Publicerad: 2025-04-16
Teamleader till Skönhetsavdelningen, Åhléns Åhléns City Malmö
Åhléns varuhus är den plats där vi möter gästen och guidar till noga utvalda, prisvärda och hållbara produkter och lösningar för livets alla dagar. Vi vill att våra gäster alltid ska känna sig välkomna hos oss, känna att det är enkelt att handla, känna sig inspirerade och kunna lita på oss. Åhléns är ett värderingsstyrt företag och genom ett starkt affärsmannaskap blir vi lite bättre varje dag.
Vill du bli en del av ett vinnande team? Älskar du försäljning? Brinner du för att coacha andra? Då är kanske rollen som Teamleader hos oss rätt för dig!
I rollen som Teamleader på Skönhetsavdelningen är ditt ansvar att coacha och utveckla våra säljare att bli lite bättre varje dag. Du ansvarar för att varje kund som besöker Åhléns möts av säljare som kan sina produkter och ger ett bemötande i världsklass varje dag. Med din entusiasmerande ledarstil coachar, engagerar och inspirerar du medarbetarna. Som Teamleader är du en viktig förebild och en av nyckelpersonerna för den dagliga operativa driften i varuhuset.
Denna roll innebär både att du arbetar som säljare och produktspecialist på avdelningen samtidigt som du har ambition att sikta mot chef och ledare inom 1-2 år. Rollen ställer krav på förmåga, intresse att utvecklas och med tiden axla mer ansvar inom bemanning, schema och försäljning. Övriga arbetsuppgifter som kommer ingå i rollen är:
- Genomföra och följa upp kampanjer
- Ansvara för månadsreturer
- Daglig strukturering av teamets arbetsuppgifter för att optimera och främja kundmöten
- Planera och ansvara för inventeringar som sker löpande
- Hålla sig uppdaterad på vår säljplanering och arbeta utefter den
Du samarbetar med Varuhuschef, Avdelningschef, Säljare och Visual Merchandiser. Din roll kommer utgå från arbetsgruppen Semi-selektiv skönhet och rapporterar till Avdelningschef för Skönhetsavdelningen. Då Avdelningschef inte är på plats är du ytterst ansvarig på avdelningen. Arbetstiderna kommer variera mellan 8:00-19:30 främst Måndag till Fredag, men kommer även jobba ca 2 lördagar i månaden. Rollen kommer även innefatta jouransvar för varuhuset vid behov samt ca 2 stängningar i månaden enligt schema.
Vi letar efter
Vi på Åhléns är övertygade om att när vi delar med oss av kunskaper och erfarenheter, framgång och entusiasm, gör vi varandra bättre. Tillsammans kan vi åstadkomma så mycket mer! Till oss tar du med dig:
- Flerårig erfarenhet av försäljning, gärna inom detaljhandeln
- Flerårig erfarenhet av att coacha andra i försäljning och kundmötet
- Dokumenterad erfarenhet av att leda medarbetare och utveckla team med goda resultat
För att lyckas i rollen hos oss krävs att du har ett stort intresse för detaljhandeln och brinner för människor, service och försäljning! Du har ett stort sälj- och resultatfokus och är en stjärna på försäljning. Att arbeta i ett högt tempo är du van vid och det kräver att du är tydlig i ditt sätt att kommunicera. Du är initiativtagande, lösningsorienterad och känner dig trygg i en ledande roll. Du har en motiverande ledarstil där du får andra att växa och har lätt för att ge feedback på ett sätt som inspirerar och engagerar andra. Slutligen, för att kunna leverera i rollen krävs även att du besitter högt självledarskap, är strukturerad samt besitter självinsikt.
Tjänsten är en en tidsbegränsad anställning till och med 31/8 2026 på 30h/vecka med chans till förlängning. Vi ser gärna att du kan börja hos oss 1/5 2025, annars så snart som möjligt.
För att jobba hos oss behöver du ha fyllt 18 år.
