Publicerad: 2025-04-22

Logistik- och servicekoordinator till Permanova
Vill du ha en central roll i ett högteknologiskt företag där du är spindeln i nätet mellan leverantörer, ingenjörer, ekonomi och inköp? Har du god datavana, ett öga för struktur – och trivs med att kombinera praktiskt arbete med administrativa uppgifter? Då kan detta vara något för dig!
Om företaget
Permanova konstruerar och bygger laserbaserad produktionsutrustning för tillverkning av flygmotorkomponenter med additiv tillverkning och svetsning. Våra lösningar bidrar tydligt till miljömässigt fördelaktiga produktionslösningar jämfört med traditionella metoder (energi, arbetsmiljö, kvalitet). Vi är det mindre företaget med fördelarna av vår starka ägare GKN Aerospace och har funnits på marknaden i snart 40 år.
Här trivs du som vill arbeta på en prestigelös arbetsplats präglad av hjälpsamhet. Du arbetar nära dina kollegor i team som präglas av respekt och laganda. För oss är det viktigt att alla medarbetare har en sund arbetsmiljö och att det finns goda utvecklingsmöjligheter – vi vill vara ett företag där du kan arbeta och utvecklas under en längre tid.
Dina arbetsuppgifter
I denna roll är du ansvarig för Permanovas internservice, där du stöttar verksamheten både praktiskt och administrativt. Rollen är bred och varierande där du fungerar som en viktig länk i det dagliga arbetet. Du hanterar både praktiska och administrativa uppgifter med fokus på struktur och service.
Vanligt förekommande arbetsuppgifter:
- Hantera inkommande gods och administrera dessa i affärssystemet Pyramid
- Utföra ankomstkontroller samt följa upp leveranser och transporter
- Boka frakter och ha löpande kontakt med leverantörer och transportörer
- Samverka med kollegor inom ekonomi, eftermarknad, inköp och teknik
- Sköta kemikalieregister och bidra till säker materialhantering
- Hålla ordning i ankomsthall, förråd och verkstadsytor
- Utföra praktiska ärenden, till exempel hämta material hos leverantörer
Din profil
Vi söker dig som är serviceinriktad, självgående och trivs med struktur. Du har god datorvana och arbetar obehindrat i Office 365. Har du tidigare erfarenhet av affärssystem och administrativa arbetsuppgifter inom logistik eller lager är det ett stort plus.
Stor vikt kommer att läggas vid din personlighet och inställning – vi söker dig som är ansvarstagande, serviceinriktad och trivs med att ha en varierad roll där du samarbetar med många olika funktioner. Du har lätt för att kommunicera med olika typer av människor och ser värdet i att skapa goda relationer.
För att lyckas i rollen behöver du ha B-körkort, då externa ärenden och transporter förekommer som en del av arbetsdagen. Har du dessutom truckkort är detta meriterande. Då du har kontakt med både kollegor och externa leverantörer, ser vi att du kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska.
Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där GKN:s kund har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, detta medföra krav på visst medborgarskap.
Ansökningsförfarande
I den här rekryteringsprocessen samarbetar Permanova med Skill. Start enligt överenskommelse med hänsyn till eventuell uppsägningstid.
Om du har frågor angående tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Olivia Rogö på mail olivia.rogo@skill.se / 031-304 68 24 eller Christian Andersson-Gran på mail christian.andersson-gran@skill.se / 031-380 33 25.