Publicerad: 2025-04-16

Customer Service PPE Specialist | | Lyreco | Borås
Vill du vara med från början och bygga upp en helt ny roll i en växande satsning? Har du gedigen erfarenhet av personlig skyddsutrustning (PPE) och brinner för rådgivande kundkontakt? Då kan rollen som Customer Service PPE Specialist på Lyreco vara något för dig!
Om Lyreco
Lyreco är ledande i Europa och världens tredje största leverantör av produkter och tjänster till dagens och morgondagens arbetsplatser. Som specialister utökar Lyreco ständigt sin expertis och sitt erbjudande för att kunna bidra till att kunder får "a great working day", varje dag.
Lyreco täcker arbetsplatsers produktbehov genom ett brett sortiment inom kontorsmaterial, städ & hygien, kök & servering, skola och förskola, förpackningsmaterial, möbler, sjukvård och omsorg, IT-tillbehör, profilprodukter, arbetskläder och personlig skyddsutrustning.
Det svenska huvudkontoret är beläget i Borås, med säljkontor i Göteborg och Stockholm samt ett av Europas modernaste lager i Växjö. I Sverige är Lyreco näst störst inom e-handel. Idag har företaget cirka 600 medarbetare i Sverige. Lyreco tror att mångfald, engagemang och ansvarstagande är centrala faktorer för att skapa bästa möjliga kundupplevelse och arbetsmiljö.
Arbetsuppgifter
Lyreco storsatsar inom sitt produktområde Safety och utökar sin organisation med en Customer Service PPE Specialist.
I din roll arbetar du med inkommande ärenden från både kunder och kollegor där du agerar som specialist inom PSU/PPE. Vanliga ärenden du kommer hantera rör produkter som handskar, skyddsskor, hjälmar, skyddskläder och certifieringskrav, men även orderstatus och leveranser.
Dina arbetsuppgifter kommer bestå av:
* Hantering av kundkontakter via telefon och mejl
* Ge professionell och produktnära rådgivning inom PSU/PPE
* Fungera som intern support till verksamheten vid frågor
* Bidra till att bygga upp rutiner, arbetssätt och struktur i en ny specialistfunktion
Du samverkar nära med dina övriga kollegor på kundservice och på Safety, där du rapporterar till Team Manager med nära dialog till Head of Safety Business Line.
Vem är du?
Som den första personen i rollen blir du en nyckelspelare i den fortsatta satsningen. Det är en möjlighet för dig som vill påverka, ta ansvar och vara med och skapa något långsiktigt och värdefullt.
Vi söker dig som har:
* Flerårig och fördjupad kunskap samt erfarenhet av arbete med PSU/PPE-produkter
* Arbetat inom liknande bransch eller roll (t.ex. försäljning, kundtjänst eller produktansvar inom PSU/PPE) där du byggt på dig en god kunskap om produktkrav, användningsområden och certifieringar
* Erfarenhet av rådgivande kundkontakt
Du har mycket god kommunikativ förmåga i både tal och skrift, och uttrycker dig obehindrat på såväl svenska som engelska. Du har god systemvana och arbetar dagligen i Office 365. Erfarenhet av Salesforce och SAP är meriterande.
Du trivs i en roll där du får arbeta självständigt och strukturerat, och har ett starkt kundfokus där du har ett lösningsorienterat förhållningssätt och vill ge ett mervärde till dina kunder. Slutligen har du ett intresse för att utveckla processer, flöden och arbetssätt.
Kontakt och ansökan
I denna rekrytering samarbetar Lyreco med Jefferson Wells. För frågor om rekryteringsprocessen, vänligen kontakta ansvarig Rekryteringskonsult Sara Takahashi på sara.takahashi@jeffersonwells.se.
Urval sker löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt - dock senast den 20 maj 2025.
Pga. GDPR tar vi inte emot ansökningar via mejl.
Varmt välkommen med din ansökan!