Urval kan komma att ske löpande, varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 47 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Åhléns är den naturliga mötesplatsen, som ger kunden mervärde och inspirerar till nya upptäckter och möten samt erbjuder en engagerande mix av kvalitetsvarumärken inom kläder, inredning, barnartiklar och skönhet. Åhléns omsätter 4,7 miljarder och varje år tar våra ca 3 000 skickliga medarbetare emot 60 miljoner besökare. Åhléns Outlet och Designtorget är dotterbolag.
www.ahlens.se
Vill du bli en del av ett vinnande team? Älskar du försäljning? Brinner du för att coacha andra? Då är kanske rollen som Teamleader hos oss rätt för dig!
I rollen som Teamleader på Skönhetsavdelningen är ditt ansvar att coacha och utveckla våra säljare att bli lite bättre varje dag. Du ansvarar för att varje kund som besöker Åhléns möts av säljare som kan sina produkter och ger ett bemötande i världsklass varje dag. Med din entusiasmerande ledarstil coachar, engagerar och inspirerar du medarbetarna. Som Teamleader är du en viktig förebild och en av nyckelpersonerna för den dagliga operativa driften i varuhuset.
Denna roll innebär både att du arbetar som säljare och produktspecialist på avdelningen samtidigt som du har ambition att sikta mot chef och ledare inom 1-2 år. Rollen ställer krav på förmåga, intresse att utvecklas och med tiden axla mer ansvar inom bemanning, schema och försäljning. Övriga arbetsuppgifter som kommer ingå i rollen är:
- Genomföra och följa upp kampanjer
- Ansvara för månadsreturer
- Daglig strukturering av teamets arbetsuppgifter för att optimera och främja kundmöten
- Planera och ansvara för inventeringar som sker löpande
- Hålla sig uppdaterad på vår säljplanering och arbeta utefter den
Du samarbetar med Varuhuschef, Avdelningschef, Säljare och Visual Merchandiser. Din roll kommer utgå från arbetsgruppen Semi-selektiv skönhet och rapporterar till Avdelningschef för Skönhetsavdelningen. Då Avdelningschef inte är på plats är du ytterst ansvarig på avdelningen. Arbetstiderna kommer variera mellan 8:00-19:30 främst Måndag till Fredag, men kommer även jobba ca 2 lördagar i månaden. Rollen kommer även innefatta jouransvar för varuhuset vid behov samt ca 2 stängningar i månaden enligt schema.
Vi letar efter
Vi på Åhléns är övertygade om att när vi delar med oss av kunskaper och erfarenheter, framgång och entusiasm, gör vi varandra bättre. Tillsammans kan vi åstadkomma så mycket mer! Till oss tar du med dig:
- Flerårig erfarenhet av försäljning, gärna inom detaljhandeln
- Flerårig erfarenhet av att coacha andra i försäljning och kundmötet
- Dokumenterad erfarenhet av att leda medarbetare och utveckla team med goda resultat
För att lyckas i rollen hos oss krävs att du har ett stort intresse för detaljhandeln och brinner för människor, service och försäljning! Du har ett stort sälj- och resultatfokus och är en stjärna på försäljning. Att arbeta i ett högt tempo är du van vid och det kräver att du är tydlig i ditt sätt att kommunicera. Du är initiativtagande, lösningsorienterad och känner dig trygg i en ledande roll. Du har en motiverande ledarstil där du får andra att växa och har lätt för att ge feedback på ett sätt som inspirerar och engagerar andra. Slutligen, för att kunna leverera i rollen krävs även att du besitter högt självledarskap, är strukturerad samt besitter självinsikt.
Tjänsten är en en tidsbegränsad anställning till och med 31/8 2026 på 30h/vecka med chans till förlängning. Vi ser gärna att du kan börja hos oss 1/5 2025, annars så snart som möjligt.
För att jobba hos oss behöver du ha fyllt 18 år.
Urval kan komma att ske löpande, varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 47 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Åhléns är den naturliga mötesplatsen, som ger kunden mervärde och inspirerar till nya upptäckter och möten samt erbjuder en engagerande mix av kvalitetsvarumärken inom kläder, inredning, barnartiklar och skönhet. Åhléns omsätter 4,7 miljarder och varje år tar våra ca 3 000 skickliga medarbetare emot 60 miljoner besökare. Åhléns Outlet och Designtorget är dotterbolag.
www.ahlens.se