Publicerad: 2025-04-17

E-handelskoordinator
Varmt välkommen att bli en del av vårt fantastiska team på upphandlingsenheten! Vi ansvarar för kommunens upphandlings-, inköps- och uppföljningsarbete och är en del av ekonomiavdelningen som leds av kommunens ekonomidirektör. Ekonomiavdelningen har en samordnande roll och ger stöd och service till hela kommunen. Vi arbetar tillsammans för att säkerställa att våra kommuninvånare och kollegor ska få mest ut av varje skattekrona, vi arbetar aktivt med att motverka fusk och välfärdsbrott i kommunens alla inköp samt för att klara framtidens utmaningar oavsett vilken funktion vi har. Vi erbjuder alla medarbetare kompetensutveckling, friskvårdsbidrag och årsarbetstid.
Upphandlingsenheten är inne i ett spännande utvecklingsskede och du kommer att ha en mycket viktig roll i att forma utvecklingen tillsammans med dina kollegor. I rollen som e-handelskoordinator kommer du att tillsammans med systemförvaltaren ha det operativa ansvaret för e-handeln i kommunen. Du kommer arbeta nära kommunens verksamheter och bidra till bättre avtalsuppföljning tillsammans med våra avtalscontrollers och upphandlarna.
Vi är för närvarande en enhet bestående av 11 personer. Förutom sex upphandlare har vi en systemadministratör för e-handel och tre avtalscontrollers, på vår systerenhet finns även en systemförvaltare med systemansvar för bla vårt e-handelssystem. Till vårt team söker vi nu en e-handelskoordinator som tillsammans med oss vill stärka och bidra till en affärsmässig och effektiv inköpsprocess. Med din kompetens inom e-handelsutveckling och systemadministration koordinerar du vår e-handel för att bidra till en affärsmässig och effektiv inköpsprocess. Rollen ger dig en spännande bredd av utveckling, systemrelaterade uppgifter, problemlösning och samverkan.
ARBETSUPPGIFTER
Som e-handelskoordinator ansvarar du för att:
• Operativt genomdriva utvecklingen av e-handelsarbetet.
• Bistå i den strategiska utvecklingen av e-handelsarbetet.
• Ta fram och genomföra internutbildningar och informera om kommunens e-handel i olika forum.
• Hantera supportfrågor där du svarar på frågor och supporterar användarna av systemet.
• Stötta beställare och bidrar till att fortlöpande höja deras kompetens och utveckling inom e-handelssystemet.
• Ansluta nya leverantörer till vårt e-handelssystem (för närvarande) Raindance samt hantera våra befintliga leverantörer i systemet.
• Administration och systemunderhåll, men även hantering av kataloger, order, leveranser, ordermatchningsinställningar, behörigheter, användare och ajourhållning av leveransadresser, etc.
• Övervaka e-handels- och fakturaflödet samt avvikelser i inköpsprocessen, felsöka och åtgärda eventuellt uppkomna problem.
• Läsa in avtal och listor i e-handelssystemet.
• Bistå med kravställningen kring e-handel i våra upphandlingar.
• Daglig dialog med interna och externa kontakter.
Utöver det delar vi inom enheten med oss av erfarenheter och kunskap och hjälper varandra. Att du har ett hållbart arbetsliv och trivs på jobbet är centralt i allt vi gör.
Upphandlingsenheten genomgår ett större förändringsarbete som syftar till att gå från ett i huvudsak operativt fokus till mer strategiskt arbete, vi tar fram nya processer och rutiner samt arbetar för ökad kvalitet i allt vi gör. Du kommer vara en självklar del i detta utvecklingsarbete.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är engagerad, affärsdriven, effektiv och har en känsla för kvalitet och service. Du trivs i rollen som problemlösare och att hantera komplexa frågor samtidigt som du har god samarbetsförmåga. Du kommer i ditt arbete ha många interna och externa kontakter och därför är det viktigt med förmågan att skapa och upprätthålla goda relationer. Som person är du strukturerad, analytisk och lösningsfokuserad. Du har god förmåga att prioritera och att se helheten. Att du är en van it-användare ser vi som en självklarhet.
För att lyckas i rollen som e-handelskoordinator ser vi att du har följande kvalifikationer:
• Relevant utbildning inom ekonomi, inköp, logistik eller annan utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
• Flerårig erfarenhet av att arbeta med inköp, e-handelssystem och e-fakturering (leverantörsreskontra).
• Erfarenhet av att utveckla arbetssätt inom e-handel.
• Erfarenhet av att hålla utbildningar och stötta användare inom e-handel.
• Goda IT-kunskaper och vana vid att arbeta i olika system.
• Erfarenhet av arbete med e-handel inom offentlig sektor.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
När du skickar in din ansökan kommer du få svara på några frågor. Glöm inte att bifoga ditt CV!
Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde efter överenskommelse. Vi arbetar med ett löpande urval i den här processen och kommer att träffa kandidater kontinuerligt. Vänta därför inte med att skicka in din ansökan utan gör det redan idag!
