Publicerad: 2025-04-17

Operativ inköpare till Invacare Rea AB i Diö
Är du en självgående och strukturerad person med erfarenhet av operativt inköp? Trivs du i en roll där du får arbeta med både analys, operativt arbete och leverantörskontakter? Gillar du dessutom att jobba i det lilla bolaget med internationell miljö och trevliga kollegor som förespråkar engagemang samt delaktighet är detta jobb för dig!
Maxkompetens söker nu för rekrytering till Invacare Rea AB en Operativ Inköpare med placering i Diö. Här erbjuds du en varierad roll i ett väletablerat företag som varje dag gör verklig skillnad för människors liv.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som operativ inköpare kommer du att arbeta nära både produktion, distribution och leverantörer - både internt inom koncernen och externt, främst i Europa och Asien. Du ansvarar för att genomföra beställningar, säkerställa korrekta lagernivåer samt hantera avvikelser och leveransproblem. Rollen innebär också att du medverkar i förbättringsarbete inom inköpsrutiner, analyserar lager och bidrar med beslutsunderlag.
Dina huvudsakliga uppgifter innefattar:
Utföra löpande inköp och avrop från både externa och interna leverantörer.
Säkerställa att lagernivåerna är rätt avvägda, med hänsyn till både kostnadseffektivitet och god servicegrad.
Följa upp och hantera eventuella avvikelser i leveranser samt åtgärda uppkomna problem.
Delta i projekt tillsammans med strategiskt inköp och bidra vid infasning och utfasning av artiklar.
Genomföra analyser av lagersituationer och leverera relevanta beslutsunderlag.
Hålla lagerinställningar uppdaterade och optimerade för att möta verksamhetens behov.
Ha ett nära samarbete med andra avdelningar i frågor som rör Supply Chain och flödesoptimering.
Du kommer att tillhöra ett mindre team på inköpsavdelningen, där alla hjälps åt och har ett stort eget ansvar. Det finns en stark vilja att ständigt förbättra arbetssätt och processer.
Din profil
Vi söker dig som har erfarenhet av operativt inköp, gärna inom tillverkande industri. Du har ett strukturerat arbetssätt, är självgående och lösningsorienterad. Du trivs med att ha flera kontaktytor och är duktig på att kommunicera både internt och externt. Som person är du noggrann, prestigelös och nyfiken. Du trivs i en miljö där du ibland får ta dig an uppgifter utanför de givna ramarna och är inte rädd för att kavla upp ärmarna.
Vi ser gärna att du har:
Eftergymnasial utbildning inom logistik, inköp, ekonomi eller liknande.
Mycket goda kunskaper i Excel.
Flytande svenska och engelska i tal och skrift.
Erfarenhet av att arbeta i affärssystem.
Övrig information
Placeringsort: Diö
Arbetstid: Heltid, dagtid (mån-fre)
Start: Enligt överenskommelse
Anställningsform: Tillsvidare med inledande provanställning
Förmåner: Friskvårdsbidrag, möjlighet att träna på företagets gym, flextid, jobb hemifrån erbjuds vissa dagar.
Invacare Rea AB har valt att samarbeta med Maxkompetens i denna rekryteringsprocess.
Har du frågor angående tjänsten kontakta gärna ansvarig rekryterare på Maxkompetens, Nathalie Stjärned på 0733 20 56 35 eller nathalie.stjarned@maxkompetens.se
Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut eftersom vi tillämpar löpande urval. Vi ser fram emot din ansökan via Maxkompetens hemsida redan idag!
Vi undanber oss ansökningar via e-post med hänvisning till GDPR.
Om Maxkompetens
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och har kontor på fem orter fördelade på Kristianstad, Växjö, Halmstad, Borås och Stockholm. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och varje dag har vi ca 280 konsulter ute på uppdrag. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.
Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.
Om kunden
Invacare är en global marknadsledare inom medicintekniska produkter och hjälpmedel. Vi är kända för våra innovativa och tekniska hjälpmedel av hög kvalité, som underlättar användarens vardag och ger ett aktivt liv med livskvalitet. Med vårt motto "Yes, you can" vill vi säga att du kan mer än du tror, bara du har viljan och de rätta hjälpmedlen. Det avgörande för oss är att vi kan erbjuda hjälpmedel som ger möjligheter och stimulerar den fysiska förmågan som fortfarande finns kvar.
Vi är ett 80-tal medarbetare på fabriken i Diö och här monteras och distribueras hjälpmedel såsom vårdsängar, rollatorer, scootrar, rullstolar och hygienhjälpmedel. Produkterna exporteras härifrån till i huvudsak den nordiska marknaden. Vår fabrik ligger mitt emot tågstationen i Diö och det finns goda pendlingsmöjligheter hit, det tar ca 5 minuter från Älmhult och ca 30 minuter från Växjö och Hässleholm. I närheten finns även mycket natursköna områden för till exempel lunchpromenader.
