Publicerad: 2025-04-22
Team Manager inom eftermarknad & Automotive
Är inspiration och relationer grunden i din ledarstil? Nu söker vi dig som vill leda ett av våra team i en roll där du är en viktig pusselbit för att våra konsulter ska få alla förutsättningar för att trivas samt kunna leverera bra lösningar av hög kvalitet till våra kunder.
Låter det spännande? Fortsätt läsa och skicka in din ansökan redan idag!
Vad rollen innebär
Rollen som Team Manager är en dynamisk och omväxlande roll där du ihop med övriga Team Managers och avdelningschef ansvarar för att leda och utveckla avdelningen. Vi vet att det är våra medarbetare som har potential att göra den verkliga skillnaden för vår och våra kunders verksamhet. En stor del av din roll kommer därför handla om att inspirera, motivera och coacha dina medarbetare till att leverera bra resultat hos våra kunder.
I rollen ingår även ett stort kundfokus där du skapar långsiktiga relationer och bidrar till affärsutvecklingen inom avdelningen. Kunderna du kommer arbeta med är mestadels inom Automotive men även andra branscher förekommer.
Du kommer bl.a. ansvara för:
- Medarbetarsamtal och lönesättning
- Rekrytering av nya medarbetare till ditt team
- Affärsutveckling hos befintliga och nya kunder
- Projektleda strategiska projekt både internt och externt
- Budget- och resultatuppföljning
Vem du är
- Du har en god teknisk förståelse inom Automotive samt eftermarknad då vår avdelning arbetar med många kunder samt projekt inom branschen
- Din goda kommunikativa förmåga och inspirerande ledarstil skapar engagemang hos medarbetare
- Du har erfarenhet eller intresse av sälj och/eller affärsutveckling
- Du har tidigare erfarenhet av roller som chef och ledare samt hantering av kundrelationer
- Du har obehindrade kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
Vår avdelning består av drygt 60 medarbetare som är uppdelade i tre team och är lokaliserade på våra kontor i Trollhättan och i Göteborg. Vi jobbar både med svenska och internationella kunder antingen på plats ute hos kund eller i globala internprojekt. Våra teammedlemmar besitter i huvudsak kompetens inom Automotive och i teamen ingår Diagnosingenjörer, Metodingenjörer, Reservdelsingenjörer, Tekniska kommunikatörer och Projektledare.
Varför Aleido?
- Innovativ miljö: Hos oss får du arbeta med de senaste AI- och teknologitrenderna, i en kultur som värderar ständig utveckling och lärande.
- Flexibelt arbete: Vi har en progressiv distansarbetsmodell som ger dig friheten att balansera arbetslivet på ett sätt som passar dig.
- Utveckling i fokus: Vi erbjuder en lärandekultur där du ständigt utmanas och har möjlighet att växa. Vårt löfte om lärande innebär att vi delar kunskap generöst och värdesätter din strävan att växa.
- Hållbar framtid: Vår vision är att skapa tekniska lösningar som är både innovativa och hållbara.
Vilka vi är
Aleido är ett internationellt företag med lång tradition av att driva utvecklingen av eftermarknadsinformation och utbildningslösningar. Våra kunder utvecklar komplexa produkter eller system, eller söker kunskap och beredskap för att skapa varaktig förändring, inom en mängd branscher såsom fordon, telekom, industri, järnväg och medicinteknik. Vi är närmare tusen kollegor i fem länder. Tillsammans överbryggar vi klyftan mellan teknik och människorna som är beroende av den – genom att göra det avancerade lätt att förstå.