Publicerad: 2025-04-17

CX-specialist

Adress

Umeå

Anställning

Heltid

Lönetyp

Fast månads- vecko- eller timlön

Av Umeåborna, för Umeåborna Vi är ett energi- och kommunikationsbolag som ägs av Umeå kommun och alla som bor här. Med trygga och tillgängliga lösningar ser vi till att ett växande Umeå alltid är uppvärmt, upplyst och uppkopplat. Genom att sprida kunskap, driva samhällsprojekt och stötta ett levande föreningsliv är vi med och formar framtiden.

Din roll i vårt team

Du blir en viktig del av ett engagerat gäng på avdelningen Marknad & Kommunikation, som alltid sätter Umeåbornas upplevelse i första rummet. Arbetet i vardagen sker dock brett över hela organisationen där du får en viktig roll i vårt arbete med kundcentrering.

Som CX-specialist hos oss kommer du att:

  • Kartlägga och optimera – Du arbetar med att löpande utveckla våra kundresor för att skapa en sammanhängande och positiv kundupplevelse
  • Lyssna och analysera - Du samlar in kundinsikter, identifierar och analyserar kundens behov och vad som kan bli bättre.
  • Agera och driva förändring - Tillsammans med berörda team ser du till att förbättringar faktiskt händer – från idé till verklighet.
  • Mäta och följa upp - Du håller koll på kundnöjdheten och ser till att vi ständigt blir bättre.

I din roll kommer du även att ha många olika kontaktytor och ett nära samarbete med kollegor inom kundservice, försäljning, produkt- och affärsutveckling och digitala kundgränssnitt.

För att lyckas i rollen har du:

  • Relevant utbildning inom exempelvis marknadsföring, produkt- och affärsutveckling eller beteendevetenskap alt. motsvarande arbetslivserfarenhet
  • Tidigare erfarenhet av arbete med kunden i fokus

Det är även meriterande om du har:

  • Tidigare erfarenhet av arbete med att optimera kundresor
  • Erfarenhet av att jobba med kundinsikter och analys
  • Arbetat tvärfunktionellt över avdelningsgränser
  • Erfarenhet av digitala verktyg som CRM-system, analysverktyg, AI.

Personliga egenskaper:

Du är kommunikativ och trivs med att ha många olika kontaktytor. Du har ett stort kundfokus och är nyfiken på att förstå kundernas behov och önskemål. Du gillar att dyka ner i kunddata, se mönster, analysera och förstå insikter och trender.

Hos oss får du mer än ett jobb:

  • En arbetsplats där vi bryr oss om varandra och om Umeåborna
  • Möjlighet att utvecklas och göra skillnad - på riktigt
  • Förmåner som gör vardagen lite enklare

Läs mer om hur det är att arbeta hos oss på jobb.umeaenergi.se

Så söker du jobbet

Skicka din ansökan senast 30 april 2025 till. Intervjuer kan komma att ske löpande. Har du frågor? Hör av dig till rekryterande chef Danny Persson, 073-394 61 27. För frågor kring rekryteringsprocessen kan du kontakta Susanne Sundstén, 076-147 58 87. Fackliga företrädare når du via vår växel, 090-16 00 00.

Vi ser fram emot att höra från dig! Välkommen till oss!

Som samhällsviktig verksamhet är det viktigt för oss med en trygg arbetsmiljö för våra medarbetare samt att våra tillgångar och information är skyddade. Som ett led i vårt systematiska säkerhetsarbete genomför vi därför bakgrundskontroll för vissa tjänster. Några av våra roller kräver säkerhetsprövning, om det är aktuellt för tjänsten du sökt så kommer du att få mer information kring det i ett senare skede.

Reklam? Nej tack. Vi har valt partner för rekryteringsannonsering.

Ansök

Redo för nästa steg i karriären?

Hjälp mig hitta jobb

Rekommenderade jobb i Umeå

Populära jobb i Umeå