Provanställning kan tillämpas.
ÖVRIGT
Järfälla har norra Stockholms mest spännande geografiska läge och växer snabbt. Vi erbjuder en arbetsplats med stor variation och goda utvecklingsmöjligheter. Läs mer om hur det är att jobba hos oss på www.jarfalla.se/jobbaijarfalla
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Upphandlingsenheten är inne i ett spännande utvecklingsskede och du kommer att ha en mycket viktig roll i att forma utvecklingen tillsammans med dina kollegor. I rollen som e-handelskoordinator kommer du att tillsammans med systemförvaltaren ha det operativa ansvaret för e-handeln i kommunen. Du kommer arbeta nära kommunens verksamheter och bidra till bättre avtalsuppföljning tillsammans med våra avtalscontrollers och upphandlarna.
Vi är för närvarande en enhet bestående av 11 personer. Förutom sex upphandlare har vi en systemadministratör för e-handel och tre avtalscontrollers, på vår systerenhet finns även en systemförvaltare med systemansvar för bla vårt e-handelssystem. Till vårt team söker vi nu en e-handelskoordinator som tillsammans med oss vill stärka och bidra till en affärsmässig och effektiv inköpsprocess. Med din kompetens inom e-handelsutveckling och systemadministration koordinerar du vår e-handel för att bidra till en affärsmässig och effektiv inköpsprocess. Rollen ger dig en spännande bredd av utveckling, systemrelaterade uppgifter, problemlösning och samverkan.
ARBETSUPPGIFTER
Som e-handelskoordinator ansvarar du för att:
• Operativt genomdriva utvecklingen av e-handelsarbetet.
• Bistå i den strategiska utvecklingen av e-handelsarbetet.
• Ta fram och genomföra internutbildningar och informera om kommunens e-handel i olika forum.
• Hantera supportfrågor där du svarar på frågor och supporterar användarna av systemet.
• Stötta beställare och bidrar till att fortlöpande höja deras kompetens och utveckling inom e-handelssystemet.
• Ansluta nya leverantörer till vårt e-handelssystem (för närvarande) Raindance samt hantera våra befintliga leverantörer i systemet.
• Administration och systemunderhåll, men även hantering av kataloger, order, leveranser, ordermatchningsinställningar, behörigheter, användare och ajourhållning av leveransadresser, etc.
• Övervaka e-handels- och fakturaflödet samt avvikelser i inköpsprocessen, felsöka och åtgärda eventuellt uppkomna problem.
• Läsa in avtal och listor i e-handelssystemet.
• Bistå med kravställningen kring e-handel i våra upphandlingar.
• Daglig dialog med interna och externa kontakter.
Utöver det delar vi inom enheten med oss av erfarenheter och kunskap och hjälper varandra. Att du har ett hållbart arbetsliv och trivs på jobbet är centralt i allt vi gör.
Upphandlingsenheten genomgår ett större förändringsarbete som syftar till att gå från ett i huvudsak operativt fokus till mer strategiskt arbete, vi tar fram nya processer och rutiner samt arbetar för ökad kvalitet i allt vi gör. Du kommer vara en självklar del i detta utvecklingsarbete.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är engagerad, affärsdriven, effektiv och har en känsla för kvalitet och service. Du trivs i rollen som problemlösare och att hantera komplexa frågor samtidigt som du har god samarbetsförmåga. Du kommer i ditt arbete ha många interna och externa kontakter och därför är det viktigt med förmågan att skapa och upprätthålla goda relationer. Som person är du strukturerad, analytisk och lösningsfokuserad. Du har god förmåga att prioritera och att se helheten. Att du är en van it-användare ser vi som en självklarhet.
För att lyckas i rollen som e-handelskoordinator ser vi att du har följande kvalifikationer:
• Relevant utbildning inom ekonomi, inköp, logistik eller annan utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
• Flerårig erfarenhet av att arbeta med inköp, e-handelssystem och e-fakturering (leverantörsreskontra).
• Erfarenhet av att utveckla arbetssätt inom e-handel.
• Erfarenhet av att hålla utbildningar och stötta användare inom e-handel.
• Goda IT-kunskaper och vana vid att arbeta i olika system.
• Erfarenhet av arbete med e-handel inom offentlig sektor.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
När du skickar in din ansökan kommer du få svara på några frågor. Glöm inte att bifoga ditt CV!
Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde efter överenskommelse. Vi arbetar med ett löpande urval i den här processen och kommer att träffa kandidater kontinuerligt. Vänta därför inte med att skicka in din ansökan utan gör det redan idag!
Provanställning kan tillämpas.
ÖVRIGT
Järfälla har norra Stockholms mest spännande geografiska läge och växer snabbt. Vi erbjuder en arbetsplats med stor variation och goda utvecklingsmöjligheter. Läs mer om hur det är att jobba hos oss på www.jarfalla.se/jobbaijarfalla
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.