Läs gärna mer om oss på https://www.invacare.se/sv/om-oss.
Maxkompetens söker nu för rekrytering till Invacare Rea AB en Operativ Inköpare med placering i Diö. Här erbjuds du en varierad roll i ett väletablerat företag som varje dag gör verklig skillnad för människors liv.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som operativ inköpare kommer du att arbeta nära både produktion, distribution och leverantörer - både internt inom koncernen och externt, främst i Europa och Asien. Du ansvarar för att genomföra beställningar, säkerställa korrekta lagernivåer samt hantera avvikelser och leveransproblem. Rollen innebär också att du medverkar i förbättringsarbete inom inköpsrutiner, analyserar lager och bidrar med beslutsunderlag.
Dina huvudsakliga uppgifter innefattar:
Utföra löpande inköp och avrop från både externa och interna leverantörer.
Säkerställa att lagernivåerna är rätt avvägda, med hänsyn till både kostnadseffektivitet och god servicegrad.
Följa upp och hantera eventuella avvikelser i leveranser samt åtgärda uppkomna problem.
Delta i projekt tillsammans med strategiskt inköp och bidra vid infasning och utfasning av artiklar.
Genomföra analyser av lagersituationer och leverera relevanta beslutsunderlag.
Hålla lagerinställningar uppdaterade och optimerade för att möta verksamhetens behov.
Ha ett nära samarbete med andra avdelningar i frågor som rör Supply Chain och flödesoptimering.
Du kommer att tillhöra ett mindre team på inköpsavdelningen, där alla hjälps åt och har ett stort eget ansvar. Det finns en stark vilja att ständigt förbättra arbetssätt och processer.
Din profil
Vi söker dig som har erfarenhet av operativt inköp, gärna inom tillverkande industri. Du har ett strukturerat arbetssätt, är självgående och lösningsorienterad. Du trivs med att ha flera kontaktytor och är duktig på att kommunicera både internt och externt. Som person är du noggrann, prestigelös och nyfiken. Du trivs i en miljö där du ibland får ta dig an uppgifter utanför de givna ramarna och är inte rädd för att kavla upp ärmarna.
Vi ser gärna att du har:
Eftergymnasial utbildning inom logistik, inköp, ekonomi eller liknande.
Mycket goda kunskaper i Excel.
Flytande svenska och engelska i tal och skrift.
Erfarenhet av att arbeta i affärssystem.
Övrig information
Placeringsort: Diö
Arbetstid: Heltid, dagtid (mån-fre)
Start: Enligt överenskommelse
Anställningsform: Tillsvidare med inledande provanställning
Förmåner: Friskvårdsbidrag, möjlighet att träna på företagets gym, flextid, jobb hemifrån erbjuds vissa dagar.
Invacare Rea AB har valt att samarbeta med Maxkompetens i denna rekryteringsprocess.
Har du frågor angående tjänsten kontakta gärna ansvarig rekryterare på Maxkompetens, Nathalie Stjärned på 0733 20 56 35 eller nathalie.stjarned@maxkompetens.se
Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut eftersom vi tillämpar löpande urval. Vi ser fram emot din ansökan via Maxkompetens hemsida redan idag!
Vi undanber oss ansökningar via e-post med hänvisning till GDPR.
Om Maxkompetens
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och har kontor på fem orter fördelade på Kristianstad, Växjö, Halmstad, Borås och Stockholm. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och varje dag har vi ca 280 konsulter ute på uppdrag. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.
Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.
Om kunden
Invacare är en global marknadsledare inom medicintekniska produkter och hjälpmedel. Vi är kända för våra innovativa och tekniska hjälpmedel av hög kvalité, som underlättar användarens vardag och ger ett aktivt liv med livskvalitet. Med vårt motto "Yes, you can" vill vi säga att du kan mer än du tror, bara du har viljan och de rätta hjälpmedlen. Det avgörande för oss är att vi kan erbjuda hjälpmedel som ger möjligheter och stimulerar den fysiska förmågan som fortfarande finns kvar.
Vi är ett 80-tal medarbetare på fabriken i Diö och här monteras och distribueras hjälpmedel såsom vårdsängar, rollatorer, scootrar, rullstolar och hygienhjälpmedel. Produkterna exporteras härifrån till i huvudsak den nordiska marknaden. Vår fabrik ligger mitt emot tågstationen i Diö och det finns goda pendlingsmöjligheter hit, det tar ca 5 minuter från Älmhult och ca 30 minuter från Växjö och Hässleholm. I närheten finns även mycket natursköna områden för till exempel lunchpromenader.
Läs gärna mer om oss på https://www.invacare.se/sv/om-oss.