. Eftersom vårt uppdrag är att fylla våra verksamheters luckor vid frånvaro söker vi dig som drivs av att se resultat i ditt arbete. Vi är ett gott gäng som arbetar tillsammans men rollen ställer också höga krav på att du kan arbeta självständigt.
ÖVRIGT
Vi är Sveriges största kommunala vård- och omsorgsaktör. Hos oss får du:
• En arbetsgivare som främjar lika rättigheter och möjligheter oavsett bakgrund eller yrkeskompetens
• Trygg anställning
• Meningsfulla arbetsuppgifter
• Heltidsanställning med möjlighet till deltid
• Goda semestervillkor
• Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden
Läs mer om våra förmåner här: https://goteborg.se/wps/portal/start/jobba-i-goteborgs-stad/sa-ar-det-att-jobba-hos-oss/formaner-och-lon
Du ansöker via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Har du har skyddade personuppgifter? Ring rekryterande chef för att få reda på fler ansökningsalternativ istället för att skicka in en ansökan.
I denna rekrytering ansöker du utan personligt brev. När du söker kommer du få svara på frågor relevanta för tjänsten. Dina svar blir en viktig del av vårt urvalsarbete.
Vi undanber oss erbjudanden om kompetensförmedling, annonsering och rekryteringshjälp. I denna rekryteringsprocess är valet av rekryteringskanaler redan bestämt.
Vi är i en framtidsbransch och därför är det viktigt att visa vad vi står för och vad du kan få uppleva om du blir en del av oss. Det kommer bli en spännande resa mot världens bästa stad för ett långt och värdigt liv. Vi är Göteborg. Välkommen ombord!
ARBETSUPPGIFTER
Nu söker vi tre kompetenta och självständiga HR-specialister med inriktning bemanningsplanering till vårt team!
Bemanningsenheten ligger under HR i Äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen och är en viktig samt värdefull del av stadens arbete med bemanning. Vårt uppdrag är att tillgodose timavlönade vikarier till våra verksamheter när ordinarie personal är frånvarande. Bemanningsenheten Centrum består idag av ett team på 10 medarbetare och ca 450 timavlönade. Vi söker dig som gör vårt team komplett. Enhetschef är Cecilia Fernelid som anser att det ska vara roligt att gå till jobbet!
Rollen är komplex, varierande och framförallt viktigt. Du har direktkontakt med både timavlönade vikarier och välfärdsutförande verksamheter. Du har kontinuerliga uppföljningar och håller även utbildningar för våra timavlönade vikarier. Du förväntas även vara aktiv och delaktig i de gemensamma möten på bemanningsenheten.
Du ansvarar bland annat över dessa arbetsuppgifter:
• Bokningar av arbetspass i Time Care Pool.
• Stöttar/samarbetar med verksamheter och timavlönad personal för bästa resultat. Detta sker både i text och via telefon.
• Ansvara över administration för de timavlönades lön, frånvaro och övertid.
Arbetstider är förlagda måndag till fredag 6:30-15:00, samt stängning till 16:00 någon dag/vecka.
Tjänsterna är vikariat för föräldraledighet som sträcker sig ca ett år. Det ena vikariatet kommer att tillsättas omgående och dom andra två kommer att tillsättas efter sommaren, alternativt enligt överenskommelse.
KVALIFIKATIONER
Du har en akademisk utbildning inom personalvetenskap eller annan utbildning vi bedömer som likvärdig.
Vi söker dig som har erfarenhet av bemanningsplanering/schemaplanering och har systemkunskap i Time Care Pool/Planering och Personec. Du ska ha vana av att arbeta självständigt och vi ser gärna att du har erfarenhet av att själv arbetat inom omvårdande verksamhet. Krav är att du har god datorvana, uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och har goda kunskaper om arbetstidslagen.
Inom bemanningsenheten strävar vi alltid efter att ge en utmärkt service till våra verksamheter, chefer och timavlönade. Vi söker därför dig som är lösningsfokuserad, har förmågan att vilja hjälpa till och förmåga att skapa goda relationer. Eftersom vårt uppdrag är att fylla våra verksamheters luckor vid frånvaro söker vi dig som drivs av att se resultat i ditt arbete. Vi är ett gott gäng som arbetar tillsammans men rollen ställer också höga krav på att du kan arbeta självständigt.
ÖVRIGT
Vi är Sveriges största kommunala vård- och omsorgsaktör. Hos oss får du:
• En arbetsgivare som främjar lika rättigheter och möjligheter oavsett bakgrund eller yrkeskompetens
• Trygg anställning
• Meningsfulla arbetsuppgifter
• Heltidsanställning med möjlighet till deltid
• Goda semestervillkor
• Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden
Läs mer om våra förmåner här: https://goteborg.se/wps/portal/start/jobba-i-goteborgs-stad/sa-ar-det-att-jobba-hos-oss/formaner-och-lon
Du ansöker via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Har du har skyddade personuppgifter? Ring rekryterande chef för att få reda på fler ansökningsalternativ istället för att skicka in en ansökan.
I denna rekrytering ansöker du utan personligt brev. När du söker kommer du få svara på frågor relevanta för tjänsten. Dina svar blir en viktig del av vårt urvalsarbete.
Vi undanber oss erbjudanden om kompetensförmedling, annonsering och rekryteringshjälp. I denna rekryteringsprocess är valet av rekryteringskanaler redan bestämt.