Publicerad: 2025-04-17

Onitio Customer Service Desk söker medarbetare
Onitio är en nordisk IT-koncern, ägd av det norska investmentbolaget Aars, med cirka 1500 anställda, varav 500 i Sverige. Med kontor från Malmö i söder till Luleå i norr kombinerar vi teknisk expertis med innovation och kundfokus. Vi arbetar aktivt för en hållbar framtid – exempelvis genom att 98 % av vår fordonsflotta består av elbilar.
Onitio Solutions driver digital transformation och utvecklar innovativa IT-lösningar.
Hos oss blir du en del av ett dynamiskt och framgångsrikt team där vi värdesätter mångfald och inkludering. Vi anser att olika perspektiv skapar bättre lösningar och vi arbetar aktivt för att fler kvinnor ska trivas och utvecklas i IT-branschen!
Om rollen
Onitio Customer Service Desk består av 11 medarbetare som varje dag supporterar våra kunder i att registrera, besvara och lösa kundförfrågningar via telefon och i ärendehanteringssystemet. Det kan exempelvis handla om att hantera deras små och större IT-relaterade utmaningar såsom att felsöka programvara, operativsystem, databaser, hårdvara och nätverk.
Våra kunder finns inom många olika branscher, bland annat retail/butik, restaurang mm.
Vi är ett team med blandade kompetenser men en gemensam målsättning. Att ge våra kunder service i världsklass.
Nu önskar vi välkomna nya medarbetare till teamet för visstidsanställning under perioden juni-augusti, alternativt maj-september (möjlighet till förlängning finns). Om du vill utvecklas inom IT i en miljö av kompetenta och engagerade kollegor, så kan detta vara rätt möjlighet för dig!
Vilka är arbetstiderna?
Du kommer att arbeta utefter ett schema som sätts och kommuniceras av teamledare. I grunden är arbetstiderna huvudsakligen vardagar 8-17; dock förekommer kvällar och helger. Även nattarbete kan förekomma.
Varför Onitio?
Hos oss på Onitio är medarbetarna självklart vår viktigaste tillgång. Vi erbjuder trygga anställningar och är kollektivavtalsanslutna via TechSverige (IT-avtalet) med tillhörande förmåner.
Kompetensutveckling är en självklar del av vår kultur. Genom utbildningar, certifieringar och karriärmöjligheter får du de verktyg du behöver för att växa – oavsett om du vill fördjupa din expertis eller bredda dina kunskaper. Vi sätter tillsammans individuella och meningsfulla mål för dig, och arbetar med din kompetensutveckling löpande under året där din närmaste chef finns till för att stötta dig.
I den här rollen kommer du att genomgå ett introduktionsprogram, där du hela tiden har stöttning av en erfaren kollega som finns tillhands för dig under din första tid på arbetet.
Vem vi söker
Våra värderingar visar egenskaper som vi på Onitio värdesätter. Vi söker dig som:
• Brinner för kundnöjdhet och är lösningsorienterad
• Är pålitlig och ansvarstagande; levererar det du lovar
• Gillar att samarbeta och uppskattar en företagskultur där vi stöttar varandra och firar framgångar tillsammans
I denna roll tror vi att du kommer att ha en fördel av din tidigare erfarenhet inom något eller några av de områden som beskrivits ovan. Tjänsten kräver att du talar svenska och engelska obehindrat, då vi dagligen hanterar kundärenden där vi använder båda språken.
Ansökan
Vill du vara med och forma framtidens IT-landskap? Skicka in din ansökan redan idag!
Har du frågor? Kontakta rekryterande chef Per Wallmon via mail per.wallmon@onitio.com Observera dock att vi ej tar emot ansökningar via e-post. Urvalet sker löpande, därför kan tjänsten komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Läs mer om oss på vår hemsida eller följ oss på LinkedIn.
Onitio Solutions driver digital transformation och utvecklar innovativa IT-lösningar.
Hos oss blir du en del av ett dynamiskt och framgångsrikt team där vi värdesätter mångfald och inkludering. Vi anser att olika perspektiv skapar bättre lösningar och vi arbetar aktivt för att fler kvinnor ska trivas och utvecklas i IT-branschen!
Om rollen
Onitio Customer Service Desk består av 11 medarbetare som varje dag supporterar våra kunder i att registrera, besvara och lösa kundförfrågningar via telefon och i ärendehanteringssystemet. Det kan exempelvis handla om att hantera deras små och större IT-relaterade utmaningar såsom att felsöka programvara, operativsystem, databaser, hårdvara och nätverk.
Våra kunder finns inom många olika branscher, bland annat retail/butik, restaurang mm.
Vi är ett team med blandade kompetenser men en gemensam målsättning. Att ge våra kunder service i världsklass.
Nu önskar vi välkomna nya medarbetare till teamet för visstidsanställning under perioden juni-augusti, alternativt maj-september (möjlighet till förlängning finns). Om du vill utvecklas inom IT i en miljö av kompetenta och engagerade kollegor, så kan detta vara rätt möjlighet för dig!
Vilka är arbetstiderna?
Du kommer att arbeta utefter ett schema som sätts och kommuniceras av teamledare. I grunden är arbetstiderna huvudsakligen vardagar 8-17; dock förekommer kvällar och helger. Även nattarbete kan förekomma.
Varför Onitio?
Hos oss på Onitio är medarbetarna självklart vår viktigaste tillgång. Vi erbjuder trygga anställningar och är kollektivavtalsanslutna via TechSverige (IT-avtalet) med tillhörande förmåner.
Kompetensutveckling är en självklar del av vår kultur. Genom utbildningar, certifieringar och karriärmöjligheter får du de verktyg du behöver för att växa – oavsett om du vill fördjupa din expertis eller bredda dina kunskaper. Vi sätter tillsammans individuella och meningsfulla mål för dig, och arbetar med din kompetensutveckling löpande under året där din närmaste chef finns till för att stötta dig.
I den här rollen kommer du att genomgå ett introduktionsprogram, där du hela tiden har stöttning av en erfaren kollega som finns tillhands för dig under din första tid på arbetet.
Vem vi söker
Våra värderingar visar egenskaper som vi på Onitio värdesätter. Vi söker dig som:
• Brinner för kundnöjdhet och är lösningsorienterad
• Är pålitlig och ansvarstagande; levererar det du lovar
• Gillar att samarbeta och uppskattar en företagskultur där vi stöttar varandra och firar framgångar tillsammans
I denna roll tror vi att du kommer att ha en fördel av din tidigare erfarenhet inom något eller några av de områden som beskrivits ovan. Tjänsten kräver att du talar svenska och engelska obehindrat, då vi dagligen hanterar kundärenden där vi använder båda språken.
Ansökan
Vill du vara med och forma framtidens IT-landskap? Skicka in din ansökan redan idag!
Har du frågor? Kontakta rekryterande chef Per Wallmon via mail per.wallmon@onitio.com Observera dock att vi ej tar emot ansökningar via e-post. Urvalet sker löpande, därför kan tjänsten komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Läs mer om oss på vår hemsida eller följ oss på LinkedIn.